G: Mies ruokakaupassa. Montako kertaa soittaa sinulle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";22715420]Kyllä. Jos minä aion leipoa italialaista piirakkaa kahvivieraille, ei mies voi mitenkään tietää aineksia, jos en kirjoita niitä ylös.

Tai jos olen ajatellut tehdä ruoaksi paahtopaistia, ei hän tiedä, mitä kaikkea minä sitä varten tarvitsen.

En ymmärrä mikä tuossa on outoa...[/QUOTE]

Outoa on se että jos miehelle antaa kauppalapun käteen ja SILTI hän ei osaa käydä kaupassa ilman että soittaa sieltä vaimolleen.
 
"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";22715518]Outoa on se että jos miehelle antaa kauppalapun käteen ja SILTI hän ei osaa käydä kaupassa ilman että soittaa sieltä vaimolleen.[/QUOTE]

No jos siinä lukee vaikka piirakkataikina, niin saattaa soittaa ja kysyä, että ottaako mieluummin voitakinaa vai lehtitaikinaa tms. Hyvä vaan, että varmistaa. Tai jos on listalla lukee basilika, voi kysyä haluanko tuoretta tai kuivattua.
 
No mä voin ainakin tunnustaa että otin itselleni miehen joka EI osaa kokata, mut hei ei hänen tarvitsekkaan koska minä kokkaan ja pidän siitä. Joten ei ihme että joutuu soittamaan jos ilman listaa kauppaan menee ruokaostoksille.
 
Joskus se soittaa. Mutta helvetti, että mua ärsyttää kun se jättää listasta ostamatta jotain ihan mielivaltaisesti, koska päättää ettei sitä tarvita! :kieh: Jumankekka, että se vituttaa ja riita on valmis |O
 
Kahtokaa peiliin
[QUOTE="Horuksen silmä";22715518]Outoa on se että jos miehelle antaa kauppalapun käteen ja SILTI hän ei osaa käydä kaupassa ilman että soittaa sieltä vaimolleen.[/QUOTE]



Jos annatte ukolle listan missä lukee vaikkapa margariini niin niitä vaihtoehtoja on aika helvetisti ja ainakaan minä en voi tietää mitä haluatte..

Tai torttutaikina isossa kaupassa on 5 eri sorttia.
 
"Kenguru"
Jos annatte ukolle listan missä lukee vaikkapa margariini niin niitä vaihtoehtoja on aika helvetisti ja ainakaan minä en voi tietää mitä haluatte..

Tai torttutaikina isossa kaupassa on 5 eri sorttia.
Niin, näin siis meillä. Totta ihan jotkut peruskamat tulee kuten yleensä ollaan ostettu, mutta jos on vähän harvinaisempaa ostettavaa, tai liikaa valintamahdollisuuksia, niin kyllähän mies nyt oikeasti osaisi jotain ostaa, mutta kun me naiset tupataan vähän olemaan sellaisia, että vain "se oikea" laatu tai merkki kelpaa, niin siksi miehet soittelee. Kivahan se on, että tuo kerralla sitä mitä "pitää";), kun että tulee sellainen "huomaamaton" puhallus (tms, mitä kullakin) kun purkaa miehen kauppakasseja:D

Kyllä meillä mies hengissä pysyisi ilman minuakin, ja ihan kotiruoilla kans.
 
"Vaimo"
Jos annatte ukolle listan missä lukee vaikkapa margariini niin niitä vaihtoehtoja on aika helvetisti ja ainakaan minä en voi tietää mitä haluatte..

Tai torttutaikina isossa kaupassa on 5 eri sorttia.

Kyllä minun mieheni ainakin tietää mitä margariinia meillä käytetään. Kauppalappuun kirjoitan jos jotain tiettyä merkkiä tuotteesta haluan, mutta "saa" käyttää omaa harkintakykyään.
 
