g: kenellä on vedenkeitin

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
:D
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Anteeks,mitä ihmettä sä teet sen vedenkeittimen kanssa kun jo kolmas käytössä edellisten hajottua?? ;)
Keitän vettä - tottakai :D
Enhän mie sanonut, että mie olen ne aioemmat hajoittanut... välillä vaan pääsee käymään niin, että joku pienikätinen, vilkas apuri iskee keittimen päälle... kun se on tyhjä :snotty:
Tai sit voi käydä vahingossa niin kun leivänpaahtimelle kävi kerran... tuli joku oikosulku ja se vaan kärvähti.
:LOL: :LOL: onkohan turvallista pitää mitään sähkölaitteita teidän keittiössä.. :D

Minäkin kiehautan vedet aina ensin vedenkeittimellä, keitän sitten puuroa, perunoita, riisiä tai pastaa. Meillä on tuo keraaminen liesitaso järkyttävän hidas.

Jos oikein haluan nopeuttaa, niin laitan kattilanpohjalle vähän vettä (ja jos perunoita keitän niin ne perunatkin) ja laitan sen jo hellalle kuumenemaan sillä aikaa kun vedenkeitin lämmittää vettä. Sitten on kattilakin valmiiksi kuuma kun kaadan kiehuvat vedet sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Meillä on...käytettiin sitä vauvan veden lämmittämiseen (vedestä tehtiin jauheen avulla maitoa) mutta kun siirryttiin pois maitojauheen käytöstä, on vedenkeitin siirtynyt kaappiin.
se kerää kuulemma paljon pöpöjä se keitin, en kyl vauvan maitoihin käyttäis :$
Miten kiehuva vesi kerää pöpöjä? Mulle on aina opetettu että se tappaa ne.

blondi
Meillä on...käytettiin sitä vauvan veden lämmittämiseen (vedestä tehtiin jauheen avulla maitoa) mutta kun siirryttiin pois maitojauheen käytöstä, on vedenkeitin siirtynyt kaappiin.
Tuleeko yllätyksenä jos kerron että sen voi puhdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minäkin kiehautan vedet aina ensin vedenkeittimellä, keitän sitten puuroa, perunoita, riisiä tai pastaa. Meillä on tuo keraaminen liesitaso järkyttävän hidas.

Jos oikein haluan nopeuttaa, niin laitan kattilanpohjalle vähän vettä (ja jos perunoita keitän niin ne perunatkin) ja laitan sen jo hellalle kuumenemaan sillä aikaa kun vedenkeitin lämmittää vettä. Sitten on kattilakin valmiiksi kuuma kun kaadan kiehuvat vedet sinne.
minä teen myöskin noin.

:LOL: :LOL: onkohan turvallista pitää mitään sähkölaitteita teidän keittiössä.. :D
No kukaan ei oo saanut rikki *koputtaa puuta* ei sormiaan, eikä koko laitetta... siis monitoimikonetta.
Ja sauvasekoitin on varmaan kohta 20 vuotta vanha, ja pelittää yhä.
Kahvinkeitin toimii kuin unelma, mikro ei oo hajonnut ikinä.
Että ei ne kaikki mee rikki... ne on vaan noi tietyt, jotka nimikkopaikallaan ollessa kiehtoo noita pikkunäppejä aina välillä.
Mutta kun ei kaikkia voi katonrajaankaan laittaa, kun mie oon itse niin lyhyt ;) :D

vedenkeitin ei keitä vettä vaan kiehauttaa. jotta vesi olis steriili veden kuuluisi kiehua 5min. jäähän sinne kalkkiakin koko ajan..

No kukaan ei oo saanut rikki *koputtaa puuta* ei sormiaan, eikä koko laitetta... siis monitoimikonetta.
Ja sauvasekoitin on varmaan kohta 20 vuotta vanha, ja pelittää yhä.
Kahvinkeitin toimii kuin unelma, mikro ei oo hajonnut ikinä.
Että ei ne kaikki mee rikki... ne on vaan noi tietyt, jotka nimikkopaikallaan ollessa kiehtoo noita pikkunäppejä aina välillä.
Mutta kun ei kaikkia voi katonrajaankaan laittaa, kun mie oon itse niin lyhyt ;) :D
Eikös olis kätevää semmoinen joku köysisysteemi,että vetäset köydestä ja kuin teatterin lavasteet pöydälle tipahtaisi vedenkeitin turvasäilöstään katonrajasta?Ties miten loistavia juttuja pääsisit sit kertoilemaan tänne.Muistan nimittäin edelleenkin teisän seiso-sauna jutun jota nauroin ihna kippurassa.. :LOL: ;)

Anteeks,mitä ihmettä sä teet sen vedenkeittimen kanssa kun jo kolmas käytössä edellisten hajottua?? ;)
Keitän vettä - tottakai :D
Enhän mie sanonut, että mie olen ne aioemmat hajoittanut... välillä vaan pääsee käymään niin, että joku pienikätinen, vilkas apuri iskee keittimen päälle... kun se on tyhjä :snotty:
Tai sit voi käydä vahingossa niin kun leivänpaahtimelle kävi kerran... tuli joku oikosulku ja se vaan kärvähti.
Meillä on menossa vasta toinen keitin, ekan sain 1994! Se kestikin pitkään, ennen kuin siskoni rikkoi sen :kieh: :kieh: :kieh:

vedenkeitin ei keitä vettä vaan kiehauttaa. jotta vesi olis steriili veden kuuluisi kiehua 5min. jäähän sinne kalkkiakin koko ajan..
Mutta sä nyt tosissasi siis väität että se vesi jonka sinne törkkään (kylmä vesi) bakterisoituu siellä, niinkö?

