G: Kuinka paljon maitoa kulutatte viikossa?

Mä aloin tänään oikein ihmetellä, että mihin meidän maito katoaa jääkaapista :O Laskeskelin, että meillä menee n. 25-30 litraa maitoa viikossa, vaikkei sitä juodakaan, kun ruoka-aikoina ja puuroa tehdään kerran viikossa. Ja vielä kun nuo kaksi nuorimmaista ei pahemmin maitoa kuluta, eli juojia on neljä :headwall:

Laulava Lomittaja
3-10l.Menekki vaihtelee..Maidon käyttäjiä on suurkuluttajana 2,ja vähäkuluttajana 2.
Pojat käyttää maitoa ruokajuomana ja saattavatpa hörpätä lasin tai kaks muutenkin vaan,tyttö käyttää hyvin vähän ja mie en kuin ehkä desin viikossa kahvissa..

Päivittäin juomiseen, kahviin, muroihin / mysliin / puuron sekaan jne menee 5-7 litraa ja sit jos tulee tehtyä maitopuuroa, pannukakkua, makaronilaatikkoa, lasagnea, muusia ym. ”maitoruokaa” taikka sit jos leivotaan jotain mihin tarvii maitoa, niin ne sit vielä tuohon päälle.
Elikäs 35 ja siitä ylöspäin litroina viikossa...

Maito on kyllä meillä sellainen tuote, että sitä saa tuoda vaikka päivittäin jos on kaupalle asiaa.
Meillä on siis 3 aikuista ja 10 lasta.

Viimeksi muokattu:
.
Pitipä oikein pysähtyä laskemaan... Selkä vääränä sitä saa kaupasta kantaa, oonkin vitsaillu että oma lehmä olis kätevä. :D

MAito+ menee jotain 3l
Rasvaton maito 6x 1.5l eli 9l
Kevyt maito 6x 1,5l eli 9l
Lisäksi nuorimmainen juo apteekin soijakorviketta varmaan sen 3l viikko...

Eli 24l uppoaa ruoan kans, kaakaona, leivontaan, ruoanlaittoon, kahviin ja muuten vaan.
ja perhekoko 3 lasta ja 2 aikuista.

Riippuu siitä onko lapset tarhassa vai kotona. Jos kotona koko viikon, maitoa menee n. 4 litraa päivässä eli 28 litraa viikossa. Jos taas ovat tarhassa, kotona menee n. 1,5 litraa maitoa per ilta ja viikonloppuisin tuo 4 litraa päivässä eli n. 15,5 litraa viikossa.

maitovasikoita
Me haetaan 10l maitoa joka kolmas päivä, eli keskimäärin menee 4l päivässä ja siitä kun laskee niin 28l menee viikossa maitoa ja meitä on 2 aikuista 1 koululainen ja 1 taapero

"vieras"
7-8 litraa, 2 aikuista ja 1 lapsi. Mä en kauheesti juo maitoa, kahvin kanssa ja jonkin verran voi mennä leivontaan tms, mies vain lasin/päivä ja toi 2v. juo melkeinpä kaiken muun.

v
Mennee varmaan 30 litraa. Meitä on 7 ja tehdään usein manna/riisipuuroa aamu- tai iltapalaksi, keitetään kaakaota välipalaksi jne. Ollaan kyllä muutenkin kovia juomaan maitoa :)

40-50 liraa/vk. Viikonloppuna enemmän juojia kun opiskelijat kotiutuu. Viikolla juojia 5 viikonloppuisin 8-10. Mukana tietysti ruokiin menevät maidot, ei pelkästään juomina.'Onneksi on tankki mistä käydä niin ei tartte kaupasta rahdata. Itse juon kyllä tosi vähän maitona, piimänä menee enemmän nykyään.

....
Olen yksineläjä, litra kuluu maitoa viikossa, kun käytän sitä vain kahviin. Joskus harvoin jos tarvii ruuanlaitossa tai leivonnassa maitoa, saattaa mennä pari litraa. Melkosia maidonlitkijiä kyllä täällä, tuntus ihan uskomattomalta raahata viikottain jotain 30 litraa kaupasta maitoa :D

Yhteistyössä