g:menetko kotikutsuille jos tiedät ettet osta mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kekkeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kekkeri

Jäsen
25.04.2008
441
0
16
Hei!

Sain kutsun "kotikutsuille" mutta mietin nyt mennäkö vai ei. Muutaman kerran olen erilaisilla kutsuilla ollut ja aina niissä tulee sellainen olo että on "pakko ostaa". Minua eivät kyseiset tuotteet kiinnosta, eikä niihin ole varaakaan. Onko siis fiksumpaa kiittää kutsusta ja kieltäytyä vai mennä mukaan ja olla ostamatta mitään.

Siis kutsuja on itse kyllä mukava, häntä olisi ihan kiva nähdä, mutta eihän tuollaisilla kutsuilla niin ehdi jutella, voisihan sitä treffata muutenkin...

Menisitkö sinä?

Olen mennyt ja eikä ole haitannut yhtään, vaikka en ole ostanut, saatan ehkä sanoa että voisin ajankanssa katella mut varma en ole..

Harvemmin tulee mitään mistään ostettua. Yksillä vaatekutsuilla oon ollu ja sillon ostin mut jollain tupperikutsuilla en oo mitään ostanu. Enkä mä sitä kotona päätä, et meempä vetelee ilmaset kahveet ja pullat enkä taatusti osta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En. Kyllä siellä aina tulee sosiaalinen pakko ostaa jotain :(

Sama juttu. Joka kerta oon palannut kotiin joku tarpeeton kuppi tai kynttilänpätkä mukanani kun en ole kehdannut sanoa etten tod tilaa mitään. Nykyään en menekään mihinkään kutsuille ja oon kavereille sanonutkin että alkää vaan mua kutsuko... :xmas:

Menen, jos kyseessä on ystävä ja jota tahdon tavata muutenkin. Ja tapaan samalla muitakin ystäviä.

En mene, jos kutsuja on joku naapuri tai muuten vaan tuttu.
Kynttiläkutsuilla olen ollut monesti hyvän ystäväni luona, vaikka en mitään osta. Ja tiedän (ja emäntä tietää) sen jo mennessäni.
=)

jos se kutsujen emännälle sopii. Kerron siis jo kutsun saadessani, että voin tulla kannatuksen vuoksi, vaan en aio ostaa mitään. Tämän tiesin jo etukäteen esim kun kutsu koski niitä typeriä kynttilöitä ja siihen liittyvää systeemiä. Samanlaisia ja parempiakin tuotteita saa hyvin varustetuista kaupoista, ja HUOMATTAVASTI halvemmalla. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa ;)

Olen. Olen yleensä sanonut kaverille suoraan etten kyllä tällä hetkellä halua ostaa mitään, joten en taida kehdata tulla ja yleensä onkin kaveri silti houkutellut paikalle tapaamaan tuttuja ja juomaan kahvia.

Mä olen kerran ollut Tupperin kutsuilla. Emäntä kertoi että saa paremmat lahjat jos on enemmän vieraita. Menin siis ihan siksi ja emäntäkin tiesi etten aio mitään ostaa...enkä myöskään ostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Menen ja yleensä ilmoitan, et tulen vaan kahville :xmas:

Mä olen mennyt vain ja ainoastaan kans tapaamaan kavereita. Se ostohössötys on mulle vain oheistoimintaa. Mä en osta krääsää....

Hmm.. krääsää?
Mä tapaan kavereitani muulloinkin kuin kutsuilla.

Mä olen mennyt vain ja ainoastaan kans tapaamaan kavereita. Se ostohössötys on mulle vain oheistoimintaa. Mä en osta krääsää....

Hmm.. krääsää?

Sorry, ne ylihinnoitellut lemukynttilät kamaline telineineen olivat kyllä krääsää mun silmissä. Mä en koskaan osta sikaa säkissä näkemättä mitään. Eli kun menet kutsuille, sitoudut ostamaan heti jotain? Menetkö myös kauppaan samalla periaatteella, "kynnyksen yli astuttuani, lupaan ostaa jotain"...

Tapaan minäkin ystäviäni, mutta tuo oheistoiminta ei ole este tavata niitä myös muulloin.

Hmm.. krääsää?

Mulle on monesti sanottu, et tuu vaan vaikka et mitään osta kun emäntä saa lahjuksen sen mukaan paljonko on väkeä :kieh:

Ja kyllä silloin kutsuilla on kavereilla pöytä koreana herkuista, mut annas olla kun menen itekseni niin kuivaa pullaa vaan ja joku yks pipari :laugh: :heart:

Hmm.. krääsää?

Sorry, ne ylihinnoitellut lemukynttilät kamaline telineineen olivat kyllä krääsää mun silmissä. Mä en koskaan osta sikaa säkissä näkemättä mitään. Eli kun menet kutsuille, sitoudut ostamaan heti jotain? Menetkö myös kauppaan samalla periaatteella, "kynnyksen yli astuttuani, lupaan ostaa jotain"...

Tapaan minäkin ystäviäni, mutta tuo oheistoiminta ei ole este tavata niitä myös muulloin.

Mitenniin kun menet kutsuille, sitoudut ostamaan jotain? Et todellakaan sitoudu. Pakkoko on olla niin vietävissä, että kuvittelee että on pakko ostaa jotain.

Ja vastauksena kysymykseen niin en todellakaan osta aina enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä asiana.

Yhteistyössä