G: Lempparimuseosi?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Museot ovat vaan niin hienoja paikkoja. En ymmärrä miksi ihmisillä on niin negatiivinen kuva museoista? Ehkä heitä on pienenä raahattu pölyisiin kotiseutumuseoihin katsomaan aina niitä samoja talikkoja :D

Seuravaksi on pakko päästä Helsingissä Hakasalmen museoon katsomaan Signe Branderin 1900-luvun alussa ottamia kuvia.

Onko? En mä tiedä :). Me vertaillaan innokkaasti kavereiden kanssa omia museokokemuksia ja suositellaan eri näyttelyitä.

Viimeksi muokattu:
En voi mitenkään sanoa vain yhtä paikkaa, näitä kun on niin monta. Helsingissä hieno on mm. Ateneum, Tukholmassa sitten Tekniska Museet ja Naturhistoristiska museet myös Kalmarin linna on upea.

British museumiin voisi uppoutua päiviksi.

Washingtonissa oli monta hienoa museota, ja aikaa rajallisesti, mutta voisin harkita matkaa tuonne pelkästään sen mahtavan museo annin vuoksi. Ja yllättävää kyllä uskoisin, että jopa lapsille löytyisi vaikka mitä tekemistä tuommoisella reissulla.

Roomassa samoin paljon nähtävää, mulle erityisen koskettava oli Forum Romanum ja Colosseum, mutta myös Rooman taidemuseoissa oli nähtävää. Ja Rooman Vatikaanimuseo on mainittava myös ehdottomasti.

Ateenaa en voi jättää mainitsematta, rakastan sen raunioita.

Joo, mulle on museot tärkeitä!

Niin myös me vertailemme, mutta monien ihmisten on pitänyt oppia museokävijöiksi. Eli heillä on ollut huonoja tai tylsiä kokemuksia museioista ja vasta joku "huippumuseo" tai näyttely on avannut silmät museoiden mukavuudelle. Minua on pienestä pitäen käytetty museoissa ja siitä on syntynyt ilo ja kiinostus museomaailmaa kohtaan. Kaikille näin ei ole, mutta onneksi museoista voi oppia nauttimaan ja löytää omia kiinnostuksen kohteitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Museot ovat vaan niin hienoja paikkoja. En ymmärrä miksi ihmisillä on niin negatiivinen kuva museoista? Ehkä heitä on pienenä raahattu pölyisiin kotiseutumuseoihin katsomaan aina niitä samoja talikkoja :D

Seuravaksi on pakko päästä Helsingissä Hakasalmen museoon katsomaan Signe Branderin 1900-luvun alussa ottamia kuvia.

Onko? En mä tiedä :). Me vertaillaan innokkaasti kavereiden kanssa omia museokokemuksia ja suositellaan eri näyttelyitä.

Nuo Helsingin Kaupunginmuseon toimipisteet (kuten tuo Hakasalmi) on loistavia. Ja ilmaisia! Eikä todellakaan mitenkään pölyisiä, esim. Ratikkamuseo on tosi kiva :) Ne on kaikki täällä http://www.hel.fi/wps/portal/Kaupunginmuseo/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/museo/fi/Museot+ja+n_yttelyt

Niin, meistä varmaan ei ole, mutta aina kun itse suosittelen jolle kulle käyntiä museossa, esim. Tukholman Teknisessa museossa, joku vastaa, etteivät ole museoihmisiä. Kannattaisi antaa museoille tilaisuus. Tukholmassa museoissa huomioidaan hienosti myös lapset. Eilinen kokemus sieltä on poliisimuseosta, johon pojat kuulemma haluavat vielä uudestaan.

Museoita on niin monenlaisia! Oon niin samaa mieltä siitä, että niille kannattaa antaa mahdollisuus :). Myös mun itseni on pitänyt "kasvaa" museoihmiseksi, lapsena mua ei viety mihinkään koska lähellä ei yksinkertaisesti ollut mitään ja me ei matkusteltu. Ysiluokan luokkaretkellä taas muistan pitkästyneeni kuoliaaksi Ateneumissa, se ajankohta oli ehkä vähän huono millekään muulle kuin bilettämiselle ja pojille :D.
Mutta pikku hiljaa se museorakkaus on syttynyt :heart:.

