G: Kuinka moni EI ole lapsuudessaan nähnyt vanhempiaan humalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole nähnyt humalassa äitiä koskaan (absolutisti) ja isänkin vain pienessä sievässä pari kertaa ja yhdesti kauheassa krapulassa.

Itse en juo, ei myöskään mieheni. Minä voisin ottaa joskus siiderilasillisen, mutta mieheni ei tykkää asiasta joten kunnioitan hänen tahtoaan kyseisessä asiassa koska en koe mitenkään välttämättömänä juoda sitä lasillistakaan.

En oo kumpaakaan nähnyt humalassa kun olin lapsi (sen jälkeen kyllä kun käydään välillä yhdessä bändejä kattomassa jne :)). Joskus ottivat 1-2 kaljaa/siideriä esim pihatalkoissa, mutta en kyllä nähnyt/näe siinä mitään pahaa.

• Tykkää
Reactions: Haley14
Joskus 11-12v tienoilla tajusin, että äiti ja isäkin on hiprakassa. Ei haitannut minua pelattiin sulkapalloo, heitttiin tikkaa jne. Kaikilla oli hauskaa. Ei sammuneet tai sammaltaneet jne... ei ollut turvaton olo jne.

Näin juhannuksena sanon, että joka helvetin juhannus kyllä. Ihan normaaleja ihmisiä ovat, eikä alkoholi ole koskaan ollut heille ongelma, mutta se on kuulunut aina juhannukseen (kuten myös vappuun ja uudenvuoden aattoonkin). Nykyisin jos olemme juhannuksen heidän mökillään, ainakaan äitiäni ei lapseni kännissä näe, mutta ei he raivoraittiiden vanhempien lapset hoksanneet, miltä se meistä lapsista tuntuu, kun vanhemmat sekoilevat kännissä.

Äitini tasan kerran, muistan sen vieläkin :/ Vaikka siis ei ollut missään kaatokännissä, aggressiivinen tms.
Mutta jäi mieleen varmasti sen takia, että muistan nähneeni alkkis isäni kännissä useimmin kuin selvinpäin sen 13 vuoden aikana kun asuimme saman katon alla. :(

Äitini on absolutisti (korkeintaan skumppalasin olen hänen nähnyt jossain juhlissa juovan) ja isääni en muutenkaan ole paljoa nähnyt, joten raitista menoa on ollut. Oikeastaan en muista nähneeni kertaakaan sukuni naisia kännissä tai ees pienessä sievässä lapsuusaikana, koskee siis mummoa, tätiä jne. Sukulaismiehet sitten asia erikseen.

En. Olen nähnyt heidän kyllä nauttivan alkoholia, mutta en humalahakuisesti.
Kerran olen nähnyt äitini pienessä sievässä nousuhiparakassa, mutta en ollut lapsi enää-
ja äitini seuralainen oli samassa kunnossa:D

Isäni joi ja juo edelleenkin varsin usein, joten olen hänet nähnyt humalassa usein. Nykyään hänellä on sairauksiensa takia melko raskas lääkitys eikä tarvitse todellakaan paljon, niin menee helposti huonoon kuntoon. Ja juu, olen yrittänyt puhua, mutta ei ota puheita kuuleviin korviinsa. Sen verran meillä on välimatkaa, että nähdään vain muutaman kerran vuodessa ja kun hän korkkaa sen ekan kaljan, kerään minä lapseni ja lähdemme toisaalle. Mun lasten ei tarvitse ukkia kännissä katsella. Olen myös kieltänyt, ettei mulle saa kännissä soitella ja aika hyvin hän sitä kunnioittaa.

Äiti ei taas usein juonut, mutta ainakin jouluna ja juhannuksena. Varsinkin noista jouluista olen ollut tosi vihainen, kun se on musta aika ala-arvoista. Vanhemmillani on ollut monenlaisia kännejä, ovat haastaneet riittaa tai ovat olleet erityisen tunteellisia. En ole tykännyt ja muistan teini-ikäisenä todella hävenneeni varsinkin äitiäni. Nykyään, taas välimatkasta johtuen, en tiedä, paljonko hän juo, mutta tiedän, ettei niin paljon kuin isäni.

Mun mieheni on ollut täysin alkoholitta nyt jo 6½ vuotta. Itse juon silloin tällöin saunasiiderin (= ehkä kerran kuukaudessa) ja sitten muutaman kerran vuodessa ystävien kanssa pari viinilasia. Lapset eivät ole nähneet mua tai miestäni humalassa. Eivätkä nää.

äitin mä oon nähny huppelissa joskus 15 vanhana? Isä taas on ikänsä tissutellu, mutta en kyllä koskaan muista nähneeni humalassa (taitaa olla aika korkea kynnys et humaltuu). On kyl kuulemma joskus ollu ryyppäämässä ja sammunu keittiönpöydän ääreen oksennukseen, mutta ei ole siitä muistikuvaa ja ilmeisesti äiti on korjannu isän pois ennen kuin me lapset ollaan nähty

Isäni on absolutisti,ja äitiäkään en ole koskaan humalassa nähnyt. Itse koin tämän todella hyvänä asiana,enkä aio itsekään nauttia alkoholia yhtä skumppalasillista tmv. enempää lasten seurassa.

Vanhempani joivat säännöllisesti (esim joka lauantai isällä oli saunaolut ja äidillä siideri) mutta humalassa tai edes hiprakassa en ole kumpaakaan nähnyt ennenkuin vasta täysi-ikäisenä.

Vielä 12-vuotiaana luulin että känniin tullaan vain viinalla, ja olut/siider/viinit on muutenvaan aikuisten juomia koska ne lapsista maistuu niin pahalle. En osannut myöskään tuon ikäisenä vielä ymmärtää että miksi isä sanoi että nyt ei voida pariin tuntiin vielä lähteä kotin autolla kun hän ottaa ruuan kanssa oluen kun oltiin koko perhe jossain isossa tapahtumassa joskus. Ihmettelin ääneen että miten niin ei muka voi XD

Isä myös antoi minun alle kymmenvuotiaana maistaa hieman saunaoluttaan. Maistui niin pahalle että en vielä itse täysi-ikäisenäkään halunnut juoda olutta vaikka aseella oltaisi uhattu kun alitajuntaan oli syöpynyt että se on pahaa ja piste. 21-vuotiaana opettelin juomaan olutta.

Vanhempieni alkoholipolitiikka oli mielestäni mitä mainioin ja samaa aion aikanaan toteuttaa omien lasteni kanssa.

Yhteistyössä