G: lapsiperheen asuinneliöt?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä sit taas täysin päinvastoin, lapsetkaan ei missään nimessä haluis minnekään landelle kun oon sanonut että se ois vaihtoehto kun ruikuttavat ettei jokaisella ole omaa huonetta, tosin mun mielestä asutaan nytkin ihan liian periferiassa kun keskustaan on n. 6km. Sit kun muksut muuttaa pois kotoa mä haluun ydinkeskustaan, pelottaakin täällä maan tasalla ja mettän reunassa :D
Joo tiedän tunteen. Asuin muutaman vuoden noin 6 km päässä keskustasta, ja tuntui että asun toooosi korvessa. Nyt on 3 km, tämän lähemmäs tuskin enää pääsemme, ellemme muuttaisi taas yksiöön- sieltä ei ollut kahtakaan kilsaa. Mutta kyllä mulla menee asunnon koon kipuraja tossa 50 m2 kohdalla kuitenkin. =)

95 neliössä meillä asuu 2 aikuista, joka toinen viikko lisäksi 2 lasta ja kokoaikaisesti 2 yritystä. Yhtään en panis pariakymmentä lisäneliötä pahakseni mutta sijainti on niin parhautta ja asunto muuten ihana ni ei olla ihan heti muuttamassa.

2+4 omakotitalo 160neliötä, isopiha järvimaisemin, lasten kouluun ja päiväkotiin 1km, molempien työpaikoille max 5km ja kaupungin keskustaan 25km...ei ole paikkaa päällä maan mihin tämän vaihtaisin ja mahdutaan tosi hyvin vaikka sattuisikin vielä "vahinko":D

lucifer
Ymmärrän tunteen kun seinät alkavat ahdistaa ja tila loppuu kesken.
paljon teille tulee uuteen asuntoon- 500 neliötä?
:snotty: :whistle:
lähinnä sen takia rakennetaan uusi että eläköityvät ja ei niin huippu terveyden omaavat vanhempani tulevat asumaan saman katon alle. heille tulee oma-asunto uuteen taloomme. ja tämän nykyisen rakensin sinkkuaikana eikä ole pohjaratkaisultaan toimiva lapsiperheelle, se siis toinen syy uuden rakentamiselle.

"Vieras"
Pelkkä neliömäärät ei kerro koko totuutta. Jos on uusi asunto, wc kylpy- ja khh -tilat voivat olla valtavia, jopa isompia kuin olohuone! Tai jos on rinteessä, voi olla varastohuoneita joissa ei ikkunaa. Just katsoin 150 neliöistä kämppää jossa vain 2 makkaria! Ja olohuone pieni, mutta monta varastohuoneita ja iso sauna ja khh yms. Samoin käytävät ja hallit ovat hukkatilaa.

Pitäisi kysyä asuinhuoneiden neliömäärää, eli makkarit plus olohuone plus keittiö.

Yhteistyössä