Jep, suklaata.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Antaako joku 1-vuotiaalle karkkia?
Mitä ihmettä 1-vuotias tekee millään herkuilla?
juu jotain jälkkäriä joka päiväAlkuperäinen kirjoittaja herkkusuut:joka päivä!ei karkkia joka päivä mutta muuten kyllä jotain herkkuja tulee syötettyä.
Eikös ne kaksi ensimmäistä vuotta ole kriittisemmät hampaille. Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä. Hammaslääkäri sanoi, että on tapauksia, jossa alle pari vuotiaan hampaat on olleet ihan mätiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep, suklaata.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Antaako joku 1-vuotiaalle karkkia?
Ja tekee sillä ihan sitä samaa kuin minäkin, 3v tai 7 vuotiaskin, eli nauttii näistä herkuista, eihän niitä kukaan elääkseen tarvitsemalla tarvitse missään iässä.
No mutta meidän lasten hampaat eivät ole mätiä vieläkään kaikesta huolimatta. =)Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikös ne kaksi ensimmäistä vuotta ole kriittisemmät hampaille. Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä. Hammaslääkäri sanoi, että on tapauksia, jossa alle pari vuotiaan hampaat on olleet ihan mätiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep, suklaata.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Antaako joku 1-vuotiaalle karkkia?
Ja tekee sillä ihan sitä samaa kuin minäkin, 3v tai 7 vuotiaskin, eli nauttii näistä herkuista, eihän niitä kukaan elääkseen tarvitsemalla tarvitse missään iässä.
Vaan entäs kun lapsi näkee muiden, kuten isosisarusten, syövän herkkuja? Ei meidän keskimmäistä kovin pitkään hämätty maissinaksuilla ja hedelmillä kun isoveli söi sipsejä ja karkkia. Sama homma kuopuksen kohdalla. Ihan pieninä annoimme yleensä xylitol-karkkeja mutta sekään hämäys ei pitkään tehoa.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä.
No huh entä kun lapsesi on 120 kg niin sittenkö vieläkin saa nauttia sokerimössöä niin paljon kuin sielu sietää?!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mutta meidän lasten hampaat eivät ole mätiä vieläkään kaikesta huolimatta. =)Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikös ne kaksi ensimmäistä vuotta ole kriittisemmät hampaille. Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä. Hammaslääkäri sanoi, että on tapauksia, jossa alle pari vuotiaan hampaat on olleet ihan mätiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep, suklaata.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Antaako joku 1-vuotiaalle karkkia?
Ja mitä tulee tuohon, ettei lapsi tiedä herkuista, mutta meilläpä tietää Mulle on aivan sama miten askeettisesti kukin haluaa lapsensa kasvattaa, mutta meillä nautitaan tästä maallisesta ajastakin ja siihen sisältyy kaikenlainen hauska ja kiva ja herkullinen
Minä ainakin aion sanoa, että olet sen verran pieni vielä, että et saa. Saa sitten, kun on isompi. Kyllä ne lapset ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:Vaan entäs kun lapsi näkee muiden, kuten isosisarusten, syövän herkkuja? Ei meidän keskimmäistä kovin pitkään hämätty maissinaksuilla ja hedelmillä kun isoveli söi sipsejä ja karkkia. Sama homma kuopuksen kohdalla. Ihan pieninä annoimme yleensä xylitol-karkkeja mutta sekään hämäys ei pitkään tehoa.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä.
No joudun kuule tuottamaan taas pettymyksen, mutta mun lapset kasvavat hoikkana :=) Kuten myös minä, joka olen ikäni nauttinut herkuista - tosin " niin paljon kuin sielu sietää" -käsitys on ihan sinun oman pääsi tuotetta, niinhän en ole sanonut.Alkuperäinen kirjoittaja pipi:No huh entä kun lapsesi on 120 kg niin sittenkö vieläkin saa nauttia sokerimössöä niin paljon kuin sielu sietää?!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mutta meidän lasten hampaat eivät ole mätiä vieläkään kaikesta huolimatta. =)Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikös ne kaksi ensimmäistä vuotta ole kriittisemmät hampaille. Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä. Hammaslääkäri sanoi, että on tapauksia, jossa alle pari vuotiaan hampaat on olleet ihan mätiä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep, suklaata.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Antaako joku 1-vuotiaalle karkkia?
