G: lapsiperheen asuinneliöt?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
2+2, 100m2 on ja toistaiseksi riittää.

Muutaman vuoden päästä neliöitä n.40 lisää.
Ihan kiva, että on reilusti tilaa ja yksi ylimääräinenkin huone.

Olen asunut myös 4 henkeä ja alle 60 neliötä. Osaan arvostaa tilaa ja omaa rauhaa... Ja ennemmin asun väljästi periferiassa kuin kylki kyljessä kaupungissa.
 
Viimeksi muokattu:
***
Henkilöitä 2+5, neliöitä 90,5 (+matalat tilat joita ei lasketa).

Mahdutaan, koska on mahduttava. Niinkuin joku muukin sanoi, tarvitaan luovaa hulluutta sekä oikeaa asennetta. Mekin asumme tosi kalliilla alueella, ja isompaan vaihtaminen (järkevään 150+ neliöiseen) tarkoittaisi ainakin 100-150 tonnia lisälainaa, ei kiitos, tästä onneksi lainaa aika vähän enää jäljellä. Esikoinenkin on jo 15v, niin eipä tässä ihan kauhean montaa vuotta mene kun väki alkaa vähentyä.
 
Olen asunut myös 4 henkeä ja alle 60 neliötä. Osaan arvostaa tilaa ja omaa rauhaa... Ja ennemmin asun väljästi periferiassa kuin kylki kyljessä kaupungissa.
Mulla on juuri päinvastoin, ainakin vielä, voi olla että mieli muuttuu kun eläkeikä lähestyy-mutta siihen on vielä yli 20 vuotta. :D

Minä en tosin edes osaa ajatella että asuisimme ahtaasti, meillä tavaran määrä on suhteutettu neliöihin. Kyllähän tietty isompi asunto olisi kiva, mutta pienikin kolmio täällä maksaa noin 350 000, ja vuokraa saisi pulittaa keskimäärin 1200 e/kk.

Tosin on meillä nyt aika kivasti tilaa, kun kolmihenkisenä perheenä asuimme 1 v 8 kk yksiössä jossa neliöitä 33,5.Tosin kahdestaan mahduimme sinne oikein hyvin, ja sijainti oli ihan huippu- meri oli suoraan ikkunan alapuolella, ja joka paikkaan lyhyt matka.

Mutta totta, että melkein pitää valita joko sijainti tai neliöt, ja me olemme valinneet aina sijainnin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: as if
Ja ennemmin asun väljästi periferiassa kuin kylki kyljessä kaupungissa.
Meillä sit taas täysin päinvastoin, lapsetkaan ei missään nimessä haluis minnekään landelle kun oon sanonut että se ois vaihtoehto kun ruikuttavat ettei jokaisella ole omaa huonetta, tosin mun mielestä asutaan nytkin ihan liian periferiassa kun keskustaan on n. 6km. Sit kun muksut muuttaa pois kotoa mä haluun ydinkeskustaan, pelottaakin täällä maan tasalla ja mettän reunassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Lisätään vielä että just eilen tapoin aikaa Helsingissä (muksu oli Nosturissa pippaloissa) ja tepastelin Eirassa ja Punavuoressa... Sinne mä haluisin asumaan, mahduttaisin meidän 8hlö porukan vaikka kaksioon. Tosin kukaan muu ei innostunut ajatuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
"Tyttöjen äiti"
2 aikuista, 2 lasta, asunto n. 85m2 3h+k. Ihan hyvin mahdutaan. Asunto keskustassa. :)
Sitten kun lapset kasvaa niin 1 lisähuone ei olisi pahitteeksi. Ja työhuoneesta itselleni haaveilen. :)
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";26993671]2+3 ja 75m2. Mahdumme rimaa hipoen ja todella huolellisella suunnittelulla, toimivalla pohjaratkaisulla, suurella luovuudella ja joustavuudella.[/QUOTE]

minkäikäisiä lapsia ja miten olette ratkaisseet huoneiden käytön?
 
hfg
2+3 ja kaksi koiraa 186neliötä. Voisihan tässä pari huonetta vielä olla niin olisi sopivasti tilaa. Nyt 5h ja keittiö. Mutta työhuoneelle ja vierashuoneelle olisi kyllä vielä tarvetta.
 
Jepuli
2+4, 260m2. Tilaa on sinänsä, mutta kun on vanhan talon huonejako niin makuuhuoneita on vain 4 - eli pienempien täytyy jakaa. Jossain vaiheessa varmaan rakennetaan väliseinä.
 

Yhteistyössä