En mä puhunut nyt misään kohtaa steriilistä vedestä sillä ei sen veden tarvitse steriiliä olla joka vauvalle annetaan.

Vai mistä ne bakteerit sinne tulee? Vedenkeittimen voi kyllä ihan puhdistaakin välillä.

Anne
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Meillä ollu sama vedenkeitin jo ties kuinka kauan ja samalla lailla käytän ihan päivittäin niin kuin sinä tuossa kerroit :)

Mina
Löytyy kys. laitos ja ihan korvaamaton on :D Teevettä keitän ja joitain kuumia juomia joskus :) Ja tietenkin sitten kun keitän jotain, makaronia yms niin lämmitän veden etukäteen vedenkeittimellä.

Eikös olis kätevää semmoinen joku köysisysteemi,että vetäset köydestä ja kuin teatterin lavasteet pöydälle tipahtaisi vedenkeitin turvasäilöstään katonrajasta?Ties miten loistavia juttuja pääsisit sit kertoilemaan tänne.Muistan nimittäin edelleenkin teisän seiso-sauna jutun jota nauroin ihna kippurassa.. :LOL: ;)
:LOL:
Seisoma-sauna muuten ois nytkin tuolla käyttövalmiina, jos vaan kääntäis päälle ;)
Tuo mies kun ei osaa päättää haluaako saunoa sisällä vaiko ulkosaunalla... ja purki kesällä taas lauteet sisäsaunasta. Tosin nyt siellä ei oo kyllä käyty.

Hmm... jos mie alan suunnittelemaan sellaista desing-keittiötä, josta sellaisesta hihnasta kiskaisemalla sais aina tarvittavat tuotteet. Sillä sais kivasti tilaakin noille tasoille.

vieras
Ei mitenkään kerää. Hyvin voi vauvan maitoon käyttää. Tietenkin jos on kauhean epäsiisti perhe, niin keittimessä voi olla mitä vaan bakteereja.
Normaalissa kotikäytössä ei ole mitään ongelmia. Vai onko joku kuullut joskus? Tuskinpa!

:LOL:
Seisoma-sauna muuten ois nytkin tuolla käyttövalmiina, jos vaan kääntäis päälle ;)
Tuo mies kun ei osaa päättää haluaako saunoa sisällä vaiko ulkosaunalla... ja purki kesällä taas lauteet sisäsaunasta. Tosin nyt siellä ei oo kyllä käyty.

Hmm... jos mie alan suunnittelemaan sellaista desing-keittiötä, josta sellaisesta hihnasta kiskaisemalla sais aina tarvittavat tuotteet. Sillä sais kivasti tilaakin noille tasoille.
Voisin luvata,että mun mieheni kiinnostuis sellasesta design-kiettiöstä kun nykyäänkin aina puhisee kovasti kun on tasot aina täynnä ties mitä laitteita ja roinaa,ettei hän mahdu edes voileipiä tekemään.Joten alas kehitteleen ideaa eteenpäin,kyllä varmasti joku Kalustetukku tai vastaava on valmis sitten yhteistyöhön sun kanssa ja toteutatte idean! :LOL:

Rohmu
Koira saa meillä "lämpimän ruuan" vedenkeittimen avulla eli raksut kuppiin ja vedenkeittimellä kiehautettua vettä päälle. Sillä aikaa, kun raksut turpoaa, niin pöperö vähän jäähtyy ja avot... meidän puppe syö mieluusti näin kylmään talviaikaan.
Toki sillä vedenkeittimellä ihan teetäkin keittelen.

Tietenkin on vedenkeitin ja ihan samalla lailla kaytan nopeuttamaan ruuanvalmistustakin.

Mun brittimies oli muuten ihan aimana kun kerroin, etta meille tuli lapsuudenkotiin eka vedenkeitin vasta 90-luvun lopussa, eika kesamokilla ole vielakaan. Siella kun on "kettle" se ihan ensimmainen keittiovaline joka ostetaan, loytyy ihan joka hotellihuoneestakin, ja nain jo vuosikymmenia. Se kuppi teeta on satava nopeasti ja katevasti :) (vaikka useimmilla kaasuliesi, joka kiehauttaa kattilassakin veden tosi nopeaan).

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Koira saa meillä "lämpimän ruuan" vedenkeittimen avulla eli raksut kuppiin ja vedenkeittimellä kiehautettua vettä päälle. Sillä aikaa, kun raksut turpoaa, niin pöperö vähän jäähtyy ja avot... meidän puppe syö mieluusti näin kylmään talviaikaan.
Toki sillä vedenkeittimellä ihan teetäkin keittelen.
Samasta syystä mulla on tuolla tallissa se keitin. Sinne tulee vaan kylmä vesi, enkä yleensä jaksa ja muista käydä niitä luuskien iltapuuroja laittamassa turpoamaan tuntia tai kahta ennen ruokintaa.

Keitän sitten vettä, niin turpoavat järkevässä ajassa.

Sisällä keitän tosiaan ihan liedellä, kun se on niin pirun nopea.

Yhteistyössä