G: Kuinka usein lapsenne saavat herkkuja 1-4 v.

  • Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja no:
samaa mieltä. Kun se herkku syödään ruokailun yhteydessä, eikä tosiaan napostella koko ajan, niin mikä ihmeen ongelma asiassa on. 2v syö usein välipalaksi tyyliin omenaa ja ruisleipää ja helteillä annan monesti vielä Ville Vallattoman, kun itsekin syödään jotain kahvin kanssa. Perään saa xylitol-pastillin. Mä olen sen verran vajavainen äiti, etten näe asiassa mitään ongelmaa.
Meillä kans näin. Ollaan normipainoisia ja hyvähampaisia koko porukka, eikä kukaan meistä ei ole 120kg sokerimössön vetäjä ;) Herkkuja/ruokia kieltämällä saa ainakin ahmimishimon aikaiseksi, epäilen.
 
cora
Meillä 1,8v saa pullaa, keksiä silloin, kun mekin syömme, eli harvoin. Myös suklaata, jugurttirusinoita voi saada muutaman joskus. Jätskiä kesällä n. kerran viikossa esim. Eskimon. Makean päälle aina xylitolpastilli. Itse en pidä harvoin syötyä sokeria niin kamalan haitallisena, enemmän vältän tytöllä lisäaineita, kohtuus kumminkin kaikessa.
Tänään ostin kaupasta Semperin uuden Småfolk -sarjan omenalla ja kanelilla maustettuja SOKERITTOMIA riisikakkuja, tyttö oli aivan onnessaan niistä. :)
 

Yhteistyössä