G: Mainitse joku ammatti jota jostain syystä arvostat erityisesti?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Vanhustenhoitajat kyllä ehdottomasti saavat arvostukseni!!Itse en sihen kykenisi joten :flower:
Mutta mun mielestä voisi sanoa jotain sellaista, joka todella on jotain erityistä koska vanhusta voi hoitaa oikealla luonteella kuka vaan eikä se ole silleen mitään erityistä.
kai mä voin sanoa mitä mä todellakin arvostan!? :D
Mielestäni vanhusta voi myös hoitaa kuka vaan mut se,että sitä ei hoideta miten vaan ja siihenkin on joillakin kutsumus.Tekevät sitä sydämellä ja sen takuulla huomaa väkisin puurtajasta.Mä en olisi siinä hyvä koska en kykenisi siihen.
 
paskaduunari
Mitäs sitten jos ei tule vettä hanasta tai paska ei mene alas viemäristä?
Nehän ovat niitä kuuluisia putkimiehen hommia. Minua ainakin vituttaa jos ei tule vettä, tai et voi vetää vessaa tai käydä suihkussa jos viemärit on särki. Ainiin, mutta nehän on VAAN putkimiehiä ketkä niitä korjaa, läskejä persvakoaan esitteleviä jamppoja, eikö niin :)

Kaikkia tarvitaan, se on totta. Jokaiselle meille on oma paikkansa tällä pallolla.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Vanhustenhoitajat kyllä ehdottomasti saavat arvostukseni!!Itse en sihen kykenisi joten :flower:
Mutta mun mielestä voisi sanoa jotain sellaista, joka todella on jotain erityistä koska vanhusta voi hoitaa oikealla luonteella kuka vaan eikä se ole silleen mitään erityistä.
Niinkö :eek:
 
Tä onkin vaikea asia.Ite olen joutunut automaatiolinjalla tekemään tappotahtia töitä.Sen jälkeen arvostus tehtaissa työskenteleviä kohtaan nousi ja roimasti.
Kovaa työtä,mielipuolista ihan!
Ja mikä kuormitus,yksinäistä,tappotahtista,usein kylmä tai kuuma...Ja se yksitoikkoisuus!!
Luoja kun varttikin tuntui jo 5 tunnilta.

Myös poliisit,siivoojat,hoitajat saavat täältä ison peukun.
Toki muitakin,esim johtajat.Heillä on järkky vastuu ja paine niskassa.

Ehkä näkyvimpiä on todella hoitajat ja pollarit.
Ilman heitä ei pyörisi tä yhteiskunta.Mutta kaikki on tärkeitä ja jokaisella on virkansa!! :D
tärkeä sellainen... :flower:
 
pallipiika
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Arvostan nuorisotyöntekijöitä ja nuorten valmentajia.

Mutta taidan erityisesti arvostaa tutkijoita, jotka tutkivat sairauksia ja muita ihmiseen liittyviä asioita ja ihmisen toimintaan. Toisaalta jos mietin niiden palkkaa... Niin rahastahan ne usein sitä tekee. Mutta silti.. noi tuli eka mieleen
No eipä ne tutkijat kovin hulluna tienaa, varsinkin kun vertaa niiden koulutukseen, ihan duunaripalkkoja.

