G: Kotinne "siisteystaso", lasten lukumäärä ja iät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on vaan 1 vajaa 4-vuotias, mutta meillä menee kyllä hujan hajan paikat ihan päivässä ja murusia ja hiekkaa riittää, jos ei ehdi joka päivä ainakin alakertaa siivoamaan.
Töiden jälkeen ei isot siivoukset innosta, molemmat vanhemmat ollaan töissä ja mies on näköjään lopettanut kokonaan siivoamisen.

Mä olen yksi maailman surkeimmista kotitalous ihmisistä eikä tuo ukokaan pääse loistamaan sillä saralla, joten voi kuvitella millasta meillä täälä on.
Tosin nyt on ihan siistiä kun eilen sakoin imuroida ja puunata. Vaik ohan täälä keritty soteekkin jo sen jälkeen.

Ja ipana on siis 1v 8kk.

Olen kova siivoamaan ja oma järjestys pitää olla. Miehen mukaan olen ydinhygieenikko. Lapsia on enemmän kuin 2, mutta vähemmän kuin 10. Vessanpesu jokapäivä, lakaisu/imurointi jokapäivä, petivaatteet kr viikossa, pyykkiä pestään jokapäivä, onhan tuota hommaa ja silti ehdin notkua täälläkin!

meillä mies on ihan neurootikko siisteydestä, että ei oo sotkusta, eikä paskasta :D ikinä. ykski pölypallo jossain ni se imuroi koko kämpän ihan kauhulla. ykski leivänmuru jossain ni se pyyhkii koko keittiön lattiesta kattoon :D ja lapsia on yksi, tyttö 3v

on mulla hyvä mies :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Tuntuu loputtomilta nämä kotiaskareet kahden pienen (1v ja kohta 2,5v) lapsen kanssa. Mies on talossa, mutta koska käy töissä ja lisäksi hoitaa kotona ns. miestentyöt, niin en häntä halua patistella kodinhoitoon.

Minulla on pakkomielteenä siisteys ja se näkyy jokapäiväisenä paikkojen hinkkaamisena ja tavaroiden järjestämisenä. Jos osaisin madaltaa tätä itseltäni vaativaa siisteystasoa, pääsisin helpommalla ja olisi enemmän aikaa lapsille ja omalle ajallekin.

Kuinkas muilla, joko olette oppineet ottamaan lunkimmin?

lapsia 4 (9,8,4 ja 1 veet) ja meillä on aina enemmän tai vähemmän kaaos jota en koskaan ole sietänyt enkä koskaan tule sietämään.

Lapset 11,12,3,4 vuotiaat ja aina on ihan super siistiä,kyllä musta välillä tuntuu ettei ole edes normaalia pitää tällaista siisteystasoa,vanhemmilla lapsilla on allergia ja astma,jotka on alkaneet kouluiässä ja ajattelen aina että on varmaan ollut liian steriili ympäristö missä kasvaneet.

Meillä on yksi kaksi vuotias. Kotona on aina kohtuu siistiä, meillä käy siivooja ;) Mutta toki vähän boheemia, kun pieniä tavarakasoja löytyy sieltä täältä tasojen päältä. Minimalisti tai himojärjestäjä minä en todellakaan ole.

tuo osui arkaan kohtaan... meillä on hirveä siivo:( Sotkuista ja likaista ja mä en vihaa siivoamista, mutta kierrän sitä...ja mä häpeän silmät päästäni kun on niin hirveän näköistä, silti en saa aikaiseksi. lapset on jo koulussa...ei niiden vika todellakaan. Joskus yritin selittää itselleni, että tällänen musta tuli kun äiti väkivalloin pakotti siivoamaan, mutta en mä usko sitäkään.... mä olen vaan tällänen

Meillä on 2 poikaa.4-v. ja 1-v.Lisäksi on kääpiövillakoira.Meillä on aina siistiä ja puhdasta.Omistan luonteen joka ei voi asua likaisessa eikä sotkuisessa kodissa.Joskus saan stressin tästä siivoushulluudesta...

Oppiko mies liian hyvälle silloin, kun vielä olit lasten kanssa kotona vai eikö miehenne ole ennenkään tehneet kotitöitä?

Meillä on mies nyt kolmen vuoden aikana oppinut siihen, että minä teen kaikki kotityöt ja pelottaakin, miten arki sujuu sitten, kun minäkin lähden työelämään... :|

Yhteistyössä