G: Kuinka paljon tuhlaat ITSEESI vuodessa?

kolmen äiti
Kampaajalla käyn noin 3kk välein (80 tai 90 euroa) ja hierojalla kans noin muutaman kerran vuodessa (30 euroa/kerta), meikkejä ostan satunnaisesti, naamorasvoja yms.
 
Öö miten tuon kukakin laskee? Uusia meikkejä ostan ehkä 2 kertaa vuodessa, vaatteet käyttettynä tai uusinakin on hemmottelua mulle. Samoin kuin kauppa reissulta mukaan tarttunut suklaa levy :) Kaikki tollanen pieni on mulle isoa hemmottelua. Jos tollaset lasketaan, niin kyllä varmaan joku muutama satanen vuodessa siitä kertyy. Mutta jos tollasia ei lasketa, niin sit se on varmaan se 0e.
 
en halua laskee mutta
Geelikynnet 3-4viikon välein a55?
parturi n.3kk välein väri/ leikkaus n.pyöreesti a100?
ihonpuhdistus megaaninen n.3kertaa vuodessa a70?
suihkurusketus sillon tällön esim. pikkujouluihin, häihin.... a30?
hierojalla sillon tällön liian harvoin...
meikit, naamiot, voiteet....yms.
Viimeksi olin intialaisessa päähieronnassa aah. ihanaaaaaaaa!
mun mielestä toi on itsestään huolta pitämistä.....
 
Kyy
Nyt tarkoitin nimenomaan niitä juttuja, joita "ilmankin voisi elää". Eli ruuat ja vaatteet voi osittain aina perustella sillä, että ilmankaan ei voi olla.

Mutta sit just kampaajakäynnit, hieronnat, yms. joita et "välttämättä" tarvitsisi, mutta ovat kivoja piristyksiä, otetaan mukaan laskuihin.
 
Kyllä mulle vaatteet on myös hemmottelua. En osta vaatteita sillä periaatteella, että vain minimi, että töihin ei tarvitse mennä risaisissa vaatteissa ja käyttää samoja farkkuja.

Muuta hemmottelua on tietty herkut, joita ei miehelle tai muksulle anneta. Harrastukset: liikunta, pihanlaitto (tähän menee yksin yli 1000e vuodessa), käsityöt, sisustuslehdet&kirjat

Oikeasti voisin elää ilman että päivitän vaatekomeroani, pistän rahaa kukkasiin ja lehtiin. Kävelyretketkään eivät maksaisi mitään. Mutta kyllä noihin saa menemään useamman tonnin vuodessa...
 
Visainen kysymys... varsinkin, kun ne välttämättömyydet on erilaisia eri ihmisille. Mie lasken jonkun muotovaahdonkin ylimääräiseksi, kun ei sitä OIKEASTI tarvitsisi ostaa, samoin kuin meikit ja kasvorasvat sekä vaatteet, joita ei nyt välttämättä tarttisi. Mutta mitähän sanoisin. Joku 10-20euroa /kk ehkä?
 
miiiiiii
kampaajalle 20e (leikkuutan ehkä kerran vuodessa),hiusvärit n. 70e (värjäilen itse joka toinen kk) meikit, kasvovoiteet n. 100e, baarissa käyn n.2 kertaa vuodessa (yhteensä 100e) ja se on minulle hemmottelua

siinäpä nuo taitaa ollakkin. Näin opiskelevana kahden lapsen äippänä ei viitsi enempää itseensä tuhlata. Saan enemmän mielihyvää, kun lapsille ostaa jotain.
 

Yhteistyössä