G: Mikä koirarotu ihanin?

  • Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
ollu Australianterrieri. Pieni, suuri koira. Kerrassaan valloittava. Otetaan uusi, kunhan nuo muksut tulee vähän "järkevämpään" ikään. Mitään muuta rotua en voii enää kuvitella:)
JES, PEESI!

Meillä asustaa kaksi aussia, ja rodussa tullaan pysymään.

http://www.australianterrierikerho.fi/
 
vieras
Yksilöt vievät voiton tietystä rodusta. Hyviä tyyppejä on ollut seropeissa, boksereissa, staffeissa, dalmiksissa, pinsereissä... Sellaisia persoonalllisia, kekseliäitä ovat olleet.
 
elomami86
Welsh corgi cardigan ehdottomasti ja corgi yleensäkin. Meillä kaksi cardigania <3 Ja tanskandoggi myös (haaveissa ois semmoinen musta tai harmaa) ja berninpaimenkoira. tässä nämä mein perheen lempparit mutta corgi on siis ehdoton ykkönen. <3
 
IhanaValo
Ulkonäöllisesti -spitzit viehättää,ja Keeshond...Tosin pari ihanaa saksanpaimenkoiraa oon "tavannut" ja vissiin Berninpaimenkoiran..Corgit on kans semmoisia symppiksen näköisiä :)
Itsellä ei oo ollut kuin yks sekoitus vissiin kahta "eri" pystykorvaa, joskus vuonna keppi ja kivi..hirvee menijä se kyllä oli.
 
Ulkonäöllisesti rakastan edelleen dalmiksia, boksereita yms. isoja ja lyhytkarvaisia.
Myös irlanninsusikoira ja karkeakarvainen ibizanpodenco on jotenkin rumansöpöjä.

Nyt meillä kuitenkin on Belgianpaimenkoira Tervueren, joka sopii loistavasti tähän paikkaan ja tähän perheeseen.
Seuraava koira varmaankin on myös belgi, tervu tai malinois.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Irlanninsetteri :D Kultanen, tottelevainen, helppo kouluttaa, innokas, energinen ja "aina valmis", lapsirakas, höntti ja välillä kyllä nokkela ja fiksu koira :D ainakin meijän oma. Joskus otetaan kyllä vielä otinen tai sitten otetaan Irlanninsusikoira.
Peesaan tätä viestiä, vaikka välillä se energisyys otti voimien päälle :))
 
Ihanuus nyt varmaan riippuu perheestä, yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen. Meillä päädyttiin collieen joka tuntuisi tällä hetkellä sopivalta vaihtoehdolta. Turkki josta tykkään (kaunis, vähän pidempi mutta helppohoitoinen, jotain tekemistä kuitenkin), sopiva koko, ns. "helppo" koira ts helposti opetettavissa tavoille ja sopeutuu hyvin perheen elämään. Tykkää harrrastaa mutta ei pistä paikkoja remonttiin jos välillä tulee hiljaisempia aikoja. Terve koira liikkumaan eli hyvä lenkki- ja juoksukaveri. Tulee toimeen muiden koirien kanssa. Ei mikään aktiivisen harrastajan ykköskoira mutta tällaiseen koirista tykkäävään lapsiperheeseen hyvä.

Jos mietin mistä koirista haaveilisin, eli mikäli perhetilanne ja aika olisi erilainen... Saksanpamenkoira on aina ollut ykkösenä mielessäni. :heart: Hovawart toinen rotu mihin rakastuin jo yli 10v sitten ja päätin että sellaisen otan kun seuraavan kerran olen koiraa hankkimassa, mutta nyt tosissaan tämä perhetilanne on vähän erilainen... Ja jos asuttaisiin maalla niin tällä perhekokoonpanolla olisi yksi yli muiden: nöffi!!! :heart: :heart: (vaikka pelkäisinkin lonkkien ym puolesta)
 
"Vieras"
Meillä sekarotuinen jossa whipettiä ja villakoiraa ja sit toinen koira joka on sileäkarvainen kettuterrieri. Molemmat on mukavia. En vaihtaisi kumpaakaan. Olen omistanut monta eri rotua ja nämä on ne josta pidän eniten.
 
plääääh
Älkää nyt hyvänen aika ihmiset ainakaan lyttykuonoisia hankkiko (bulldoggi, mopsi, ranskis tms) nehän on jo ihan eläinsuojelulain vastaisiakin! Tai no tietysti jos haluatte harrastukseksi eläinlääkärillä ramppaamisen ja nautitte kuunnella toisen kärsimystä jatkuvasti (rohina, röhinä, vinkuna riittämättömistä hengitysteistä)...
 

Yhteistyössä