G: kuinka paljon olit auki synnärille mennessä ja kaunko siitä hetkestä meni kun vauva syntyi?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Ensimmäisestä en ollut auki kun menin (käynnistettiin)
Toisesta olin 5cm auki ja siitä 4h niin tyttö oli syntynyt
Kolmannesta oli 8,5cm auki ja siitä 2h kun syntyi. olisi tullut aikaisemmin mutta supistukset jäivät liian lyhyiksi ja pyysin oksitosiinia niin kuin kahdessa aiemmassakin synnytyksessä käytettiin mutta kätilö sanoi että kyllä se sieltä tulee ja olin oikeassa että sitä tarvittiin ei menny ku muutama minuutti sen oksitosiinin laittamisen jälkeen niin tyttö oli ulkona.
 
Soiku
Alkuperäinen kirjoittaja mumx6:
Tältä nuorimmalta 3-4cm ja siitä meni 2h15min, oli tyty maailmassa.
Mä lähdin tossa tilanteessa vielä vuorokaudeksi kotiin :)

Mä olin siis käynnisteltävänä, ekan vuorokauden aikana tilanne eteni tuohon saakka ja pysähtyi siihen. Mä päätin lähteä kotiin vuorokaudeksi vauhtia hakemaan ja se auttoi.

Ekasta olin kaksi senttiä auki, olin lähdössä kotiin vielä siitä, mutta hoitaja oli sitä mieltä, että ei kun synnytyssaliin vaan. Kuusi tuntia myöhemmin typy syntyi.
 
1. sormelle. Meni lapsivedet, reilu vuorokausi ja hätäsektio. Mutta ei ehditty käynnistää tai tehdä mitään, odoteltiin vielä tapahtuvia siinä vaiheessa.
2. ei yhtään, menin suunniteltuun sektioon, vauva syntyi 2tuntia sairaalaan menon jälkeen. Tosin laskettuna päivänä, eikä merkkiäkään, että olis ollut itsekseen tulossa..
 
vieras
En muista ulkoa kuin tuon viimeisen eli kuudennen. Olin 8 cm auki kun menin sairaalaan. Just ehdin saliin ja sängylle kun vauva syntyi. 45 min olin kaikkineen sairaalassa ennen vauvan syntymistä. Ja ensimmäinen supistus tuli aika tarkalleen 3 tuntia ennen kuin vauva oli maailmassa.
 
luomu
Kummallakin kerralla 10cm ja syntyivät alle tunnissa, tarkkoja aikoja en muista. Toka kerralla meinas kätilölle tulla kiire, rupes kaikessa rauhassa tutkailemaan alkutarkastusta ja käyriä mittaamaan niin sit vaan totes "tukka näkyy jo" ja lastenhoitajaa äkkiä hälyttämään avuksi, yöllä meinaan syntyi.
 

Yhteistyössä