G:Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, ku täytit 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iskä opetti opetusluvilla minut ja maksoivat kortin enimmäkseen. Auton olen ostanut itse mieheni kanssa ja maksanut. Sama on toistunut kaikkien sisaruksieni kohdalla, joista kuusi on nyt suorittanut kortin. Lisäksi muille vanhempani ovat maksaneet osittain auton, sellaisen tonnin räpsyn.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
no ei tosiaan.. ihan omista palkoista maksaoin ajokorton ja autoa en omistanut siitäkään viellä pitkään aikaan..

p.s. kaikilla ei ole rikkaat vanhemmat

ISO PEESI!

Ja omatkin lapset saavat hankkia iha ite kyseiset hyödykkeet. Tietääpä mitä varten käyä töissä =).

15v asti painoin duunia kaikki lomat koulusta, välillä viikonloppujakin. Ja kaikki tämä vain hankkiakseni ajokortin ja auton 18veenä. Ammattikouluun siirryttyäni tosin meni rahaa kyllä muuallekkin kuin säästöön, mutta periaatteessa noin. Jätin moponkin hankkimatta kun halusin säästää rahaa autoa ja korttia varten, en tosin niin hirveästi ollut mopoista kiinnostunutkaan. Vanhempani avustivat sen verran, että 2500mk sain heiltä omavalintaisesti joko autoon tai ajokorttiin.

Ei varsinaisesti. Maksoin itse, mutta mulle säästetystä tilistä eli ilman vanhempia mulla ei olis ollu tota tiliäkään... Joten tavallaan maksoivat.

Ensin alkuun ajelin äitin kanssa samalla autolla, pari vuotta olin ilman ja sitten perin iänikuisen vanhan auton sukulaiselta, joka luopui autosta. :)

Kyllä vanhemmat maksoi meille kaikille neljälle ajokortit ja kolmelle autot ja pojille mopotkin. Tosin autot on ollu niitä muutaman satasen ikäloppuja mutta ehjiä ja toimivia pelejä, niillä sitä parhaiten oppii ajamaan. Ja ei meidän porukat kyl mitään rikkaita ole, ex-maanviljelijöitä jotka osaa pistää rahaa vähän säästöön.

Ei maksanut ei, ja siitä olen hieman katkera! Tosin en asunut enää kotona ja mulla oli pieni tyttö, kun täytin 18v. Oma mies sitten opetti opetusluvalla. Olin 22 tai 23, appivanhemmat kustansi kaikki kulut, mitä siihen sisältyi. Isä kyllä lupasi ne kustantaa, koska maksoi molempien veljien autokoulut :/

Autoa ei olla kukaan saatu. Mies maksaa mun autoa ja omansa :heart:

Mun vanhemmat maksoivat kortin kun täytin 18v, muistan vielä että mutsi sai melkee saman verran veronpalautusta kuin mitä mun kortti makso ja samana päivänä sain kortin kun ver.pal. maksettiin. Autoa eivät maksaneet, eikä olis tarvinnutkaan koska meillä oli jo auto (olin asunut jo 2v avoliitossa silloisen poikakaverini kanssa)