G: Mikä näistä kivin ristiäislahjaks kummilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kaisa";22002727]Kaiveruksen voi hoitaa niin, että pyytää vanhempia kirjoittamaan nimen ja muut tiedot suljettuun kirjekuoreen, jonka antaa koruliikkeeseen ja pyytää paketoimaan lahjan suoraan..[/QUOTE]

Eipäs oo tollanen tullu mieleen...

Ok. Ei teistä tainnu olla hiorveesti apua. Lusikkaa en haluu ostaa ja ainakaan meillä ei oo niille rahalippaille ollu mitään käyttöö. Jos käyttöö aattelee niin pituusmitallahan on käyttöö kun aina sitä lapsen kasvuu kuitenkin seurataan. Ja siinä ne kuvien paikat ei oo mitään hirveen pieniä.

Täekeätä on mun mielestä tietää ko perheen maku, kaikki ei ehkä halua laittaa tuollasia kelloja ja mittoja seinille, ja onhan se sit sääli ne kaappiin hukata. Henk koht en ymmärrä, miksi kummilahjan on oltava tuollainen mitä myydään kaupoissa "kummilahja" -otsikon alla? Laitoinkin tuolla aiemmin, että vaikka tavalliset, kauniit kehykset tai sitten vaikka kirja, mitä kummilapselle voi myöhemmin lukea. Tulisi sitä yhteistä aikaakin :)

4 ehkä siksi, kun epäilen että tuleeko vauva-arjessa ehdittyä nähdä niin paljon vaivaa että laittaisi ja kaiverruttaisi moneen kertaan tekstejä ja kuvia. Valokuvakehys on kuitenkin kiva sellaisenaankin, vaikka hampaat yms. jäisi kaiverruttamatta. Kummilusikat on mun mielestä niin turhia, mitä niillä koskaan tekee? Vauvamuistorasia on ihana, mutta muistaako sitä käyttää?

Paras idea kuitenkin tuli tästä ketjusta aiemmin joltain kirjoittajalta... Mun mielestä esim. se lapsivakuutuksen maksaminen tai pienen rahaston kerääminen ovat ehkä kuitenkin parhaita ideoita, koska menoja vauvan kanssa on alussa paljon ja perhe sitten itse tietää mitä tarvii. Tai kysy suoraan!

Minä inhosin sitä krääsää mitä ristiäisistä jäi käteen. Ainoastaan valokuva-albumi on jonkinlaisessa käytössä, mutta senkin olisin mieluiten valinnut ihan itse. Kaikki nuo hopeiset hiustensäilytyslootat ja rahalippaat on rumia ja tummuu eikä niille ole mitään paikkaa. Siirsin ne jo pois jonnekin roinalaatikkoon ja heti tuli sanomista. Olisivat kysyneet etukäteen mikä on mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti 2 tytölle;22002978:
4 ehkä siksi, kun epäilen että tuleeko vauva-arjessa ehdittyä nähdä niin paljon vaivaa että laittaisi ja kaiverruttaisi moneen kertaan tekstejä ja kuvia. Valokuvakehys on kuitenkin kiva sellaisenaankin, vaikka hampaat yms. jäisi kaiverruttamatta. Kummilusikat on mun mielestä niin turhia, mitä niillä koskaan tekee? Vauvamuistorasia on ihana, mutta muistaako sitä käyttää?

Paras idea kuitenkin tuli tästä ketjusta aiemmin joltain kirjoittajalta... Mun mielestä esim. se lapsivakuutuksen maksaminen tai pienen rahaston kerääminen ovat ehkä kuitenkin parhaita ideoita, koska menoja vauvan kanssa on alussa paljon ja perhe sitten itse tietää mitä tarvii. Tai kysy suoraan!

No mä en aio vakuutusta ottaa koska todennäkösesti se on jo otettu. Ja rahastoista en ymmärrä mitään. Jätän nekin siis suosiolla väliin.

Onneksi meidän lapsella oli nimiäiset niin kenenkään vieraan ei tarvinnut pähkäillä moisten kummimoskien kanssa :). Kukin sai tuoda käyttötavaraa ja oli tyytyväiset vanhemmat ja vieraat!

Kaisalla hyvä idea; valokuvakehys ja suljetussa kuoressa tiedot vanhemmilta kaivertajalle, jos haluat hoitaa kaiverruksen etukäteen. Meillä on mennyt niin, että olen ottanut ristiäispäivänä antamani kehyksen mukaan ja hoitanut kaiverruksen sitten ristiäisten jälkeen ja toimittanut kehyksen takaisin vanhemmille.

Osta melko yksinkertainen kehys, niin sopii kaikkien makuun!