Ja mitä tulee tuohon, ettei lapsi tiedä herkuista, mutta meilläpä tietää Mulle on aivan sama miten askeettisesti kukin haluaa lapsensa kasvattaa, mutta meillä nautitaan tästä maallisesta ajastakin ja siihen sisältyy kaikenlainen hauska ja kiva ja herkullinen
No huh huh, jos antaa vuoden ikäiselle lapselle suklaata =lapsi saa kaiken mitä haluaa elämässä? Hmm, ehkä sitä vaan haluaa pitää lapset tasa-arvoisina. Minusta ainakin tuntui pahalta jos sisarukset vaikka pääsi jonnekin ja minä en kun "olin liian pieni" Mä en halua omia lapsiani kohdella sillätavoin PISTE.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Minä ainakin aion sanoa, että olet sen verran pieni vielä, että et saa. Saa sitten, kun on isompi. Kyllä ne lapset ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:Vaan entäs kun lapsi näkee muiden, kuten isosisarusten, syövän herkkuja? Ei meidän keskimmäistä kovin pitkään hämätty maissinaksuilla ja hedelmillä kun isoveli söi sipsejä ja karkkia. Sama homma kuopuksen kohdalla. Ihan pieninä annoimme yleensä xylitol-karkkeja mutta sekään hämäys ei pitkään tehoa.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä.
Eihän sille lapselle (yleensä) anneta kaikkea mitä se haluaa. Mielestäni yksinkertaista... Ei anneta ja piste.
Siellä toinen pikkusisarus ymmärtää heti!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No huh huh, jos antaa vuoden ikäiselle lapselle suklaata =lapsi saa kaiken mitä haluaa elämässä? Hmm, ehkä sitä vaan haluaa pitää lapset tasa-arvoisina. Minusta ainakin tuntui pahalta jos sisarukset vaikka pääsi jonnekin ja minä en kun "olin liian pieni" Mä en halua omia lapsiani kohdella sillätavoin PISTE.
Näin just, eli lapsi ymmärtää kyllä kun sanotaan että olet liian pieni.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Minä ainakin aion sanoa, että olet sen verran pieni vielä, että et saa. Saa sitten, kun on isompi. Kyllä ne lapset ymmärtää.Alkuperäinen kirjoittaja Vekotiitus:Vaan entäs kun lapsi näkee muiden, kuten isosisarusten, syövän herkkuja? Ei meidän keskimmäistä kovin pitkään hämätty maissinaksuilla ja hedelmillä kun isoveli söi sipsejä ja karkkia. Sama homma kuopuksen kohdalla. Ihan pieninä annoimme yleensä xylitol-karkkeja mutta sekään hämäys ei pitkään tehoa.Alkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Eikä lapsi niitä herkkuja osaa pyytää, jos se ei tiedä niistä.
Eihän sille lapselle (yleensä) anneta kaikkea mitä se haluaa. Mielestäni yksinkertaista... Ei anneta ja piste.
Anteeksi nyt, mutta "aiot" sanoa - sulla ei siis ole kokemusta aiheesta? Nämä on niitä juttuja, joissa mieli tahtoo muuttua esim. ekan ja tokan lapsen välillä aika laillaAlkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Minä ainakin aion sanoa, että olet sen verran pieni vielä, että et saa. Saa sitten, kun on isompi. Kyllä ne lapset ymmärtää.
Miksi antaa makeaa kellekään? Ei siitä kukaan hyödy millään tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja jepsis:miksi pitää antaa herkkuja alle 3vuotiaalle? vasta sen ikäinen osaa vaatia..
ja jos vaativat niin pitääkö syödä niiden edessä makeaa?
en ymmärrä???
tottakai kun on juhlat tai vieraita,mutta muuten?
samaa mieltä. Kun se herkku syödään ruokailun yhteydessä, eikä tosiaan napostella koko ajan, niin mikä ihmeen ongelma asiassa on. 2v syö usein välipalaksi tyyliin omenaa ja ruisleipää ja helteillä annan monesti vielä Ville Vallattoman, kun itsekin syödään jotain kahvin kanssa. Perään saa xylitol-pastillin. Mä olen sen verran vajavainen äiti, etten näe asiassa mitään ongelmaa.Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Anteeksi nyt, mutta "aiot" sanoa - sulla ei siis ole kokemusta aiheesta? Nämä on niitä juttuja, joissa mieli tahtoo muuttua esim. ekan ja tokan lapsen välillä aika laillaAlkuperäinen kirjoittaja Tuhinna:Minä ainakin aion sanoa, että olet sen verran pieni vielä, että et saa. Saa sitten, kun on isompi. Kyllä ne lapset ymmärtää.
Hammaslääkärisikin varmasti tietää, että herkut ovat vähiten haitallisia jälkiruokana syötynä, eli menevät samalla happohyökkäyksellä kuin muukin ruoka. Eri asia tietysti, jos makeita välipaloja napostellaan jatkuvasti, mutta siihen syyllistyvät käsittääkseni yleensä aikuiset... Meillä saavat lapset jotain pientä makeaa silloin kun muutkin saavat. Veikkaan että on aika lailla terveellisempää näin kuin että vedetään kupu täyteen "herkkupäivänä" ja muuten vedetään tiukkaa linjaa.