G: Kuinka useasti lapsenne pääsee ulos?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä mietin tänään asiaa kun tuttuni kehuu reimat sun muut maasta taivaiseen ja sijoittaa niihin hurjat summat ja nyt kuitenkin pakkanen estää ulkoilun.... :/
mä tiedän kans yhen joka ostaa kaikki tikit ja tekit sun muut ja on sit pakkasella sisällä.......
Jos niitä tekkejä ostaa niin eiköhän ne käteviä ole juuri vetisellä kelillä eikä kolmenkymmenen asteen pakkasella. Silkkaa hulluutta mennä tällaisella ilmalla ulos vain siksi että naapurit näkee tai saa palstalla kehua :LOL:
Täällä etelessä ei ole kertaakaan ole ollut yli -20 astetta pakkasta useaa päivää peräkkäin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
moniko teistä himo-ulkoiluttajista ulkoili ennen lapsen tekoa itse, joka ikinen päivä tunti tolkulla? Varsinkaan jos ei ollut mitään ulkona oloa vaativaa harrastusta, niin aika harva nuori ihminen seisoo ulkona tumput suorina joka päivä pari tuntia. Siksi minäkään en tee niin, nyt kun mulla on lapsia. Kesällä voi toki tehdä puutarhan hoitoa tuntitolkulla, mutta syksyllä tai talvella ei oo mitään tekemistä pihassa. Ei sitä samaa lumikasaa voi loputtomasti pihan reunasta toiseen kolalla siirtää. Keskisuomessa kolaamista on meidän pihassa riittänyt n4tunniksi tänä talvena, joten ei voi kukaan väittää, että äitihän voi vaikka luoda lunta kun lapset leikkii. Mun kroppa ei kestä pihalla seisomista joka päivä tuntitolkulla. Mä jäädyn! Ja lapset on niin pieniä ettei niitä voi yksin ulos laittaa. Tai en halua.
Tuota...en mä ton 2v kanssa todellakaan voi vaan seistä tumput suorina. Sielä pihalla painetaan lapsen perässä ja touhutaan aina jotain. En mää ennen lastakaan sisällä aina kökkiny vaan ulkoilin.
 
Poika kohta 8kk:ta ja ulkoilaan joka päivä 1-2 kertaa. Nyt kun pakkasta jatkuvasti -20, niin nukkuu päikkärit x2 vaunuissa lasitetulla parvekkeella ja käydään pulkkailemassa se mitä uskalletaan.

Mun luonteelle ja elämäntavoille on aika kova juttu jos en päivittäin pääse ulos. Mä näivetyn sisälle, oikeesti! Eikä siihen auta, vaikka kuinka olis hommaa ja tekemistä...jos pää ja kroppa vaatii ulkoilua niin se vaatii..tai sitten alan kiukutella. |O
 
Ihan jo itseni takia ollaan pihalla, ei mun tartte keksiä lapselle sisällä tekemistä niin paljon kun pihalle mennään ja sukset sille jalkaan niin saan ihan rauhassa kävellä vieressä ja katella maisemia tai vaikka juoruta puhelimessa... :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rice:
Poika kohta 8kk:ta ja ulkoilaan joka päivä 1-2 kertaa. Nyt kun pakkasta jatkuvasti -20, niin nukkuu päikkärit x2 vaunuissa lasitetulla parvekkeella ja käydään pulkkailemassa se mitä uskalletaan.

Mun luonteelle ja elämäntavoille on aika kova juttu jos en päivittäin pääse ulos. Mä näivetyn sisälle, oikeesti! Eikä siihen auta, vaikka kuinka olis hommaa ja tekemistä...jos pää ja kroppa vaatii ulkoilua niin se vaatii..tai sitten alan kiukutella. |O
Sama mulla. Ja siinä sivussa muksukin kiipeillee seinille kiukutellen.
 
