G: Kuinka paljon painoa kertyi raskauden aikana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mikä oli lähtöpaino? Mulla lähtöpaino 45kg ja kiloja tullut jo 16,5kg, onko paha?
pari viikkoa vielä laskettuun aikaan.. Onkohan näistä helppo päästä eroon raskauden
jälkeen?
 
"joku"
Mulla painoa tuli n. 6 kg. BMI ennen raskautta 22. Jos imetät niin kyllä pääset nopeasti kiloista. Mä olin lähtöpainossa n. viikko synnytyksestä ja parin kk päästä oli lähtenyt vielä 8 kg vaikka en edes laihduttanut...
 
"vieras"
Lähtöpaino 53kg, nyt kiloja 64,5... eli 11,5 kg tullut. 4 viikkoa laskettuun aikaan ja kuulemma jopa 15 kg painonnousu olisi ihan hyvä.

En kyllä ole yhtään huolissani, lähinnä ihmettelen mihin kilot on menny. Olen toki kömpelö tämän mahan kanssa ja rinnat on kasvaneet, mutta yhtä hoikka muuten olen kuin ennen raskauttakin. No joku on sanonut että kasvot on vähän pyöristyneet(?)-

Uskon että suurin osa kiloista jää synnärille ja loput vie imetys, niinkuin meidän perheen naisilla yleensä.
 
lucifer
esikoisen lähtöpaino oli 125kg ja synnytyksessä painoin 130kg
juniorin lähtö oli 130kg ja lopussa 135kg

molemmissa on jäänyt synnytyssaliin 20kg ja nuorimman jälkeen on lähtenyt muutama kymmentä kiloa pois ihan sivussa ohimennen.
 
vieras*
Lähtöpaino oli 50kg,raskauden aikana tuli 9kg. Sairaalaan jäi 8kg,neljä viikkoa synnytyksen jälkeen painoin 48kg ja kaikki sanoivat ettei minusta ikinä uskoisi että olen tuore äiti (vartaloni perusteella) Mutta harrastin ennen raskautta (ja sen jälkeen) paljon liikuntaa ja pidin kropan kunnossa joten se auttoi myös palautumisessa. plus se että vauva ei antanut mun syödä :) Olihan se kuitenkin ihan kivaa olla kuukausi synnytyksen jälkeen bikinikunnossa :)
 
"Ninnu"
Lähtöpaino eka kanssa 54kg ja painoa tuli 7,5kg lisää.
Kuopuksen kanssa lähtöpaino oli 55kg ja painoa tuli 6kg.
Liikunnasta en ole koskaan pitänyt, mutta mulle ei vaan kilojakaan ole koskaan kertynyt joten miksi raskausaikana asia olisi toisin :)
 
"Äiti-75"
Lähtöpaino ekassa 57kg ja sinne 77kg se nousi mutta 11kk sain itseni lähtöpainoon ja sen jälkeen lähti 4kg. Toiseen raskauteen lähdettiin n. 55kg ja sinne samoihin lukemiin kuin ekassa ja puolessa vuodessa oltiin taas 55kg mutta nyt oon treenannu lihaksia ja kuntoilen päivittäin niin paino sen 60kg. :)
 
5xmamma
Ekassa ja tokassa +8kg, jäivät laitokselle.
Kolmannessa +9kg, pari kiloa jäi, lähtivät hissukseen vauvavuoden aikana.
Neljäs raskaus kaksosraskaus, +11kg, kaikki jäi laitokselle (paitsi kääröt tietty kainalossa tulivat kotiin) ja lisää lähti noin 5kg ekan kahden kkn aikana.
 
"vieras"
Esikoisesta lähtöpaino oli 62 kg ja n. 20 kg tuli. Niistä 10 tuli jäädäkseen :(

Tässä toisessa raskaudessa kiloja on tullut nyt n. 10 ja eikä ne näy oikein muussa kropassa kuin vatsassa. Paino on pysynyt suht samassa vikan kuukauden ajan eli aiemmin oli enemmän turvotusta. Kaikki huomauttelee, että näytätpä hyvältä etkä vissiin ole paljoa kiloja saanut :D Laskettuun aikaan minullakin 2 vkoa ja turvotuksen takia paino voi heilahdella parillakin kilolla rippuen päivästä!
 
12kg tuli raskauden aikana.

Ja kaikki jäi laitokselle. Lihominen alkoikin sitten vasta kun vauva oli pari kk...ja niitä edelleen karistelen. Ei auttanut imetys. Väsymys, lapsen nukkumattomuus ja huono syöminen, oma kiukkuisuus ja avuttomuus saivat napostelemaan kaikenlaista ja kunnon ruokaa ei tehnyt edes mieli.
 
Viimeksi muokattu:
"reija ensimmäinen"
Ekassa tuli 35 kg, lähtöpaino oli 52 kg
Tässä kaksosraskaudessa nyt 20+ jotain tullu 10 kg (Lähtöpaino 55 kg)

Ekan raskauden jälkeen meni noin 6kk että painoin saman verran kuin ennen raskautta.
 
+30 kg. En taho mitään moraalisaarnoja siitä, kuinka noi kilot on ihan omaa vikaa. Tiedän sen itsekkin nimittäin. Ja annoin itselleni luvan syödä ja lihoo. Nyt kun synnytyksestä on kulunut vuosi, niin yhteensä on reipas 40 kiloo hävinny. Eli paino on noin 12 kiloo vähemmän kun raskautuessani.
 
J-t harmaana
Mulla on kaikissa raskauksissa ollu lähtöpaino 80kg ja tuossa on 10kg jotakuinkin ylipainoa.

Ekassa paino laski puoleenväliin ja nousi sitte 5kg yli lähtöpainon. Tokassa sama kaava, laski yli puoleenväliin asti ja nousi sitten 3,5kg yli lähtöpainon. Kolmannessa paino laski taas ja nousi sitten 8kg yli lähtöpainon, mutta silloin mulla oli huomattavan paljon lapsivettä. Nyt on menossa rv 22 ja risat ja paino nyt 3kg alle lähdön. Nousee tästä sitte kyllä, itteäki jännittää että paljoko, ku odotan kaksosia =D
 
Lähtöpaino oli 66kg (pituus 173cm) ja loppuraskaudesta paino oli 90kg. Poika täytti maanantaina kuukauden ja mun paino oli sillon 72kg. Enemmänkin olis varmaan jo lähtenyt, mut kun on tullu vähän herkuteltua ja grillattua :p
 
4xäiti
Mulla on tuo sama lähtöpaino..mutta et kertonut pituutta? Itse olen 157cm pitkä:) Ja maksimissaan on tullut tuo 16kg raskauden aikana, muuten aina sen 10 kg päälle. Synnytyssaliin jäi suurinosa ja puolessa vuodessa on kaikki kilot lähteneet.
 

Yhteistyössä