Ok. Jos noin paljon teitä ärsyttää tää ja vihaatte niitä kummilahjoja niin lopetetaan ketju tähän. Ostanpahan jotain sille vauvalle tai oon ostamatta. Kyllähän sitä vois jotain muutakin ostaa, mut kun tietäs mitä.

Me pyydettiin ja pyydetään jatkossakin kummeilta kummilusikat. Siihen kaiverretaan nimi, syntymäaika, paino ja pituus. Lusikka voi olla käytössä tai säilössä, kuinka vain haluaa. Myydään koruliikkeissä.

Itse en osaisi arvostaa noista mitään. Turhaa krääsää, jolla lapsi ei kasvettuaan tee yhtään mitään. Poika vielä.
Kummilusikka tai valokuvakehys, siinä ne perinteisimmistä melkein on, jolla on yhtään mitään käyttöä.

Mun mielestä ihanin ristiäsilahja oli sellainen valokuvakehys, mihin koottiin koko ekan vuoden kuvat. Ensin mietin, että miten ihmeessä otan tarpeeksi kaukaa kuvia, jotka sopii kehykseen, kunnes laitoin kuvat wordiin, pienensin sopiviksi ja tulostin. Vaatii tietysti tulostimelta ja paperilta hieman, että jälki on hyvä.

Mäkään en noista mistään niin kauheesti tykkäisi. Meidän lapsen kivoimmat lahjat olivat kissa-säätöpossu(kultasepän liikkeestä), ruokailuvälineet, valokuvakehys/albumi(täähän on yleensä aika suosittu) sekä pieni risti johon lapsi saa myöhemmällä iällä myös ketjun.

[QUOTE="Kaisa";22002727]Kaiveruksen voi hoitaa niin, että pyytää vanhempia kirjoittamaan nimen ja muut tiedot suljettuun kirjekuoreen, jonka antaa koruliikkeeseen ja pyytää paketoimaan lahjan suoraan..[/QUOTE]

Tää on loistava vinkki kaikille tuleville kummeille. Ei tuoreet vanhemmat ehdi noita kaiverruksia hoitamaan. Meillä vei 3 vuotta ennen kuin sain esikoisen kummikehyksen kaiverrutettua... Kummitäti oli niin fiksu, että hoiti lusikkaan kaiverrukset ristiäisten jälkeen ja palautti sitten lusikan meille.

[QUOTE="kummitäti";22003430]Minkälaisen teilauksen saa sellainen pieni sormus?[/QUOTE]

Meillä molemmat lapset on saanut isovanhemmilta sellaisen. En vielä tänäkään päivänä ole ymmärtänyt miten sitä pitäisi käyttää...

Me saatiin jokaisen lapsen ristiäisissä mummulta kasteveden säilytys rasia. Sisällä on joko pieni putkilo tai pullo johon saa kastevettä lorauttaa talteen. Vanhin lapsista täyttää talvella 5v ja edelleen on kastevesi tallella putkilossa, ei ole haihtunut minnekkään! Ja siihen rasiaan saa kaiverruttaa nimen syntymätiedot ja kastepäivän. Sitten ollaan saatu kastetodistuksen säilytys putkilo.

Minä taas olen halunnut joka lapselle ihan sellaisen perinteisen kastekehyksen, johon olen laittanut lapsen kuvan kastemekossa. Ne eivät vie liikaa tilaa kirjalhyllyllä tai seinällä. Yhteen kehykseen tiedot kaiverrutti kummi (nimet eivät ole salaisuuksia meillä) muut menivät niin, että saman ketjun liikkeessä saimme ilmaiseksi kaiverruttaa tiedot. Traktoripankki on ihana ja kovassa käytössä, pankin lippaat ei oikein meillä kestä. Toiselle tytöllä on soiva puinen korurasia ja toisella kastevesipullo.

Meillä on tytöllä kaunis kynttilänjalka. On aina käytössä syntymäpäivillä. Varmaan tyttö sitten isona pitää omissa juhlissaan ja vaikka lastensä ristiäisissä.
Siinä kaiverrettuna nimi ja syntymäaika.

Turha ap suuttua jos täällä ollaan eri mieltä kummilahjojen tarpeellisuudesta kuin sä.
Ja toi on ihan hölmö perustelu, että rahastoa et voi aloittaa, kun et tiedä rahastoista mitään. Ei sun tarviikaan tietää, kyllä ne esim. pankissa neuvovat mielellään.

mä oon tykännyt noiden lasten saamista muumiastiastoista (siis ne lasten lautanen ja muki ) ja siihen vaikka lisäksi muumi aterimet.
Tai yleensäkkin käyttöön tulevat tavarat..yhdelläkään lapsella ei ole noita kummilusikoita, -kehyksiä tms, eikä ole yhtään harmittanut.

Yhteistyössä