Vaihtelevasti. Tänään olivat ulkona 1½ tuntia. Joskus ollaan ulkona 6 tuntia päivän aikana (puistossa, pulkkamäessä yms) ja joskus taas alle tunti ja sekin kävelyä kauppaan ja takaisin. Kesällä voi mennä kymmenenkin tuntia ulkosalla helposti.

Yleisesti ottaen voi sanoa, että joka päivä ulkoilevat kerran tai kahdesti, paitsi jos on hiton kamala keli (kova pakkanen).

Kyllä nuo lähes aina halutessaan ulos pääsevät. Eri asia sitten, menenkö itse mukaan :xmas:. Lapset 6 v ja 4 v.
 
asuja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh??? ei oo tekemistä??

etkö leiki lastesi kanssa?

tää äiti laskee lapsen kanssa mäkeä kun pienempi vetää hirsiä vaunuissa ja on hauskaa ja lämmintä puuhaa!!
tänään rakennettiin lumilinna tunneleineen jne.
missä päin Suomea on onnistunut viime päivinä tai tänäänkään rakentamaan jotain tuosta pakkaslumesta ???
 
sisä-ihminen
Alkuperäinen kirjoittaja asuja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh??? ei oo tekemistä??

etkö leiki lastesi kanssa?

tää äiti laskee lapsen kanssa mäkeä kun pienempi vetää hirsiä vaunuissa ja on hauskaa ja lämmintä puuhaa!!
tänään rakennettiin lumilinna tunneleineen jne.
missä päin Suomea on onnistunut viime päivinä tai tänäänkään rakentamaan jotain tuosta pakkaslumesta ???
Niinpä. Meillä on ollut koko talvena lokakuusta lähtien varmaan 1päivä jolloin on ollut jotain muuta kuin kuivaa pakkaslunta. Eli mitään ei oo voinu rakentaa. Lumikasaa on toki voinu kolata, mutta eipä sitten muuta.

Lapset 2 ja 4v liikkuu meidän pihalla n.10m kokoisella alueella, niin mä kyllä jäädyn niitä siinä kattoessa. Kävelemään niiden kanssa ei oikein voi kauemmas lähteä, kun pienempi ei jaksa kauaa kävellä, vaan kaatuilee vaan ojiin topattuna. Eikä sillä riitä motivaatio kävellä tietäpitkin eteenpäin. Rattaissa se jäätyisi paikallaan istumassa. Eikä edes suostuisi istumaan 5min kauempaa, vaan haluis ojaan istumaan ja ryömimään. Isompi kävelisi n1kilsan verran kitisemättä. Mutta jos on lunta niin istuisi vain pulkassa ja jäätyisi 5minuutissa kun ei liiku pakkasella.
 
riikka
Joopa joo, täällä taas himomammat pakertaa. Kyllä tuolla -32 asteessa ei paljon kehtaa alle vuoden ikäisen kanssa temmeltää. Kyllä meillä isommat pääsee ulos koska haluaa, mutta hyvin pian tulevat takaisin. Tänään lähtivät kovina hiihtämään, mutta oisko menny puolta tuntia, kun piti olla jo suksia sisälle kantamassa.... Huoh, riippuu siis ihan säästä jne miten ulkoillaan. Kesällä ollaan suunnilleen aina pihalla, talvella sit pakkasesta riippuen. Meillä ei ole ulkoiluaikoja. Eikös ne ole koirankusettajia varten? Naurettava kysymys...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Kerran päivässä.. Nyt on kiipeilty seiniä pitkin kun kamalat pakkaset ollu..

Lapset 2,5v ja 10kk.
Pakkanen estää ulkoilun????

No jo on aikoihin eletty. Eikö teillä ole kunnon vaatteita?
On, mutta ei kai kukaan tervejärkinen vie noin pieniä lapsia kuin sullakin on liki -30 asteessa ulos. Päivähoidossakin pakkasraja on -15.
 

Yhteistyössä