G:Kumpi:musta- vai valkoinen sohva? (Ikean Ektorp kulmasohvasta kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Kauanko sohvanpäälliset kestävät kuivaa ja onko ne vaikea laittaa paikoilleen? meillä on keittiön tuoleissa valkoiset päälliset ja niitä saisi olla pesemässä joka toinen päivä. harvemmin kyllä pestään, mutta tähän mennessä ovat aina lähteneet puhtaiksi.

Tähän samaan kysymyspinoon kysyn, että miten HELEVETISSÄ saatte "irrotettavat" tyynynpäälliset pois tiukannahkeista superlontyynyistä?? En oo uskaltanut ikinä ruveta repimään niitä irti, kun en varmaan saisi niitä koskaan enää takaisin, jos saisinkin irrotettua. APUA! |O

Vinkkkinä sohvanpäällisen pesijöille: laittakaa ne nihkeinä paikoilleen niin ei jää ryppyisiksi. Kuivuminen kestää hieman pidempään, mutta siistiä jälkeä tulee =)

Ja kosteana kangas antaa paremmin myöden kun niitä sormenpäät verillä kiskoo päälle...

Musta on niin synkkä väri huonekaluihin että jo pelkästään sen vuoksi hylkäisin sen värin. Teillä on myös pähkinän värinen lattia joten tulos olisi aika tumma ja pimeä. Ostaisin ehdottomasti valkoisen noitten teidän värien perusteella. Tietysti lapsiperheessä se on ongelma :/ Eikä sininen kävisi??? Meillä on sininen sohva ja pähkinälattia, sekä vaalean kellertävä/luonnonvalkoinen seinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Kauanko sohvanpäälliset kestävät kuivaa ja onko ne vaikea laittaa paikoilleen? meillä on keittiön tuoleissa valkoiset päälliset ja niitä saisi olla pesemässä joka toinen päivä. harvemmin kyllä pestään, mutta tähän mennessä ovat aina lähteneet puhtaiksi.

Tähän samaan kysymyspinoon kysyn, että miten HELEVETISSÄ saatte "irrotettavat" tyynynpäälliset pois tiukannahkeista superlontyynyistä?? En oo uskaltanut ikinä ruveta repimään niitä irti, kun en varmaan saisi niitä koskaan enää takaisin, jos saisinkin irrotettua. APUA! |O

Tuntuu kyllä että ne olisi liimalla kiinni mutta kyllä ne lähtee kun varovasti vaan "riisuu" ne tyynyjen päältä. Meillä on tuo petarin suojakangas sellainen että siitä lähtee sitä nukkaa ja on kiinni kuin takiainen siinä, mutta hyvin se siitä lähtee vaikka nukkaa irtoaakin vähäsen.

Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Musta on niin synkkä väri huonekaluihin että jo pelkästään sen vuoksi hylkäisin sen värin. Teillä on myös pähkinän värinen lattia joten tulos olisi aika tumma ja pimeä. Ostaisin ehdottomasti valkoisen noitten teidän värien perusteella. Tietysti lapsiperheessä se on ongelma :/ Eikä sininen kävisi??? Meillä on sininen sohva ja pähkinälattia, sekä vaalean kellertävä/luonnonvalkoinen seinä.

En tykkää sinisestä :/ Tiedän,musta kuulostaa pahalta mutta ei se ole ollenkaan niin paha livenä,usko pois.Meillä on olkkarissa musta rautainen lamppu (sellanen kynttelikkötyylinen) ja viininpunainen aika iso taulu.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
kysyn, että miten HELEVETISSÄ saatte "irrotettavat" tyynynpäälliset pois tiukannahkeista superlontyynyistä??

Meillä on vain ohuet supeloonit keittiön tuolien päällyksissä ja silloin kun eka kertaa irroitin niitä, jännitin aika tavalla. Taloudellisesti ei olisi ollut iso juttu pilata 7 euron päällystä, sohvan tyynyt on asia erikseen.

Ostaisin kyllä keittiöön muun väriset suojuksen, mutta en ole missään nähnyt samanlaisia ja nämä on meillä ainoa, jotka pysyvät paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

En tykkää sinisestä :/ Tiedän,musta kuulostaa pahalta mutta ei se ole ollenkaan niin paha livenä,usko pois.Meillä on olkkarissa musta rautainen lamppu (sellanen kynttelikkötyylinen) ja viininpunainen aika iso taulu.

Ok, makuasioista ei sovi kiistellä ;) Itse ajattelin että olisi valoisampaa kun yksi juttu olkkarissa olisi vaalea.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ok, makuasioista ei sovi kiistellä ;) Itse ajattelin että olisi valoisampaa kun yksi juttu olkkarissa olisi vaalea.

Juu,toki valkoinen olisi raikas ja oon aina tykännyt valkoisesta sohvasta.

Ootko kattonu kuinka huonosti ne päälliset on tehty, kinnaavat alakulmista? Meillä nimittäin oli tuo sohva, ja vaikka meillä on 7kg pesukone niin päällinen ei mahdu sinne!!

Mulla on se punainen päällinen, ja oon kyllä tykännyt. Mutta torstaina näin ekaa kertaa sen mustan livenä, ja se oli kyllä sairaan hyvän näköinen sekin. Ainoa mikä mustassa arveluttaa on se, miten mustassa näkyy jokainen karva mikä siihen kulkeutuu. Pikkusen sais imuroida ja kulkea teippiharjan kanssa.

Mutta tyylikäs se musta kyllä oli. =)

meillä nyt reilut viisi vuotta vanha ektorp kulmasohva, beige Idemo päällys, pesen kolmessa erässä:tyynyjen päälliset kahdessa ja juuri ja juuri mahtuu meillä myös pohjakangas koneeseen. 60 astetta ja pistän aina tehopesun. Selkänoja tyynyt ovat painuneet kasaan, aika pian. Muuten ollut lapsi/koiraperheessä loistava. Nyt kyllästynyt koko sohvaan...vaukea sitä vain hävittää/myydä minnee. Pitäis kai ostaa vaan uuden väriset päällyset.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Mulla on se punainen päällinen, ja oon kyllä tykännyt. Mutta torstaina näin ekaa kertaa sen mustan livenä, ja se oli kyllä sairaan hyvän näköinen sekin. Ainoa mikä mustassa arveluttaa on se, miten mustassa näkyy jokainen karva mikä siihen kulkeutuu. Pikkusen sais imuroida ja kulkea teippiharjan kanssa.

Mutta tyylikäs se musta kyllä oli. =)

Kiva :) Mies innostui mustasta ja minustakin se oli hyvän näköinen!! Punaistakin mietittiin,mutta se on taas sellainen väri että kyllästyisin tod.näk melko pian...enkä ole muutenkaan punaisen ystävä (pieninä annoksina punainen on ok)

Mä oon aina haaveillu valkosesta sohvasta, mutta taidan sen sitten ostaa joskus vanhana....Nyt kun on 2 koiraa, pienet lapset ja mies sotkemassa niin tyydyn haaveileen, että pysyy edes haaveissa valkosena =)