G: Mikä kirja kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Yhä toi uusin HarryPotter.

Ja odottamassa Tapio Koivukarin uusin, nimeä en muista.

Kuka ihme on Tapio Koivukari? Minkä tyyppisiä kirjoja, suositteletko?

Pottereista olen miettinyt, pitäisikö alkaa tutustua niihin - en ole ainuttakaan Potteria lukenut vielä.

Mä törmäsin koko Koivukariin ainoastaan koska se sattui kirjoittamaan pari kirjaa äitini kummisedän suvusta.

Realismia, meriaiheista, luettavaa. Luodetuulen maa ja siihen jatko-osa jonka nimeä en -yllätys- muista.

John Irvingin Välisarjan avioliitto ja Eija Reinikaisen LEimatut lapset. Jälkimmäinen saa voimaan pahoin, kun kirjoittaja on niin itseään täynnä että. PAhempi kuin se Amerikkalainen versionsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
John Irvingin Välisarjan avioliitto ja Eija Reinikaisen LEimatut lapset. Jälkimmäinen saa voimaan pahoin, kun kirjoittaja on niin itseään täynnä että. PAhempi kuin se Amerikkalainen versionsa.

Kuka on Reinikaisen amerikkalainen versio *ihan pihalla*? Itseään täynnä oleminen ei kuulosta kivalta. :|

Mitenkäs tuo Irving, onko se mielenkiintoinen?

Mä luin eilen loppuun ilmeisesti tuon amerikkalaisen version.. Eli Torey Haydnin Aavetyttö - kertoo erityisopettajan työstä ja luokasta, ja lähinnä yhden lapsen taustojen selvittämisestä. Ihan nopeasti luettava.

Suosittelen lämpimästi Riikka Pulkkisen Raja-nimistä kirjaa: Monta tarinaa kietoutuu toisiiinsa: dementotunutta miestään hoitava nainen, opettajaansa ihastuva lukiolainen, opettajan jatko-opikelu ja perhe yms.. Empäs kerro enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja MrsBird:
Mä luin eilen loppuun ilmeisesti tuon amerikkalaisen version.. Eli Torey Haydnin Aavetyttö - kertoo erityisopettajan työstä ja luokasta, ja lähinnä yhden lapsen taustojen selvittämisestä. Ihan nopeasti luettava.

Suosittelen lämpimästi Riikka Pulkkisen Raja-nimistä kirjaa: Monta tarinaa kietoutuu toisiiinsa: dementotunutta miestään hoitava nainen, opettajaansa ihastuva lukiolainen, opettajan jatko-opikelu ja perhe yms.. Empäs kerro enempää.

Hmm.... Tuo kuulostaa ihan lupaavalta. Kiitos vinkistä. :)

Luin myös Marjaneh Bakhtiarin Mistään kotosin (ilman iitä toi kotosin jos etsit netistä..).

Kertoo Ruotsiin muuttaneen iranilaisen perheen tarinaa maahanmuuttajan näkökulmasta. Hauska, ajatuksia herättävä, hyvää luettavaa esim. maahanmuuttajien kanssa tekemisissä oleville, hoitajille, opeille..

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Irvingin väisarjan avioliitto on ehdottoman luettava.

Ahaa, kiitos. Se voisi sitten olla mun seuraava luettavani. Tai ainakin yksi niistä seuraavista (ties koska olen taas kotosalla sellaiseen aikaan, että kirjastokin on auki). Tosi paljon olen lukenut ihan hömppää, sellaista tyttökirjallisuutta, koska kirjakaupasta on helpompaa koukata jokin pokkari kuin oikeasti ehtiä meidän säästölinjalla toimivaan kirjastoon aukioloaikojen puitteissa. :|

Pakko myöntää etten ole lukenut kuin yhden Irvingin kirjan, Olisko ollut Kaikki isäni hotellit? enkä siitäkään muista yhtään mitään.. varmaan 10-15 vuotta sitten..

Joten onko kevyttä, hauskaa, kunnon sohvannurkkaankäpertymislukuromaani vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja MrsBird:
Pakko myöntää etten ole lukenut kuin yhden Irvingin kirjan, Olisko ollut Kaikki isäni hotellit? enkä siitäkään muista yhtään mitään.. varmaan 10-15 vuotta sitten..

Joten onko kevyttä, hauskaa, kunnon sohvannurkkaankäpertymislukuromaani vai mitä?

Omalla tavallaan kevyttä, hauskaa, mutta asiat voivat olla vakaviakin.

Ei ainakaan romantiikkaa, jos sitä kaipaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nocturne:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kesken Araratin salisuus ja seuraavaksi taidan alkaa lukea Aune Hyrystä, suomalaisesta "äiti teresasta". kirjoittajia en muista
Niin kun muisti palaa niin laitatko siitä Aune Hyrystä ...iski uteliaisuus =)

katos tuli tuonne kirjotusvirhe eli siis Aune Hyny se nainen oli mutta kuitenkin on ollut Intiassa ja tunnettiin kait nimellä ammaguru siellä. Kirjoittaja on Asta Tillander ja kirjan nimi Ammaguru, aune Hynyn elämä

Yhteistyössä