G: Mihin ikään asti lapsenne on nukkunut pinnasängyssä? (nukkuuko jonkun yli 2v lapsi oikeasti vielä pinniksessä?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Kolme vanhinta nukkui n.1v 4 kk pinnasängyssä ja sen jälkeen tavalisessa , mutta kuopus on 2v täyttänyt eikä toivoakaan että voisi siirtää "isoon "sänkyyn vaan helpompaa kun k.o. vauhtiville on matkasängyssä vanhempien sängyn vieressä.

Aivan kun meillä. Lisäksi poika nousee seisomaan unissaan jne...tulishan se kolinalla alas tavallisesta. Matkapunkasssa sentään ei pääse mihinkään vaikka miten tolkuttomasti liikkuu.

Meillä esikoinen oli 1v10kk, kun siirrettiin jatkettavaan. Kuopus siirretään kunhan oppii kävelemään ja tulemaan alas kunnolla.

Meidän kummipoika 2v7kk nukkuu vieläkin pinnasängyssä, mut tulee itse sieltä pois |O

onko teillä noissa jatkettavissa sängyissä laitoja tmv. eikö lapset putoa kun nukkuessaan pyörivät. miten on sujunut vaihto pinnasängystä jatkettavaan. oliko vaan niin että yks ilta laitettiin toiseen? jäivätkö sinne ihan ok nukkumaan vai tulivatko usein pois ennen kuin nukahtivat?

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
onko teillä noissa jatkettavissa sängyissä laitoja tmv. eikö lapset putoa kun nukkuessaan pyörivät. miten on sujunut vaihto pinnasängystä jatkettavaan. oliko vaan niin että yks ilta laitettiin toiseen? jäivätkö sinne ihan ok nukkumaan vai tulivatko usein pois ennen kuin nukahtivat?

No pieni laita on.
Kolmonen taisi kerran tipahtaa,mutta mulla oli sängyn vieressä lattialla pehmusteita.Niin ja kyseinen tuli välillä pois 1v 5kk ikäisenä.Sen kun vein takas jäi kyllä sinne.
Muut eivät ole tippuneet.

Onhan niissä pienet laidat.Ei meillä ainakaan ollut mitään ongelmaa,eivät ole kertaakaan pudonneet tms.Meillä on pojat muutenkin tosin olleet hyviä aina nukkumaan.

On niissä ne sellaset matalat laidat ettei pyöri lattialle. Meillä poika pyörii niin ympäri sänkyä että varmasti tippus sieltä kohtaa missä ei ole laitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni harmaana:
Tässä kuussa täyttää 3v ja vielä nukkuu pinnasängyssä. Miksi? Koska ei ole syytä vaihtaa sänkyä. Ei koskaan ole yrittänytkään kiivetä pois. Nukkuu kaikenlisäksi yksin omassa huoneessaan. Kätevää: ei ole kampeamassa viereen keskellä yötä, kun ei "pääse" pois yksin sängystä. Mahtuu vielä hyvin pinnasänkyyn. Ei ole itse pyytänyt isojen sänkyyn. Tässä syitä.
Meillä on ollut jo pitkään jatkettava sänky valmiina. Tarkoitus olisi nyt kesällä siirtyä siihen, kunhan saadaan synttärit pidettyä (ja vieraat majoitettua, kun heidän lapsi nukkuu silloin jatkettavassamme). Sen jälkeen pääsee tyttö isojen sänkyyn.

Mites pissalle meno, kun ei pääse itse sängystä pois?

Meillä nukkui 2-vuotiaaseen saakka pinniksessä, pinnis oli tilava eli mahtui ja kiipesi sieltä kyllä poiskin, sänky vaan oli meidän sängyn ja seinän välillä eli ei pahasti loukannut pudotessaan meidän sänkyyn ;)

Poika täyttää muutaman viikon päästä 2 ja nukkuu pinniksessä vielä ainakin syksyyn. Tykkää kovasti sängystään ja on sen verran lyhyt, että ihan hyvin voisi nukkua sielä vielä ainakin puoli vuotta

Meillä esikoinen siirtyy joskus 1v 4kk nukkumaan jatkettavaan sänkyyn, mutta se oli vain sen takia että pinnis piti saada vauvalle. Nyt nuorempi 1v8kk enkä osaa kuvitellakaan vielä siirtäväni isompaan sänkyyn. Muutaman kerran oon koittanu siskonsa sänkyyn laittaa päiväunille, mutta neiti ei todellakaan pysy siellä sängyssä. Joten niin pitkään kun ei osaa kiivetä ite sängystä pois ja mahtuu pinnikseen, niin saa myös siellä nukkua.

Ei ole ikinä nukkunut kumpikaan pinniksessä. Vuoden vanhana menivät jo tavalliseen sänkyyn kun olivat taitavia liikkumaan, muistaakseni pidettiin kyllä matalan sängyn vieressä pehmikkeitä lattialla kaiken varalta vaikka mitään ei ikinä sattunutkaan.

No miksi ihmeessä tästäkin pitää joku ongelma vääntää?!Kyllä meillä on lapset nukkuneet paremmin pinniksessä.ja varmaan kaikki tonne kolme vuotiaiksi jos ei ylikin.Kukaan ei oo kiivenny laidan yli ja yhdestä oli pinnoja pois ja yhdessä alas laskettava reuna.Ei oo tarvinnu koskaan tapella nukkumaan menosta, ei päiväunilla, eikä illalla.Tavallisessa sängyssä nukkumisesta tulee helpommin tappelua tiettyinä ikäkausina kun sieltä pääsee niin helposti pois.

Meidän lapsi nukkuu perhepedissä, jossa nukkuu toisen vanhemman kanssa. Ei tule tappeluja koskaan nukkumaanmenosta eikä öisin herätä. Ikää nyt 2 v. Siirtyy sit suoraan tavalliseen sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Pinnasängystä voi saada laidan pois. Miksi hylätä hyvä sänky turhaan? Meidän pinnis on lisäksi jatkettava, kyllä tuo varmaan vielä 5-vuotiaana nukkuu "pinniksessä".

Siksi hylätä, jos vauva ei siinä suostu nukkuu. Silloin valvoo kaikki. Kun vauvan otti viereen, nukkui kaikki! Unentarve on ykkönen.

Meillä tyttö 2v nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä. Ei pääse sieltä itse pois. En uskalla laittaa vielä tavalliseen sänkyyn, kun nukkuu niin levottomasti ja saattaa nukkuessaan nousta istumaan kaatuen siitä taas selälleen johonkin suuntaan.

eilen vaihdoin jatkettavan lastensängyn pojalle, ikää 1v3kk

meidän pinnasänky kävi pieneksi kauhee kolina pitkin yötä kun ei mahtunut kunnolla siinä vaihtamaan asentoa ja mulla on aina ollut pinnasängyn laita alhaalla ja meidän sängyssä kiinni joten on osannut jo siitä lähtien itse pois siitä tulla kun kiipeilemään oppi.