Minä arvostan omais- ja vanhustenhoitajia
 
Tiedenainen
Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Mutta taidan erityisesti arvostaa tutkijoita, jotka tutkivat sairauksia ja muita ihmiseen liittyviä asioita ja ihmisen toimintaan. Toisaalta jos mietin niiden palkkaa... Niin rahastahan ne usein sitä tekee. Mutta silti.. noi tuli eka mieleen
Kiitos arvostuksesta, mutta rahan takia sitä ei kyllä tee kukaan. Niillä rahoilla ei kyllä paljoa nimittäin juhlita, koulutukseen nähden varsinkaan...työ on myös _aina_ pätkätyötä ja epävarmaa. Mutta ei valittamisen sijaa, motivaatio on aina olemassa joka työpäivän aamuna :). Tämä huomautus vain tiedoksi ammatinvalinnan kanssa pähkäilijöille...että jos mammonaa halajaa, sitä saa muualta paljon enemmän ja paljon helpommalla kuin tutkijan hommista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Vanhustenhoitajat kyllä ehdottomasti saavat arvostukseni!!Itse en sihen kykenisi joten :flower:
Mutta mun mielestä voisi sanoa jotain sellaista, joka todella on jotain erityistä koska vanhusta voi hoitaa oikealla luonteella kuka vaan eikä se ole silleen mitään erityistä.
kai mä voin sanoa mitä mä todellakin arvostan!? :D
Mielestäni vanhusta voi myös hoitaa kuka vaan mut se,että sitä ei hoideta miten vaan ja siihenkin on joillakin kutsumus.Tekevät sitä sydämellä ja sen takuulla huomaa väkisin puurtajasta.Mä en olisi siinä hyvä koska en kykenisi siihen.
Ehkä se oikea luonne on sitten jotain erityistä? Vanhusten elämä laitoksessa ja kotonakin on usein aika tylsää ja yksinäistä. Jo pelkällä läsnäololla ja kiireettömällä kuuntelemisella voi pelastaa jonkun päivän (ja saada siinä samalla itsellekin hyvän mielen). =) Siksi en nykyisestä työstäni haluaisi pois lähteä vaikka välillä kaipaisinkin muita haasteita. Minusta tuo on kuitenkin antoisaa ja palkitsevaa työtä.

Itse arvosta erityisenä ryhmänä omaishoitajia. :flower: Se on todella raskasta, niin henkisesti kuin fyysisestikin, ja huonosti palkattua työtä. Kuitenkin samalla suurin lahja mitä voi läheiselleen antaa. Ihailen vilpittömästi ihmisiä jotka siihen ryhtyvät!

Muuten arvostan kyllä kaikkea työtä ja ihmisiä jotka tekevät sitä hyvin ja sydämellään. Tällä hetkellä erityinen lämmin ihailu kohdistuu tuon meidän pienen erityislapsen omahoitajalle päiväkodissa. En pysty edes sanoin kuvailemaan kuinka paljon hän on lapsemme ja sen myötä koko perheemme eteen tehnyt. Hän on todella suuri tukipilari omassa jaksamisessani ja siinä työssä mitä kotona teen tämän suloisen lapsen kanssa. :heart: Hänen kaltaisiaan hoitajia soisin olla enemmän, joka alalla.
 
Erityisesti multa arvostusta saavat hoitajat, kaiken alan. Myös poliisit ja hätäkeskuspäivystäjät, vartijat ja palomiehet. Sellaiset ammatit, joissa tulee konkreettisesti pelastettua ihmishenkiä nälkäpalkalla - kovassa paineessa ja vastuullisesti.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Loppujen lopuksi jokainen on arvossa pidettävä ammatti!
Paitsi puhelinmyyjän ja lipuntarkastajan ammatit.
Hei,oletteko ajatelleet että se puhelinmyyjä voikin olla päivän ainoa piriste esim.yksinäiselle vanhukselle..Surullista varmaan,jos näin on,mutta kuitenkin..Ja onhan lipuntarkastajallakin oma roolinsa.
 
Yhteiskunta tarvitsee työntekijöitä pyöriäkseen. Se, että tekee töitä, ihan mitä vaan työtä, on arvostettavaa. Onneksi meitä on moneksi, joten kaikkiin ammatteihin (toistaiseksi, toisiin kai vähän niukemmin) on halukkaita ja motivoituneita tekijöitä.

Se, että joku on alansa asiantuntija on hienoa, oli ala mikä tahansa. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Loppujen lopuksi jokainen on arvossa pidettävä ammatti!
Paitsi puhelinmyyjän ja lipuntarkastajan ammatit.
miksi et arvosta heitä? he tekevät töitä, saavat siitä palkkaa ja maksavat verot. missä mättää? lipuntarkastajan on oikein päällikkö! sillä on valtaa! taidat kulkea pummilla :eek:
 
Kaikkia julkisen sektorin konttorirottia. Ihmiset valmistelevat tai tekevät isoja päätöksiä, hoitavat kaikki sopimustekniset kiemurat,vastaavat isojen summien laskutuksista, pitäen ministeriöiden/kunnan herrat ja rouvat tyytyväisinä pyrkien mahdottomiin tavoitteisiin ja hoitavat vielä asiakassuhteitakin. Kaikki tämä kuitataan "paperinpyörittelyksi".
 

Yhteistyössä