"viivi"
Ei ole ikinä soittanut. Listan teen joskus harvoin, jos tuo ruokaa nimenomaan minulle ja lapselle (eli on itse poissa kotoa) tai pitää muistaa jotain erityistä, mihin itsekin todennäköisesti tarvisin listan (yleensä leivontatarvikkeita tai esim. joku tietyn tyylinen polttimo, paristo tai puhdistusaine). Ja jos listassa on jotain mistä ei ole ihan varma niin tuo ennemmin useamman erilaisen kuin soittaa. Ja jos esim. pyydän tuomaan torttutaikinaa tai margariinia, niin eiköhän se ole ihan sama mitä merkkiä se on.

Pakko kysyä teiltä joiden miehet ei osaa omatoimisesti käydä kaupassa, että muuttiko ne teidän luo suoraan äidin helmoista vai miten ne on pärjänneet ennen teitä? Kyllähän suurin osa miehistä ehtii asua jonkin aikaa itsekseenkin ja pärjää aivan hyvin. Samoin jokaisen miehen on täytynyt joskus maailmassa käydä kotitaloustunneilla, joten miten kukaan voi olla niin käsi ettei osaa itse käydä kaupassa.
 
"kkkk"
[QUOTE="Vaimo";22715699]Kyllä minun mieheni ainakin tietää mitä margariinia meillä käytetään. Kauppalappuun kirjoitan jos jotain tiettyä merkkiä tuotteesta haluan, mutta "saa" käyttää omaa harkintakykyään.[/QUOTE]


Niih katsos kun tuota margariiniakin on eri tarkoituksiin ;) ei pelkästään leivälle
 
"Horuksen silmä"
Jos annatte ukolle listan missä lukee vaikkapa margariini niin niitä vaihtoehtoja on aika helvetisti ja ainakaan minä en voi tietää mitä haluatte..

Tai torttutaikina isossa kaupassa on 5 eri sorttia.
Kyllä mun mies osaa ostaa margariiniä vaikka kaupassa ois montaa sorttia tarjolla.
Ja kyllä naisen luulis osaavan kirjoittaa selkeitä lappuja mitä tarvitsee jos kerta asiasta ei edes kyetä keskustelemaan.
Jotkut vissiin pitää miehiään avuttomina lapsina joiden täytyy lappu kädessä vielä perään soitella sieltä kaupasta ( parhaimmillaan jopa monta kertaa ). Kun miehen aivot ei riitä itsenäisiin päätöksiin tarkoittaako margariini flooraa vai kenties pirkkaa.
 
Ei soittele, mutta mä soitan sille kauppaan, että tuotko vielä sitä ja tätä... meillä ei harrasteta kauppalistoja kuin hyvin harvoin, jolloin on tosi paljon ostettavaa, esim. synttäritarjoiluja varten.
 
"Fifi"
[QUOTE="kkkk";22715718]Niih katsos kun tuota margariiniakin on eri tarkoituksiin ;) ei pelkästään leivälle[/QUOTE]

Se on kuule listankirjoittajan heikkoutta, jos ei älyä kirjoittaa haluaako leivonta vai leivänpäällysmargariina. Oletatko että mies osaa muutenkin lukea ajatuksiasi? :D
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="kkkk";22715718]Niih katsos kun tuota margariiniakin on eri tarkoituksiin ;) ei pelkästään leivälle[/QUOTE]

Juu ja se kyllä lukee paketissa soveltuuko tuote paistamiseen vai ei. Mutta toki miehen on vaikea LUKEA paketista soveltuuko kyseinen tuote vaimon piirakkaan vai ei. Joten ei auta muu kun soittaa kotiin ja kysäistä.
 
