G:Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, ku täytit 18?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Maksoivat kummatkin. Mun eka auto oli Ford Escort :D

hahaa! just näin mullakin! mun escort oli vielä punanen :heart:

me asuttiin pienellä paikkakunnalla joka ei ollut kuullut julkisesta liikenteestä mitään. Itse kävin lukioo ja eipä ollu rahaa ja matkat oli pitkät. Joululahjaksi sain auton ja ajokortin 5.1.2000
 
Alkuperäinen kirjoittaja miten on?:
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen, että mitenkäs asia yleisesti on. Maksaako vanhemmat ajokortin ja auton, kun lapsi täyttää 18v?

Minä sain kummatkin. Ehtona tosin oli, että ajokortin tuli olla kuorma-autokortti ja auto oli monta vuotta vanha iso peltihirviö, sillä isäni sanoin: "paljon peltiä ympärillä on paras turvatakuu". Kyllä mua hävetti ajaa sillä, kiittämätön pentu kun olin... ;)

Tuttavapiirissä on lähes poikkeus ollut mikäli vanhemmat eivät korttia maksaneet. Auton ostossa toiset avittivat ja toiset taas eivät.

Meilla vanhin likka on autokoulussa ja me maksamme sen hanelle. Autoa ei tarvitse omaa silla perheessa on muutama auto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Maksoivat kummatkin. Mun eka auto oli Ford Escort :D

hahaa! just näin mullakin! mun escort oli vielä punanen :heart:

me asuttiin pienellä paikkakunnalla joka ei ollut kuullut julkisesta liikenteestä mitään. Itse kävin lukioo ja eipä ollu rahaa ja matkat oli pitkät. Joululahjaksi sain auton ja ajokortin 5.1.2000

Mulla oli kanssa punainen . Mina sain autoni kylla -84
 
Isovanhemmat maksoi :) Se oli tavallaan niiden perintö lapsenlapsilleen. Autoa en oo koskaan omistanut, sain lainata tarpeen tullen äidiltä, ja nyt ajelen tarvittaessa miehen autolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Maksoivat kummatkin. Mun eka auto oli Ford Escort :D

hahaa! just näin mullakin! mun escort oli vielä punanen :heart:

me asuttiin pienellä paikkakunnalla joka ei ollut kuullut julkisesta liikenteestä mitään. Itse kävin lukioo ja eipä ollu rahaa ja matkat oli pitkät. Joululahjaksi sain auton ja ajokortin 5.1.2000

Mulla oli kanssa punainen . Mina sain autoni kylla -84

mun auto oli vm.87

 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla vanhin likka on autokoulussa ja me maksamme sen hanelle. Autoa ei tarvitse omaa silla perheessa on muutama auto.
Kun luin tän ekan kerran, olin ihan että mitä :o Mutta sun tyttöshän on vähän junnua vanhempi :D

 
Minun vanhemma maksoi korttini ja sain myös heti auton, vanhan sellaisen. Omille lapsille maksan kortin ehdottomasti. En jaksa uskoa et tekisin mitään hallaa lapsilleni vaikka maksankin ajokortit, kyllä tässä elämässä oppii vielä tuhat kertaa et kaikkea ei voi saada ja sen kuuluisan rahan arvonkin ne varmasti oppivat (jos ei opi, kasvatus on mennyt pieleen jo aikoja sitten).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meilla vanhin likka on autokoulussa ja me maksamme sen hanelle. Autoa ei tarvitse omaa silla perheessa on muutama auto.
Kun luin tän ekan kerran, olin ihan että mitä :o Mutta sun tyttöshän on vähän junnua vanhempi :D

Niin taitaa olla, kuukauden vissiin tai jotain sellaista...Sunkin poika paasis jo autokouluun jos meinaa menna. 6 kk ennen sen voi aloittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Niin taitaa olla, kuukauden vissiin tai jotain sellaista...Sunkin poika paasis jo autokouluun jos meinaa menna. 6 kk ennen sen voi aloittaa.
Noin se tosiaan on...mutta vastahan noi pääs ripille? :/ Kuopuksella on syksyllä koulussa valinnaiskurssi, jonka myötä saa myös ajokortin. Siksi en muuten edes muistanut, että autokoulun voi aloittaa jo 6 kk ennen täysi-ikäisyyttään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Niin taitaa olla, kuukauden vissiin tai jotain sellaista...Sunkin poika paasis jo autokouluun jos meinaa menna. 6 kk ennen sen voi aloittaa.
Noin se tosiaan on...mutta vastahan noi pääs ripille? :/ Kuopuksella on syksyllä koulussa valinnaiskurssi, jonka myötä saa myös ajokortin. Siksi en muuten edes muistanut, että autokoulun voi aloittaa jo 6 kk ennen täysi-ikäisyyttään.

Toi on hyva systeemi toi koulun kautta jarjestettava. Paljonkohan joutuu maksamaan itse? Meilla L aloitti vasta nyt kesalla autokoulun, paasee ajamaan nopeassa tahdissa, eika siihen mene puolta vuotta .
 
Kustansivat ajokortin, mutta autoa eivät todellakaan. Varaa olisi kyllä ollut, mutta oli perheessä jo pari autoa, joita sain sitten lainata. Lisäksi asuttiin tuolloin Treen keskustassa, joten se olisi ollut hankalaa.
 
Ei maksaneet korttia eivätkä autoa.. tosin meillä oli miehen kanssa jo pari autoa siinä vaiheessa kun mä ajoin kortin.. ja kevarikortissa vanhemmat auttoi vähän.. siitä taas sai alennusta b-korttia ajaessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Toi on hyva systeemi toi koulun kautta jarjestettava. Paljonkohan joutuu maksamaan itse? Meilla L aloitti vasta nyt kesalla autokoulun, paasee ajamaan nopeassa tahdissa, eika siihen mene puolta vuotta .
Viime vuonna kuulemma noin tonnin maksoi. Tän vuoden hinnoista ei vielä mitään tietoa.

 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä