G:kuinka usein siivoat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mie vaan

Jäsen
27.05.2004
428
0
16
wc:n ja vaihdat lakanat? Ja tuuletatko joka kerta petivaatteet ulkona kun vaihdat lakanat? =) Itse pesen vessan 1-2 krt viikossa ja lakanat vaihdan sänkyyn kahden viikon välein ja samalla myös tuuletan ne petivaatteet ulkona.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 19:27 mie vaan kirjoitti:
wc:n ja vaihdat lakanat? Ja tuuletatko joka kerta petivaatteet ulkona kun vaihdat lakanat? =) Itse pesen vessan 1-2 krt viikossa ja lakanat vaihdan sänkyyn kahden viikon välein ja samalla myös tuuletan ne petivaatteet ulkona.

Näin myös meillä,toisinaan kesällä vaihdan lakanat jopa viikon välein

Ollaankohan meillä ihan kamalan likaisia sitten, kun siivoan vessan vain 2-3 krt kuussa (ts. silloin kun näyttää likaiselta). Petivaatteet vaihdetaan ehkä kerran kuussa, tietysti useammin, jos tulee tahroja tms. Tuuletusta harrastetaan todella harvoin...

Pitäisköhän tsempata? Tosin meitä on toistaiseksi vain kaksi aikuista sotkemassa, lasten myötä varmaan sitten siivouksen tarvekin lisääntyy.

Pesen vessan noin kaksi kertaa viikossa.

Meillä imuroidaan kaksi kertaa viikossa joista toisella kerralla pestään lattiatkin.

Petivaatteet vaihdan kerran kahdessa viikossa paitsi kesällä kerran viikossa.

Itse pidän siivoustahtiani tosi vähäisenä ja tunne itseni oikein laiskimukseksi. Lapsuudenkodissa joka päivä äiti pyyhki pölyt ja imuroitti ja kerran viikossa vaihdettiin petivaatteet ja hinkattiin kylpytilat puhtaaksi. Olen kasvanut sellaisessa ilmapiirissä että saa todella tarkkaan pestä käsiään koska auta armias jos kaapin ovissa näkyy hitusenkin sormenjälkiä tai jotain, siinä sitten ensin kuunnellaan kauhistelua ja lopulta otetaan rätti kauniiseen käteen ja hinkataan jäljet pois.

Meillä pitää imuroida joka päivä olohuone,keittiö ja eteinen ja kunnon siivouksen teen kerran tai kahesti viikossa että imuroin ja pesen lattiat. On muuten vähän pakko kun on kuus lasta. Ja vessankin siivoon joka toinen päivä.

Meillä vaihdetaan sänkyyn tyynyliinat joka viikko ja lakana ja pussilakanat joka toinen viikko. Vessa pestään kerran viikossa. Imurointia harrastan sillon kun siltä näyttää, ehkä 3-4 kertaa viikossa. Lattia luututaan ja pölyt pyyhitään kerran viikossa.

Wc-pesu 1krt/vko
Imurointi joka päivä (4 lasta!!)
Lattianpesu 1-2/kk (Samalla imurointi, pölyt myös)
Lakanat joka viikko, petivaatteiden tuuletus paal-jon harvemmin.
:ashamed:
Tosin tuntuu, että joka päivä siivoan kun raiveilen leluja, järjestelen, imuroin jne..niin kertoja ei periaatteessa edes jaksa laskea. :laugh:

- Lakanat vaihdetaan (ellei "näkyvää tarvetta") talvella 1-2 krt/kk, kesällä kun on niin hiki (!) n. kerran viikossa
- Imurointi kesällä 2-3 krt / vk, talvella väh. kerran päivässä (pieni lapsi, ja puulämmitys sotkee ja murustaa puunpalasia pitkin poikin)
- vessa silloin kuin tarvetta, 3-6 kertaa/kk, riippuen kuinka huolellisesti milloinkin ja onko "näkyvää" tarvetta, usein on...
- Tamppauskeppi on kyllä ostoslistalla! :D Tosin mattoja on nyt vasta alettu taas ottaa käyttöön
- Tiskaus 1-2 kertaa päivässä kesällä, talvella on ollut tapana tiskata joka toinen päivä ja joka toinen päivä hakea puita sisälle sen parin päivän tarpeeksi
- Ikkunoiden pesu ja muu ei niin tärkeä, mikä ei ehdottomasti ole pakollinen (täytyy sitä joskus nukkuakin) : kröhöm... 1-3 vuoden välein
- Ja lasten perässähän saa mennä KOKOAJAN siivoamassa, kunnes itse sen taidon hallitsee... :kieh:

Päiväunilla ainoa hetki tehdä näitä hommia (toki on muutakin, mutta tässä nämä yleisimmät kotityöt), eli kiirettä pitää. Imurointi onnistuu kyllä koska vain, koska imuri on maailman kiinnostavin kapistus ;) :kieh:

Yhteistyössä