Jane Austenin kotimuseo on lempimuseoni. Rakastan museioita, isoja ja pieniä, kaikki kelpaa. Joskus ihan vähän puuduttaa ne ilmailumuseot, joissa mies haluaa käydä, meillä on varmaan miljoona kuvaa lentokoneista :D

Viimeksi kävin Ferrari-museossa ja Uffitzin Galleriassa Italiassa.pöh, taisi tulla ylimääräinen t-kirjain tuohon Uffiziin :D

Museoalan ihmisenä oli ilo lukea tätä ketjua! Monta tuttua suosikkia olikin jo mainittu, ja monta mielenkiintoista museota on vielä näkemättä.
Jos joku kiinnostui museoista enemmän, niin vaikkapa museot.fi sivuilta voi aloittaa museomaailmaan tutustumisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Museoalan ihmisenä oli ilo lukea tätä ketjua! Monta tuttua suosikkia olikin jo mainittu, ja monta mielenkiintoista museota on vielä näkemättä.
Jos joku kiinnostui museoista enemmän, niin vaikkapa museot.fi sivuilta voi aloittaa museomaailmaan tutustumisen.

Kotimaassa tulee liian harvoin poikettua museoihin tai näyttelyihin. Ulkomailla se jotenkin kummasti on luontevampaa. Olen miettinyt, että miksi niin. Ehkä siksi, etten oikein osaa Suomessa ylipäätään pysähtyä matkan varrella, olen aina menossa niin nopeasti kuin mahdollista paikasta A paikkaan B. Pitäisi opetella pysähtymään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Kotimaassa tulee liian harvoin poikettua museoihin tai näyttelyihin. Ulkomailla se jotenkin kummasti on luontevampaa. Olen miettinyt, että miksi niin. Ehkä siksi, etten oikein osaa Suomessa ylipäätään pysähtyä matkan varrella, olen aina menossa niin nopeasti kuin mahdollista paikasta A paikkaan B. Pitäisi opetella pysähtymään. :)

Ehkä sitä jotenkin ajattelee, että matkoilla ollessa KUULUU käydä museoissa, kirkoissa ja muissa vastaavissa paikoissa, muuten matkailu menee hukkaan... en tiiä. Ja ehkä on myös niin, että jos on maailmalla käynyt noissa "huippumuseoissa" niin suomalaiset museot tuntuu aika vaatimattomilta niiden jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Ei ole vain yhtä, vaikka nostankin esille moman.

Suomessa ei taas ole ensimmäistäkään museota, jonka voisi nostaa esille. Täällä on paikkoja ja alueita.

on, kiasma ja ateneum, ne jaksan kyllä kierrellä moneen kertaan ja esitellä lapsillekin! =)

Ehkä sitä jotenkin ajattelee, että matkoilla ollessa KUULUU käydä museoissa, kirkoissa ja muissa vastaavissa paikoissa, muuten matkailu menee hukkaan... en tiiä. Ja ehkä on myös niin, että jos on maailmalla käynyt noissa "huippumuseoissa" niin suomalaiset museot tuntuu aika vaatimattomilta niiden jälkeen.

Tuossa voi olla perää. Toisaalta ulkomailla meillä tulee käytyä tosi pienissäkin museoissa, ihan yhden asian ympärille kasatuissa tai kotimuseoissa jne. Mutta tosiaan myös niissä isoissa ja kuuluisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
samoin kunstkamera on melko mielenkiintoinen =)

Nimi kyllä viittaa taiteeseen, mutta mä muistelin että tää ois se kohtalaisen ällöttävä "sikiömuseo", muistanko ihan väärin? Joskus sellaiseen Pietarissa erehdyttiin, mutta nimeä en muista...

Yhteistyössä