"mamm"
[QUOTE="Horuksen silmä";22715756]Juu ja se kyllä lukee paketissa soveltuuko tuote paistamiseen vai ei. Mutta toki miehen on vaikea LUKEA paketista soveltuuko kyseinen tuote vaimon piirakkaan vai ei. Joten ei auta muu kun soittaa kotiin ja kysäistä.[/QUOTE]

:D hih :D
 
"Hii"
[QUOTE="Horuksen silmä";22715756]Juu ja se kyllä lukee paketissa soveltuuko tuote paistamiseen vai ei. Mutta toki miehen on vaikea LUKEA paketista soveltuuko kyseinen tuote vaimon piirakkaan vai ei. Joten ei auta muu kun soittaa kotiin ja kysäistä.[/QUOTE]


Niin juu eli miehen pitää tietää oletko mahdollisesi leipomassa vai onko joku muu tarve ;)
Se on ilmeisesti liian vaikeea kirjoittaa siihen listaan slvästi mitä haluaa.

esim. Margariini (leivälle)
Margariini(nestemäinen)

sit vingutaan täällä 112 ku mies o tyhmä kun ei osaa ajatuksia edes lukea
 
"vieras"
[QUOTE="viivi";22715713]

Pakko kysyä teiltä joiden miehet ei osaa omatoimisesti käydä kaupassa, että muuttiko ne teidän luo suoraan äidin helmoista vai miten ne on pärjänneet ennen teitä? Kyllähän suurin osa miehistä ehtii asua jonkin aikaa itsekseenkin ja pärjää aivan hyvin. Samoin jokaisen miehen on täytynyt joskus maailmassa käydä kotitaloustunneilla, joten miten kukaan voi olla niin käsi ettei osaa itse käydä kaupassa.[/QUOTE]

Me muutettiin ihan suoraan molemmat äidin helmoista 19 vuotiiaina ja alettiin perhettä perustamaan. Ei meillä miehen kauppapuhelut johdu siitä, ettei hän osaisi tuoda vaan siitä, että mä olen niin vaativa ja nirso siitä mitä täytyy olla ja mulla saattaa mieliteot vaikka muuttuakin ;) Jos hän on karkkiosastolla ja lapussa lukee suklaata, kyllä se raukka soittaa ja kysyy että onko jotain tiettyä mitä nyt tekisi mieli. Tai mikä siideripullo, jos en ole sanonut vaan kirjoittanut siihen pelkän siiderin. Mun mielestä se on vaan huomaavaista , koska en välttämättä ole kotona jaksanut jokaista suupalaa minäkään alkaa miettimään ennakkoon=) Saattaisinhan olla vähän pettynyt jos suklaa ei olisikaan just sitä mitä mieli tekee ;(
 
"vieras"
[QUOTE="Fifi";22715742]Se on kuule listankirjoittajan heikkoutta, jos ei älyä kirjoittaa haluaako leivonta vai leivänpäällysmargariina. Oletatko että mies osaa muutenkin lukea ajatuksiasi? :D[/QUOTE]

No aivan. Mitä siis oikein rutisette täällä, että on OUTOA, että mies on niin tyhmä, että joutuu soittelemaan kaupasta kotiin. Musta siinä ei ole mitään outoa. Edelleen, jos listassa lukee basilika, mistä mies tietää tarkoitetaanko tuoretta vai kuivattua, ja sama koskee miljoonaa muuta eri elintarviketta.
 
"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";22715756]Juu ja se kyllä lukee paketissa soveltuuko tuote paistamiseen vai ei. Mutta toki miehen on vaikea LUKEA paketista soveltuuko kyseinen tuote vaimon piirakkaan vai ei. Joten ei auta muu kun soittaa kotiin ja kysäistä.[/QUOTE]

Kun kerran sinä tuomitset soittavat miehet idiooteiksi, niin kerropa mistä sen miehen pitäisi tietää millaista piirakkataikinaa tarkoitetaan, jos listassa lukee piirakkataikina. Tai mistä miehen pitäisi tietää tarkoitetaanko tuoretta vai kuivattua yrttiä tms.
 

Yhteistyössä