G:Leikkaatko lasten hiukset itse vai käytkö parturissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4v.n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Leikkaan itse oman kuontaloni ja miehen hiukset, mutta tytön ajattelin viedä aikanaan kampaajalle. (Nyt ei tukka vielä kasva niin, että sitä tarvitsisi muutamien hajatupsujen tasoitusta enempää leikata.) Tämä on lähinnä omien lapsuudentraumojeni kompensointia: meillä kun isikulta leikkasi minun hiukseni, kun oli muka niin hyvä leikkaamaan. Hiukseni olivat pitkät, paitsi "otsatukka" oli kulmakarvoihin saakka. Isukki leikkasi otsiksen niin, että sitä piisasi korvien taaksekin. Siis mulla oli sellainen ihme puolipotta puolessa päätä ja pitkä liuru takana. Niin kauan, kuin muistan, pidin sitä rumilusta hirveänä, mutta armoa ei herunut. Varsinkin ala-asteen viimeiset luokat olivat saatanasta, kun esiteinit alkoivat olla koko ajan tarkempia ulkonäöstään. Vasta yläasteella sain viimein pistettyä sille asialle stopin.

Kaksivuotias poika on käynyt alle vuosikkaasta parturissa. On kiva luottokampaaja joka tulee juttuun pojan kanssa ja leikkaa tosi tyylikkäästi ja tarkasti. Itse en osaa hiuksia leikata yhtään ja olen ihan varma ettei poika edes pysyisi aloillaan. Vähän vieraamman ihmisen kanssa on enempi isoa poikaa.

[QUOTE="...";27901267]Ai, no olisit heti sanonut, että olet joku vammainen, joka ei osaa leikata saksilla suoraan.
Aika monet osaavat, joten ihan sama, leikkaako sen kampauksen itse vai meneekö liikkeeseen.[/QUOTE]

Ne hiukset olisi kiva myös saada kerrostettua ettei ihan pottatukkaa tule niin kuin vain suoraan leikkaamalla. Ehkä ohuthiuksisilla se toimii, mutta jos vähänkään paksummat hiukset niin jotain kerrostusta pakko leikata ja parturilta se käy sujuvasti vaikka lapsi vähän pyörisi ja hyörisikin.

Minä tai mies leikkaa, kumpi ehtii.
Meillä on 4 tyttöä, kaikilla aikalailla ohuet hiukset. Ei niistä tartte kuin silloin tällöin napsaista huonoja latvoja vähän, en viitsi ensinnäkään maksaa ja toisekseen nähdä sitä vaivaa, että kuskaisin tuon lauman kampaajalle.

Mies tasaa myös mun latvat (otsatukan leikkaan itse), ja oman päänsä ajelee koneella. Oon käyny kampaajalla viimeksi vissiin 3 vuota sitten, kun hetkellisesti kuvittelin haluavani jonkin mallin hiuksiin.

Yhteistyössä