G: kuinka paljon olit auki synnärille mennessä ja kaunko siitä hetkestä meni kun vauva syntyi?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
vieras
3cm olin auki ollut jo viikkoja, kun synnytys käynnistettiin. Kesto 2h.

Toisen lapsen kohdalla olin 5cm auki synnärille saapuessani, ja 1h myöhemmin lapsi syntyi.

Kolmannen lapsen kohdalla olin 8cm auki synnärille saapuessani, ja lapsi syntyi 20min kuluttua.

Nyt odotellaan neljättä, ja hiukan hirvittää syntyykö kotiin.
 
Muutaman centin olin auki. Mutta matkaa synnärille oli reilut 100kilsaa ja supparit sitä luokkaa, et sairaalaan kun soittelin, ni käskivät lähtemään ajelemaan. 3 tuntia kerkisin sairaalassa oelmaan, ku vedet meni ja vuorokausi eteenpäin syntyi poju.
 
mie
Ekasta 6vm auki ja reilu 3tunita meni, kun poika syntyi. Siitä ajasta 1h18min ponnistettiin...

Tokasta menin sairalaan noin klo 18 kipeiden supistusten takia. Sormella auki ja päättivät jättä osastolle jotta saisin kipulääkevoimin nukuttua (olin valvonut suppareiden kanssa ja kolmatta vuorokautta). Mutta klo 21.30 menivät vedet ja poika syntyi klo 00.17 :)
 
äippis
Ensimmäisen lapsen kohalla jouduin sairaalaan jo ennen synnytystä raskausmyrkytyksen takia.

tokasta olin auki 7-8 senttiä ja vauveli syntyi 4 tunnin päästä.

kolmannesta olin auki 10 senttiä ja vauva synty 10 minuutin päästä
 
juups
Esikoisesta olin auki siinä 3-4cm, kun menin synnärille ja siitä 2h päästä vauva sylissä. Tokan ja kolmannen kanssa suurin piirtein sama homma ja noin 1,5h-2h ehdin sairaalassa olla ennen kuin vauvat oli sylissä. Mä en koskaan ole tuntenut yhden yhtäkään supistusta ennen kuin synnytys on oikeasti alkanut ja lapsi syntymässä parin tunnin sisällä.
 
jännää
Monella aika nopeaa toimintaa ja paljon auki jo mennessä. Hätähousuna olen aina mennyt ajoissa ja kahdelta alkoi vesien menolla. Luomuna neljä alakautta 6-15 tuntia kestäneet. Viimeisin vedenmeno päätyi sektioon.
 
tinni
esikoisesta en yhtään. käynnistys aloitettiin tiistaina ja perjantaina syntyi
varsinaisen synnytyksen kesto 3h 30 min

kakkonen: en yhtään käynnistyksen aloittamisesta synnytykseen13.5h ja varsinainen synnytys 3h30 min
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
7-8 cm auki ja 20 min. syntyi siis tutkimushuoneeseen, heti tarkastuksen jälkeen meni vedet ja 12 min ponnistuksen jälkeen vauva syntyi.
sen lisäisin vielä, että sairaalaan lähdin kaksi tuntia sen jälkeen kun supistukset olivat alkaneet. soittaessa sanoivat, ettei kiirettä tulkaa, kun ehditte. onneksi mies ei joutunut kätilön hommiin...
 
pura
Ekasta 2cm auki ja syntyi 10 h myöhemmin (sairaalaan lähdettiin pari tuntia vesien mentyä ja liika-annos epiduralia pysäytti synnytyksen välissä useammaksi tunniksi).

Tokasta 9cm auki ja 25 minuuttia myöhemmin syntyi (sairaalaan lähdettiin taas pari tuntia vesien menosta).
 

Yhteistyössä