G:Kuinka kauan olet imettänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Näyttää siltä, että lähes poikkeuksetta esikoista imetetään vähemmän aikaa kuin kuopusta. Onkohan maidon tulossa silloin eroa vai onko äiti vain kokemuksistaan "viisastunut" tms.? Itse en tähän osaa vastata kun vasta yksi lapsi =)
Täälläpä poikkeus :wave:
Esikoista 8kk ja kuopusta 5kk (tosin olis riittäny vieläkin, mutta lopetin omasta tahdosta kun maitoa tuli vaan toiseen rintaan ja 2kk imetin vaan toisesta tissistä. Tai tuli molempiin, mutta toiseen litrakaupalla ja toiseen vaan vähän...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Näyttää siltä, että lähes poikkeuksetta esikoista imetetään vähemmän aikaa kuin kuopusta. Onkohan maidon tulossa silloin eroa vai onko äiti vain kokemuksistaan "viisastunut" tms.? Itse en tähän osaa vastata kun vasta yksi lapsi =)
Mulla ainakin esikoisen imetys meni pipariksi oman epävarmuuteni vuoksi. En luottanut siihen, että vauva saa tarpeeksi maitoa rinnasta vaan annoin aina perään pulloa, no niinhän siinä sitten kävi että pian tissi ei enää kelvannut. Toisen lapsen imetys onnistui paremmin kun luotin siihen että maitoa tulee riittävästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Näyttää siltä, että lähes poikkeuksetta esikoista imetetään vähemmän aikaa kuin kuopusta. Onkohan maidon tulossa silloin eroa vai onko äiti vain kokemuksistaan "viisastunut" tms.? Itse en tähän osaa vastata kun vasta yksi lapsi =)
noin 7 viikkoa ja vähän päälle puoli vuotta toista.

meillä esikoisen imetys piti lopettaa lääketieteellisistä syistä eikä mulla siis ainakaan toisen lapsen pidempi imetysaika johtunut siis mistään "viisastumisesta"
 
Ylihuomenna vuoden täyttävää neitiä 8kk ja itse olisin pyrkinyt sinne vuoteen mut neiti alkoi itse itseään vieroittamaan niin paljonpa siinä äidillä on sanomista ku toiselle tyrkkää tissin suuhun ja tämä alkaa vaan nauramaan kerta toisensa jälkeen ja kääntää pään pois. :heart: Siitä tuli yhtäkkiä iso tyttö :D
 

Yhteistyössä