G: Luuletko että miehellesi sopisi, että jäisit loppuiäksesi kotiäidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Itse en siihen suostuisi. En minä ole pelkkä äiti, olen muutakin, haluan tehdä työtä ja menestyä siinä. Tasa-arvo on itselleni todella tärkeää, ansiotyö ja kotityöt molemmille. Haluan myöskin koko sydämestäni, että lapseni saa yhtä läheisen suhteen isäänsä kuin äitiinsäkin. Mies saa jäädä joksikin aikaa jossain vaiheessa kotiin kun minä palaan töihin.
 
Jos se tienaisi tosi paljon, saisin kuulemma jäädä pysyvästi kotirouvaksi :D

Tosin, perustaisin kyllä siinä sivussa jonkun oman firman, en minä kestäisi olla päiväkausia kotona kun lapset olisi koulussa :eek:
 
Minä kyllä keksisin tekemistä päiviksi. Voisi huovuttaa, ommella, maalata, piirtää, valokuvata, lukea, leipoa, hoitaa kasvimaata, kouluttaa koiraa tai kutoa mattoa... tehdä kaikkea tuottamatonta, mutta mukavaa.
 
poikia 2
Ei kävisi koska tienaan miestäni enemmän tällä hetkellä eikä tosiaankaan ole edes haaveeni. Mun haave on käyttää pääkoppaani edelleen ja kehittyä kiinnostavassa työssä. Silloin olen mukavampi äiti kotonakin eikä seinät kaadu päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Miehelle varmaan sopisi, mutta mulle ehkä ei.
ai, onko sullakin ulkomaalainen, tuli vaan mieleen...
On, mutta en mä tiedä liittyykö se tähän mitenkään.
Kovasti mies on mua kannustanut opiskeluhaaveiden ja muutaman työpaikan hakemisen suhteen, eli ei sitä tunnu haittaavan sekään, että mä en jää kotiin loppuelämäkseni.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Miehelle varmaan sopisi, mutta mulle ehkä ei.
ai, onko sullakin ulkomaalainen, tuli vaan mieleen...
On, mutta en mä tiedä liittyykö se tähän mitenkään.
Kovasti mies on mua kannustanut opiskeluhaaveiden ja muutaman työpaikan hakemisen suhteen, eli ei sitä tunnu haittaavan sekään, että mä en jää kotiin loppuelämäkseni.
ok, kyllä minuakin tuo mies tukisi jos esim opiskeleen lähtisin mutta ei sitä haittaisi jos kotiin jäisin. Tällä hetkellä kyllä olen kotona. Katsotaan nyt.
 
heidi
ai kun kivoja miehiä teillä.mun mies valittaa että sinä et taida lähteä ikinä töihin ja kettuilee jo tulevasta eläkkeestä.olen ollut 8v kotiäitinä,nyt kolme lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Tiedän, että ei sopisi.
Syy tähän on taloudellinen ja tasa-arvollinen. Mies tahtoo, että minäkin teen osuuteni perheemme elättämisestä, siinä missä hänkin...

Mies on kokenut taloudellisesti ja henkisesti rankoiksi ne ajat kun olen ollut kotihoidontuen varassa kotosalla.
tämähän on kuin meiltä!
 
Ei varmasti. Ensinnäkin hän halusi myös itse olla oman aikansa koti-isänä. Toisekseen taloudellisesti tekisi aika tiukkaa eikä siinä kyllä oikein järkeäkään olisi. Loppuelämä on kuitenkin pitkä aika ja lapset kasvavat ja muuttavat pois kotoa, mitä ihmettä täällä sitten yksikseni koko päivät kykkisin?

Ok, pari seuraavaa vuotta ja ehkä sen ajan kun aloittelevat koulua voisin kyllä olla kotona, ei tarvisi stressata työstä ja lapsilla olisi lyhyet hoitopäivät ja äiti odottamassa koulun jälkeen. Kotityöt saisi hyvin tehtyä ja aikaa jäisi koiralle, voisi vaikka sivussa opiskella vähän jotain mielenkiintoista.

Mutta, mutta. varmaan tämä osa-aika työ kuitenkin on järkevin ratkaisu, niin lasten kuin taloudenkin kannalta. Sitä voisin jatkaa vaikka mailman tappiin. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli miehesi elättäisi sinut ja muut perheenjäsenenne?
Sinä hoitaisit kodin ja lapset?
No ei sille sopisi, että lopun ikääni olisin kotona, mutta nyt olen ollut 3½v ja oon vielä jonkin aikaa.
Ja tällä hetkellä mies elättää yksin meidän perheen, mulle ei tuu sentin senttiä mistään ennenku äippäraha alkaa joskus tammikuussa vissiin.
 
hhm
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos se tienaisi tosi paljon, saisin kuulemma jäädä pysyvästi kotirouvaksi :D

Tosin, perustaisin kyllä siinä sivussa jonkun oman firman, en minä kestäisi olla päiväkausia kotona kun lapset olisi koulussa :eek:
Meilläkin näin.
 

Yhteistyössä