G: Kuinka usein siivoatte viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VittumaisenVeikee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
150 neliöö, päivittäin siivoon. Imuroin yleensä 2 krt päivässä, kerran pesen lattiat, työtasot, pöydät ja wc:n sekä kph: n pesen päivittäin+desinfioin. Pyykkiä 1-3 koneellista päivässä, pesu+silitys. Pihan siivoon myös joka ilta. Ja tietysti tiskikone pyörähtää noin 2 krt päivässä. Oon siis kotiäitinä, 2 v ja 5 kk lapset sekä koira. Siivoomista riittää ja jos ei tekis noita kaikkia jokapäivä niin hukuttais likaan ja koirankarvoihin.. Musta siivoominen on kivaa. Kädenjälki näkyy samantein ja siitä tulee hyvälle mielelle.. :)

Kerran viikossa vessan pesu ja imurointi myös pölyt otan imurilla. kahden viikon välein lakanoiden vaihto, lattian pesu pari kertaa vuodessa. Muuta pyyhkimistä ja puhtaana pitoa päivittäin.

Mäkin päätin et kunhan tuosta aviomiehestä eroon pääseen niin uutta elukkaa en ota!
En mäkään tykkää noista koirien ja kissojen karvoista. Ja sen takia siivoankin kun lasten velourvaatteet on muuta täpötäynnä karvaa ja mies kulkee melkein aina mustissa. Haaveissa olisi Sfinkskisu seuraavaksi kissaksi jos noista tämän hetkisistä paholaisista joskus aika jättää.

:D Mulla ei ole enää sitä kahella jalalla kulkevaakaan elukkaa riesana. :)

Asumme isossa ok-talossa koirien, kissojen ja pienten lasten kanssa. Tietenkin päivittän hoidan kotia (tiskit, pyykit, lelut, harjaan pahimmat hiekat, karvat yms), mutta siivoan (imuroin, luuttuan lattiat, vaihdan lakanat yms) vain joka toinen viikko.

Kerran viikossa, niin että mies imuroi koko kämpän ja siivoaa työhuoneesta omat romunsa. Minä teen loput eli siivoan kylppärin, pyyhin pölyt ja järjestelen, vaihdan pöytäliinan jne. Silloin kun karvakasa eli koira on täällä imuroin useamman kerran viikossa. Lattioita en pese kuin pari kertaa vuodessa, toki läikät sun muut pyyhin heti kun tulee. 55 neliötä, kaksi aikuista ja osa-aikakoira.

Meillä voi mennä kuukausi ilman kunnollista ja perusteellista siivousta, esim. äärimmäisen harvoin imuroidaan koko koti kerralla. Kun aika on kortilla, tulee ikävä kyllä tingittyä siivouksesta. Toisaalta taas jää enempi aikaa vaikka pyöräillä lasten kanssa, lukea heille jne. Tämä meidän tapa.

Kerran viikossa, käsittää pölyjen pyyhinnän, imuroinnin ja lattian pesun.Myös vessan pesen samalla.Mies on yleensä töissä, kun siivoan ja jos esikoinen on kotona, on hänen hommana kuopuksen viihdytys siivouksen ajan.

Hyvin harvoin teen mitään suursiivouksia. Imuroin lähes joka päivä ne paikat, mitkä likaantuvat eniten. Lattioita pyyhin kun siltä tuntuu, samoin pölyjen kanssa. Vessan siivoan yleensä joskus illalla lasten jo mentyä nukkumaan kun näyttää siltä että se tarvitsee pesua.

En jaksa stressata siivouksesta.

[QUOTE="Mommy";27170703]150 neliöö, päivittäin siivoon. Imuroin yleensä 2 krt päivässä, kerran pesen lattiat, työtasot, pöydät ja wc:n sekä kph: n pesen päivittäin+desinfioin. Pyykkiä 1-3 koneellista päivässä, pesu+silitys. Pihan siivoon myös joka ilta. Ja tietysti tiskikone pyörähtää noin 2 krt päivässä. Oon siis kotiäitinä, 2 v ja 5 kk lapset sekä koira. Siivoomista riittää ja jos ei tekis noita kaikkia jokapäivä niin hukuttais likaan ja koirankarvoihin.. Musta siivoominen on kivaa. Kädenjälki näkyy samantein ja siitä tulee hyvälle mielelle.. :)[/QUOTE]

Sairasta! Tällaisen äidin on ihan turha tulla sanomaan, että viettää paljon aikaa lastensa kanssa.

57 neliötä ja 2 kertaa viikossa siivoan kunnolla (imuroin, pyyhin lattiat, kerran viikossa lakanoiden vaihto, vessan/suihkuhuoneen pesu jne). Joka päivä pyykkiä ja tiskiä ja pientä järjestelyä.

Kyllä meillä vaan tarttee siivota 2 krt viikossa että pysyy siistinä, olen kyllä siisteydestä hyvin tarkka. Ja yksi koira meillä on, se tuottaa karvaa kumminkin....

Kerran viikossa. Pölyt,vessa,luutuaminen ja mattojen imurointi ja kopistelu, kolme koneellista tulee pestyä pyykkiä kerralla tuolloin.. Muuten saa olla siivoaminen viikolla, tiskit vaan laittaa.

Kun olin kotiäitinä, niin kerran viikossa kunnolla, muutoin kakskertaa lisäks vähän hutasemmin. Nyt töissä ollessa kerta viikossa hyvin riittää. Tietty jotain eteistä pitää siivota kurakeleiklä enemmän jne.

Tarpeen mukaan. Tuollainen isompi siivous tehdään ehkä kerran kuussa, mä tykkään pitää paikat perussiistinä koko ajan ja esim. imuroin tarpeen mukaan n. 2-5 kertaa viikossa, pölyt ehkä kerran viikossa, pyykkiä joka päivä, tiskit koneeseen sitä mukaa kun niitä tulee ja kone päälle silloin kun se on täysi, tyhjennän sit kun se on pessyt. Tavaroita paikoilleen joka päivä... Vessanpöntöt ehkä kerran viikossa-parissa, ikkunat pari kertaa vuodessa...

Ja tytär 5,5 vee osallistuu PALJON, poika 8 v lähinnä vie roskia pyynnöstä, oman huoneensa siivoaa siis järjestää paikat. Tyttö osaa jo mm. imuroida, pesee vessat, järjestelee paikkoja, osa käynnistää tiskikoneen ja pesee ikkunoita ym.

Yhteistyössä