G: Kuinka monta lasta? Onko raskausarpia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nahkagalluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nahkagalluppi

Vieras
Montako lasta ja onko tullut raskausarpia ja pahoja repeytymiä vatsaan? Tuliko jo ensimmäisestä vai vasta myöhemmin?

- kaksi lasta
- ei repeämiä vatsassa
 
kolme lasta, jokaisesta arpia tullut vasta synnytyksessa mutta vain muutama yhteensa. vaalenneet nopeasti eika niita huomaa jollei tarkemmin tutki. en kayttanyt voiteita tms raskausaikana mutta perinnollinen taipuvuus niita enimmakseen aiheuttaakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja mee:
kolme lasta, jokaisesta arpia tullut vasta synnytyksessa mutta vain muutama yhteensa. vaalenneet nopeasti eika niita huomaa jollei tarkemmin tutki. en kayttanyt voiteita tms raskausaikana mutta perinnollinen taipuvuus niita enimmakseen aiheuttaakin

Miten vasta synnytyksessä voi syntyä arpia? Eikö ne arvet tule aikaisemmin kun vatsa kasvaa ja iho repeilee.
 
2 lasta, 3. tulossa
Ei ole vielä tullut arpia masuun. Rintoihin muutama pieni, reisiin, pakaroihin. Ehkä johtuu perintötekijöistä koska äidilläni eikä siskoillanikaan ole tullut mitään räikeitä arpia raskauksista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja mee:
kolme lasta, jokaisesta arpia tullut vasta synnytyksessa mutta vain muutama yhteensa. vaalenneet nopeasti eika niita huomaa jollei tarkemmin tutki. en kayttanyt voiteita tms raskausaikana mutta perinnollinen taipuvuus niita enimmakseen aiheuttaakin

Miten vasta synnytyksessä voi syntyä arpia? Eikö ne arvet tule aikaisemmin kun vatsa kasvaa ja iho repeilee.

Siis ei mullakaan noi arvet ole vatsassa...
Arvet tulee hormonaalisista syistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja mee:
kolme lasta, jokaisesta arpia tullut vasta synnytyksessa mutta vain muutama yhteensa. vaalenneet nopeasti eika niita huomaa jollei tarkemmin tutki. en kayttanyt voiteita tms raskausaikana mutta perinnollinen taipuvuus niita enimmakseen aiheuttaakin

Miten vasta synnytyksessä voi syntyä arpia? Eikö ne arvet tule aikaisemmin kun vatsa kasvaa ja iho repeilee.

Kylla niita vaan tulee, oli yllatys itsellenikin. Katilon mukaan sita sattuu toisinaan, synnytys on sellainen raakki. Sen tarkemmin en tapahtuneen fysiologiaa en tieda.

 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja mee:
kolme lasta, jokaisesta arpia tullut vasta synnytyksessa mutta vain muutama yhteensa. vaalenneet nopeasti eika niita huomaa jollei tarkemmin tutki. en kayttanyt voiteita tms raskausaikana mutta perinnollinen taipuvuus niita enimmakseen aiheuttaakin

Miten vasta synnytyksessä voi syntyä arpia? Eikö ne arvet tule aikaisemmin kun vatsa kasvaa ja iho repeilee.

Voi tulla, maha supistelee todella rajusti joillakin ja repii nahkaa samalla irti.
 
kaks lasta ja arvet mitä on tais melkeen kaikki tulla ekasta. Vatsassa ei oo ku yks sentin mittanen :D ylä-etureisissä vähän, persuuksissa myös. Tuolla peppuvaon yläosassa on yks leveä, ihan outo paikka. Sisäreisissä ylhäällä menee sellaset "salamat", oiskohan synnytyksestä ne? Tissit hyvin huomaamatonta hämisverkkoo, näkyy vaan tietyssä valossa ja asennossa.

Heh, tulipas tarkka sepustus :)
 
Neljäs tulossa ihan loppusuoralla.
Ihan älyttömästi raskausarpia, rinnoissa, reisissä, takapuolessa, vatsalla.. Satuin lihomaan juuri ennen ekaa raskautta melki 10kg ja siihen sitten vielä raskauskiloy päälle. Nyt tässä viimesimmässä raskaudessa ei ole tainnut tulla uusia, ei kai mahdu enempää ihoon :)
Itteeni ainakin haittaa kympillä nämä, mutta miestä ei (vaikka ei olla oltu yhdessä silloin kun nämä tulivat) kerkesivät kyllä vaalentumaan aika lailla kolmannen jälkeen vuosien kuluessa, mutta nyt neljättä odottaesa nämä vanhat ihan tulipunaisia..
 
2 lasta.

Ensimmäisen jälkeen vatsanahka ei edes "lerpahtanut", yksi himmeä sentin mittainen arpi tuli.

Toisesta, joka syntyi vuoden päästä ekasta, vatsasta jäi sellanen roikkuva röllykkä ja arpia ihan suhteellisen monta. Ei kuitenkaan pahimmasta päästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nahkagalluppi:
Montako lasta ja onko tullut raskausarpia ja pahoja repeytymiä vatsaan? Tuliko jo ensimmäisestä vai vasta myöhemmin?

- kaksi lasta
- ei repeämiä vatsassa

2 lasta ja ei tullut kummassakaan raskaudessa ainuttakaan raskausarpea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja nahkagalluppi:
Montako lasta ja onko tullut raskausarpia ja pahoja repeytymiä vatsaan? Tuliko jo ensimmäisestä vai vasta myöhemmin?

- kaksi lasta
- ei repeämiä vatsassa

2 lasta ja ei tullut kummassakaan raskaudessa ainuttakaan raskausarpea.

Lisään vielä, ett oisko jotenkin perinnöllistä niiden tulo. Mun siskolla 3 muksuu, eikä silläkään arpia, ei myöskään meidän äidillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja nahkagalluppi:
Montako lasta ja onko tullut raskausarpia ja pahoja repeytymiä vatsaan? Tuliko jo ensimmäisestä vai vasta myöhemmin?

- kaksi lasta
- ei repeämiä vatsassa

2 lasta ja ei tullut kummassakaan raskaudessa ainuttakaan raskausarpea.

Lisään vielä, ett oisko jotenkin perinnöllistä niiden tulo. Mun siskolla 3 muksuu, eikä silläkään arpia, ei myöskään meidän äidillä.

Kudostyypistähän tuo pitkälti riippuu. Mulla on herkkä iho; saan usein mustelmia ja arpia tietämättä mistä ne ovat tulleet. Leikkaustenkin jälkeen arpeutuminen kestänyt aika kauan, eivätkä ne ole siitä silenneet minnekään. Yli vuosi sappirakon poistamisen jälkeen nahassani näkyvät edelleen jopa ne kohdat, joista tikatessa neula mennyt sisään.
 

Yhteistyössä