Mikä mielenterveyshäiriö mulle alkoholista tuli???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan vattu!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan vattu!

Vieras
Olin pari viikkoa sitten juhlimassa ja otin pitkästä aikaa alkoholia. Kärsin kunnon krapulankin. Tuon juhlinnan jälkeen (vaikka siis kivaa oli) mulle tuli joku ihan outo ahdistus. Pienikin vastoinkäyminen hermostuttaa ja ahdistaa. Ja aika masentunutkin olen ollut. Mikä ihme mulle oikein tuli? En osaa sanoa mikä mua v*tuttaa eli mikä se alkuperäinen syy on. Ehkä miehet (olen väljähtäneessä parisuhteessa) tai sitten yleinen tilanne eli mun tylsä elämä (kotona lasten kanssa). Alkaa ihan pelottaa jos tämä jatkuukin. On kuin olisi koko ajan joku paha PMS oireisto. Saiko alkoholi mun aivokemiat sekaisin vai olenko nyt vaan jotenkin loppuun palanut? Mitähän tässä tekisi. Mulla ois jotain vanhoja mietoja xanor-nappeja, ottaisiko sellaisen kokeeksi? Nuo olen aikoinaan saanut unilääkkeeksi, mutta en käyttänyt.

Xanoria vain harvoin ettei tule tavaksi. Luulin ettei sitä enää määrätä. On kyllä paras lääke mutta kun jotkut tulee riippuvaiseksi niin nykyään niin paheksuttu.

Kuulostaa hyvinkin tutulta. Itselle käy ihan samalla tavalla kun juon, aina vähintään kolmen päivän ahdistus-masennus vaikka yhtään mitään pahaa ei olisi tullut tehtyä, vaikka olisin juonut vain muutaman jne. Alkoholi ei siis sovi mun aivoilleni, testattu, todettu ja luovuttu.

Rauhottava lääke silloin tällöin ei ole paha juttu mutta päivittäiseen käyttöön en kanssa noita suosittele, riippuvuus voi tulla jo viikossa. Jos tarve jatkuu niin kannattaisi hakea jotakin muuta rauhottavaa, esim. opamox ei koukuta läheskään noin pahasti. Toivottavasti olo helpottaa pian, tsemppiä.

Yhteistyössä