G: Mikä kirja kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja Nocturne:
just loppuun luin Pakkasen Outin: Ruohonleikkaajan
niin mitä seuraavaksi? vinkkejä.

Kerro vähän, minkä tyyppinen kirja tuo Ruohonleikkaaja on. Uteliaisuus heräsi. :) Mulla on suomalaiset naiskirjailijat aika iso aukko, vain Leena Lehtolaista ja Eeva Tenhusta olen oikein lukemalla lukenut. Märta Tikkasta olen joskus yrittänyt lueskella, mutta en päässyt oikein kiinni (varmaan pariakin eri kirjaa yritin).

Tuosta Ruohonleikkaajasta tuli mieleen Ruth Rendellin Hepokatti, jota voin suositella. Ei ole mikään taideromaani, mutta muuten mielestäni oikein mukava elämys (kuitenkin ihan perus-viihdettä pureksittavampi, ei sitä ihan ajattelematta lukaise).

Kiitos!

Juu, mulle käy monenlainen: hömppä, parisuhdekiekurat, jännitys, sukutarinat, tositarinat, draamat, lapsiin liittyvät, kirjat joissa pääosassa ovat hyvä ruoka ja viini.. Niinkuin nyt "Mainio vuosi" - joka oli elokuvanakin vuosi sitten - joka kietotuu erään viinitilan perinnön ympärille, ja samalla saa "maistiaisia perinteisestä ranskalaisesta ruuanlaittokulttuurista. Niin leppoisa kirja kuin olla voi!!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Irvingin väisarjan avioliitto on ehdottoman luettava.

Jokunen vuosi sitten luin Irvingiä, Garpin maailma, Kaikki isäni hotellit, Oman elämänsä sankari, Neljäs käsi, Leski vuoden verran. Jostain syystä tuo Välisarjan avioliitto jäi lukematta loppuun, en muista enää miksi :whistle: .. Pitäisköhän lukea uudestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Irvingin väisarjan avioliitto on ehdottoman luettava.

Jokunen vuosi sitten luin Irvingiä, Garpin maailma, Kaikki isäni hotellit, Oman elämänsä sankari, Neljäs käsi, Leski vuoden verran. Jostain syystä tuo Välisarjan avioliitto jäi lukematta loppuun, en muista enää miksi :whistle: .. Pitäisköhän lukea uudestaan..

Sehän onkin omaelämänkerrallinen, tylsempi kuin muut.

Eilen luin pitkästä aikaa Timo K. Mukkaa, ja heti perään Hannu Mäkelää. Mäkelä oli pettymys. Tänään ohjelmassa Mirkka Rekolan lyriikkaa, koko tuotanto on käsillä, mutta luultavasti syvennyn johonkin uudempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kesken Araratin salisuus ja seuraavaksi taidan alkaa lukea Aune Hyrystä, suomalaisesta "äiti teresasta". kirjoittajia en muista
Niin kun muisti palaa niin laitatko siitä Aune Hyrystä ...iski uteliaisuus =)

katos tuli tuonne kirjotusvirhe eli siis Aune Hyny se nainen oli mutta kuitenkin on ollut Intiassa ja tunnettiin kait nimellä ammaguru siellä. Kirjoittaja on Asta Tillander ja kirjan nimi Ammaguru, aune Hynyn elämä

KIITOS! pitääkin hakea tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltaltti:
Mulla on se Labyrintti, tekijää en muista...

Kate Mossen kirja, ellei ole muita saman nimisiä.

Mulla on kesken parhaillaan pari Sirpa Tabetin jännäriä (Lohikäärmetalvi ja Hämärän lapset), David Weberin In Fury Born, Ian Rankinin Watchman sekä Baby Blues 22 Briefcase Full of Baby Blues. Viimeksi luin loppuun Anna-Leena Härkösen Terveisiä pallomerestä ja Ian Rankinin Set In Darkness. Luen yleensä paria kolmea kirjaa yhtä aikaa, muutaman sivun kerrallaan, illalla lasten nukahdettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
just loppuun luin Pakkasen Outin: Ruohonleikkaajan
niin mitä seuraavaksi? vinkkejä.

Kerro vähän, minkä tyyppinen kirja tuo Ruohonleikkaaja on. Uteliaisuus heräsi. :) Mulla on suomalaiset naiskirjailijat aika iso aukko, vain Leena Lehtolaista ja Eeva Tenhusta olen oikein lukemalla lukenut. Märta Tikkasta olen joskus yrittänyt lueskella, mutta en päässyt oikein kiinni (varmaan pariakin eri kirjaa yritin).

Tuosta Ruohonleikkaajasta tuli mieleen Ruth Rendellin Hepokatti, jota voin suositella. Ei ole mikään taideromaani, mutta muuten mielestäni oikein mukava elämys (kuitenkin ihan perus-viihdettä pureksittavampi, ei sitä ihan ajattelematta lukaise).

kirja on kirjotettu tosi hyvin. Se kertoo terapeutista jonka mies kuolee. Leski lukee lehdestä kuolinilmoituksen jota hän ei ole laittanut. Tosi hyvin viimeseen asti saa pähkäillä ja yhdistellä mielessään juttuja. Ja loppu oli ainakin minulle yllätys.

Leena Lehtolaisen joku dekkari, hitsi, nimeä en nyt muista. Vastikään luin kans Lehtolaisen kirjoittaman kirjan Eräänä onnelisena päivänä (tai sinnepäin) ja tykkäsin kyllä. Oli sellanen et ei olis millään malttanut jättää kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja MrsBird:
Luin myös Marjaneh Bakhtiarin Mistään kotosin (ilman iitä toi kotosin jos etsit netistä..).

Kertoo Ruotsiin muuttaneen iranilaisen perheen tarinaa maahanmuuttajan näkökulmasta. Hauska, ajatuksia herättävä, hyvää luettavaa esim. maahanmuuttajien kanssa tekemisissä oleville, hoitajille, opeille..

Tästä mä tykkäsin. Kiva että se on myös suomennettu. Vakava, mutta silti mahdottoman hauska välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja JooEiKai:
Steig Larsson (tai jotain) Tyttö joka leikki tulella. Alku on ainakin ollut ihan hyvä.
Vissiin ruotsalainen suosittu dekkarin kirjoittaja?

Stieg Larsson.Tosi suosittu, kylläkin kuollut.

Mulla on meneillään "Luftslottet som sprängdes" jatkoa siis tuolle mikä sulla on meneillään.

Yhteistyössä