G: Mies ruokakaupassa. Montako kertaa soittaa sinulle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
Jos menee kauppaan, niin soittaa ja kysyy mitä tarviin ja ostaa yleensä oikein.
En ole koskaan listan kanssa vielä kauppaan lähettänyt.
Mä yleensä käyn kaupassa ja tilaan häneltä vain kotiin kuljetuksen :saint:
 
"vieras"
0-5 kertaa. Jos on selkeä lista ja tietää mistä ne löytyy, ei tule soittoja. Jos on kaupassa ilman listaa, soittelee useamman kerran. Hankalimpia kertoja on ne, jos listassa oleva tuote onkin kaupassa loppu ja jotain korvaavaa pitäisi löytyä tilalle. Tai etsii jotain, minkä paikasta ei ole aavistustakaan (ostospaikka on yksi suomen isoimmista marketeista). Täytyy sanoa, että joskus etsin itsekin jotain harvoin ostettavaa ainetta, että mistä se löytyy, myyjiä joilta voisi kysyä, näkyy harvoin.
 
Normaalisti käydään yhdessä kaupassa joten tietää kyllä mitä me sieltä kaupasta tarvitaan. Viimeksi kun kävi yksin, soitti mitä kanaa mulle tuo, kun se mun normaalisti syömä oli loppu. Mulla erityisruokavalio joten ihan kaikki ei käy. Jos menee ilman listaa niin kyllä soittaa mitä tarvitaan, samoin minä soitan jos ilman listaa käyn.
 
"mä"
Ex soitti aina ja joka kerta vähintään pari kertaa. Ja muutoinkin se tuntu hukanneen ne pari aivosoluaankin loppuajasta. Kun käskin verrata hintoja esim. porkkanapussista ja katsoa niitä kilohintoja jotta saa todellisen tiedon tuotteen edullisuudesta niin tämä tauno sitten osti 0,5kg:n pussin tilalle 10kg säkin porkkanoita "kun kilohinnaltaan halvempi" ja raapi sitten päätänsä suu auki kun piti saada tuo määrä johonkin säilöttyä kotona. Tuli sitten syötyä kerrasta niin paljon porkkanoita, ettei suostuttu lapsen kanssa edes ajattelemaan noita oransseja pötkelöitä pitkään aikaan.
 
Voi se joskus olla että soittaa ja kysyy vaikka että onkohan hän nyt unohtanut jotain oleellista. Käy siis ilman listoja kaupassa. Mä kun olen tässä ruokakaappien vieressä todennäköisesti silloin niin voin kurkata kaappiin ja muistaa jonkun mitä vielä tarvittiin :)
 
"vieras"
No joskus soittaa vaikka kuinka monesti, toisinaan ei ollenkaan. Yhdessä ollaan lista tehty, mutta kyllähän siitä aina jotain saattaa unohtua. Mutta kyllä minäkin soittelen kun olen yksin kaupassa, että mitä puuttuu ja mitä mieltä mies on jostain aineesta johonkin ruokaan tai mitä jugurttia se haluaa. En ole ymmärtänyt, että kaupasta soittaminen olisi jotenkin tyhmää...
 
"vieras"
Jos on sovittu, että mies tekee ruoan, käy kaupassa ja tuo sieltä mitä itseään huvittaa.

Jos taas on minä olen laittamassa ruokaa, ja jotain tärkeää puuttuu, saattaa soittaa. Saattaa myös jättää soittamatta, ja tuoda jotain oikeasti väärää tai sitten jotain "väärää", eli sellaista, mitä en itse koskaan ostaisi, kun tykkään valita mieluummin sen terveellisemmän version.
 
