G: Mikä jouluvauvalle ulkovaatteeksi (toppahaalari, fleecehaalari, lämpöpussi vai mikä?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meritähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meritähti

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
3 722
0
36
Tampere
Eli Tampereella asutaan joten Pohjoisen kovimmat pakkaset ei meille osu.
Esikoisen LA joulukuun alussa ja sisävaatetus alkaa olla kondiksessa mutta ulos en ole ostanut mitään.

Monenmoista vaihtoehtoa tuntuu olevan ja ois kiva kuulla teidän suosituksia kun itse en saa päätettyä mikä olisi paras vaihtoehto. Pakkauksen haalari kun on niin iso etten halua siihen alkuun laittaa. Ois kiva jos sama menisi sekä vaunuissa että kaukalossa ja oonkin miettinyt tuollaista pussimallia missä ei lahkeita olisi. Lämpöpussikin kiinnostaa mutta onko se jo liian kuuma täällä etelässä?

Mun lapset ovat syntyneet 19.12. ja 2.1.

Molemmilla oli sellaiset kevyttoppikset/vanupuvut. Oli ainakin kuopuksella myös toppahaalari, mutta se oli aika turha. Vuorellinen fleecepuku tai sellainen karvainen "nallepuku" oli tosi jees. Alle sitten villaa jos oli tosi kylmä, vaunuissa lisänä oli makuupussi.

Me kuljetaan paljon autolla eli nyt ostaisin kaukalopussin, oli toisella sellanen pussipuku mutta helpompi tuo kaukalopussi, ei tarvi lasta herättää jos haluaa vaatteet vähemmälle vaikka kaupan ajaksi.

Mun esikoinen syntyi 1.2 ja hänellä oli sellainen vanupuku, joka oli sellainen pussukka jalkopäästä. Kylmimpään aikaan hänellä oli vaunuissa puvun alla villaa ja päällä makuupussi ja peitto.

Meillä jäi jouluvauvalla lähes kokonaan käyttämättä toppahaalari, siis ensimmäisenä talvena. Käytettiin lämmintä fleecehaalaria. Vaunuissa oli lisäksi äitiyspakkauksen makuupussi ja sitten vielä vaunujen oma suojapeite. Autossa istui turvakaukalossa, joka oli aina säilytyksessä sisätiloissa eli lämmin, joskus laitettiin fleeceviltti siihen päälle. Ehkä meillä oli sitten reilusti vaatetta aina fleecepuvun alla, koska koimme kunnon toppahaalarin turhaksi. Ja Tampereen korkeudella mekin asutaan.

Mutta jos oleskelette paljon ulkona ilman että vauva on vaunuissa tms., niin sellaisessa tapauksessa kyllä toppahaalaria suosittelen, varmaan pussimallinen olisi kätevin, niin ei jalat ainakaan paleltuisi. Ja onhan se helpompi pukeakin.

Äitiyspakkauksen toppahaalari on tosiaan iso, menee vasta seuraavana talvena (jos on siis samankokoinen kuin 2007 pakkauksessa, veikkaan etteivät ole kokoa muuttaneet). Ja meillä ei muuten pitänyt se haalarin koko paikkaansa, oli paljon reilumpi kuin mitä kokomerkintä antoi ymmärtää.

Kaupoissa kun oon hypistellyt noita haalareita, niin ne toppahaalarin näköiset on tuntuneet kauheen littanoilta verrattuna fleece-haalareihin tai noihin pörröisiin "nallepukuihin"
Onkohan ne jotain kevyttoppiksia sitten mitä oon kattellut.
Ei yhtään osaa sanoa mikä on tarpeeksi lämmin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me kuljetaan paljon autolla eli nyt ostaisin kaukalopussin, oli toisella sellanen pussipuku mutta helpompi tuo kaukalopussi, ei tarvi lasta herättää jos haluaa vaatteet vähemmälle vaikka kaupan ajaksi.

Ap: Joo, jos tosiaan pussimallisen haalarin hankit, niin osta semmoinen mitä voi käyttää turvakaukalon kanssa! Eli että haaravyön saa kätevästi kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ap: Joo, jos tosiaan pussimallisen haalarin hankit, niin osta semmoinen mitä voi käyttää turvakaukalon kanssa! Eli että haaravyön saa kätevästi kiinni.

Ja minä suosittelen kyllä ihan tuota kaukaloon laitettavaa pussia, ei haalaria.

Onko nuo lämpöpussit oikeesti sellaisia kun mainostavat ettei tarvitse sisävaatteiden lisäksi sinne kuin pipon, kaulurin ja hanskat?
Miten kiinnitys, sama saisi käydä vaunuihin nimittäin eli pitäisi olla helposti siirreltävissä vauva siinä pussissa.
Kun olen kuullut puhuttavan että on hankalat kiinnityssysteemit noissa.

Sitä mäkin tarkoitin.

Ainakin Heitmann Fellen turvakaukalopussi on todella lämmin, lampaanvillaahan se sisältää. Minusta se on tosi kätevä, ei tosiaan tarvii jalkapuoleen juuri muuta kuin sisävaatteet, päähän jotakin ja riippuen siitä kuinka yläkropan peittää jotain vaatetusta.
Kaukalossahan se on tosi kätevä! turvavöille on reiät, että pussi vaan kaukaloon, vyöt sieltä esiin ja vauva pussiin vyöt kiinni ja pussin vetoketju kiinni...auton lämmitessä sitten voi aukoa pussin vetoketjua...Vaunuissa myös verraton lämmike, taatusti ei palele.

Kuumimmat

Yhteistyössä