"jojo"
Soittaa tosi harvoin. Viimeksi listassa luki "siirappia" ja hän sitten soitti, että minkälaista saisi olla. Ei mulla käynyt edes mielessä, että niitäkin on montaa sorttia. Piti itsekin luntata vanhasta purkista, että "tummaa siirappia" :D

Sen sijaan minä soitin miehelle kaupasta pari päivää sitten, että käyttääkös meidän muksu viitos- vai kuutoskoon vaippoja... Eikä ollut edes eka kerta, kun jouduin häneltä kysymään. :ashamed:
 
"jojo"
Pari mokaa on miehelle listan kanssa tullut, kun olen laittanut listan tekstarina hänelle ja käyttänyt lyhenteitä. Erään kerran kirjoitin karjalanp. ja lihap. ja sain karjalanpaistilihoja ja lihapiirakoita. Tarkoitus oli pyytä karjalanpiirakoita ja eineslihapullia...
 
"Horuksen silmä"
Koska en ole ottanut puolisokseni idoottia, niin hän pärjää kyllä kaupassa ilman että täytyis kysyä mitä pitää ostaa. Siis voiko nykyään vielä olla talouksia missä nainen kirjoittaa kauppalistan jota mies kaupassa koittaa ymmärtää?
Meillä kyllä molemmat osaa kauppaan mennessä katsoa mitä kaapista puuttuu ja tehdä ostokset sen ja oman mielensä mukaan.
*hihittelee hysteerisenä*
 
"jojo"
[QUOTE="Horuksen silmä";22715363]Koska en ole ottanut puolisokseni idoottia, niin hän pärjää kyllä kaupassa ilman että täytyis kysyä mitä pitää ostaa. Siis voiko nykyään vielä olla talouksia missä nainen kirjoittaa kauppalistan jota mies kaupassa koittaa ymmärtää?
Meillä kyllä molemmat osaa kauppaan mennessä katsoa mitä kaapista puuttuu ja tehdä ostokset sen ja oman mielensä mukaan.
*hihittelee hysteerisenä*[/QUOTE]

Meillä mies ei esimerkiksi laita ruokaa, joten hänellä ei ole aavistustakaan, mitä tuoda, jos sanon, että aion tehdä vaikka currykastiketta, tuo aineet. Mistä hän tietää, mitä siihen laitetaan? Itsekin käyn mielelläni kaupassa listan kanssa, ei unohdu mitään ja kaupasta pääsee ripeämmin ulos, kun ei tarvitse miettiä, oliko kotona sitä, tätä ja tuota vai ei.
 
"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";22715363]Koska en ole ottanut puolisokseni idoottia, niin hän pärjää kyllä kaupassa ilman että täytyis kysyä mitä pitää ostaa. Siis voiko nykyään vielä olla talouksia missä nainen kirjoittaa kauppalistan jota mies kaupassa koittaa ymmärtää?
Meillä kyllä molemmat osaa kauppaan mennessä katsoa mitä kaapista puuttuu ja tehdä ostokset sen ja oman mielensä mukaan.
*hihittelee hysteerisenä*[/QUOTE]

Kyllä. Jos minä aion leipoa italialaista piirakkaa kahvivieraille, ei mies voi mitenkään tietää aineksia, jos en kirjoita niitä ylös.

Tai jos olen ajatellut tehdä ruoaksi paahtopaistia, ei hän tiedä, mitä kaikkea minä sitä varten tarvitsen.

En ymmärrä mikä tuossa on outoa...
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="jojo";22715395]Meillä mies ei esimerkiksi laita ruokaa, joten hänellä ei ole aavistustakaan, mitä tuoda, jos sanon, että aion tehdä vaikka currykastiketta, tuo aineet. Mistä hän tietää, mitä siihen laitetaan? Itsekin käyn mielelläni kaupassa listan kanssa, ei unohdu mitään ja kaupasta pääsee ripeämmin ulos, kun ei tarvitse miettiä, oliko kotona sitä, tätä ja tuota vai ei.[/QUOTE]

Pahensit vaan tilannetta kertomalla että mies joka ei osaa tulkita kauppalistaa ei edes osaa laittaa ruokaa ;)
 

Yhteistyössä