G: Kauanko sinulla menee kodin viikkosiivoukseen ja mitä kaikkea silloin siivoat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Åsa

Aktiivinen jäsen
19.03.2007
4 533
0
36
Mulla menee pari tuntia: imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja vessojen pesut. Jos olen oikein tehokas, saan menemään koko päivän :whistle:
Nykyisin ei vaan tahdo löytyä kokonaista päivää, jonka voisi käyttää perusteelliseen siivoamiseen :(

Normaalisti meni kolme tuntia, nykyään raskaana neljä...

Eli petivaatteiden ja mattojen kopistelu, tasojen ja ovien pesu, imurointi, jääkaapin putsaus, vessan pesu, lattioiden pesu, puhtaiden liinavaatteiden vaihto. Parin pyykkikoneellisen pesu siinä sivussa.
Aika luonnollisesti puolittuu jos miehen kanssa siivotaan yhdessä, mut yleensä siivoo se jolle se parhaiten aikatauluun passaa.

Matot pihalle tuultumaan, imurointi, pölyjen pyyhintä, lattian moppaus, sohvien imurointi, vessan ja kylppärin pesu. Joka toinen viikko petivaatteiden vaihto. Menee kyllä aikaa lähes koko päivä, kun en sitä yhtäjaksoisesti tee. Tai joskus jaan kahdelle päivälle.

Ei mee kauankaan. Puoliska tuntia reilu.
Imuroin ja pesen vessan. Tällä hetkellä nyt näin. Sit ku on enempi aikaa niin vois rueta vähän paremmin. Ja sit on kyllä isompi taloki siivottavana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mä siivoan joka päivä vähän jotain niin ei koskaan tarvitse tehosiivousta...
mutta mä olenkin siivoushullu :ashamed:

Niin mekin siivotaan joka päivä jotain, mutta kyllä silti viikkosiivous tulee tehtyä. Mulla on periaatteena se, että kodin pitää olla aina siinä kunnossa, että vieraat saavat tulla milloin vain =) Nyt kun laitettiin tämä asuntomme myyntiin, pitää vielä vähän hivenen tarkempi olla, kun ei aina tiedä milloin välittäjä soittaa ja ilmoittaa että on asiakkaita meillä käyttämässä :D

Mää kans siivoilen pitkin päivää joka päivä. Tykkään, että koti on kunnossa. Silti teen viikkosiivouksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Mää kans siivoilen pitkin päivää joka päivä. Tykkään, että koti on kunnossa. Silti teen viikkosiivouksen.

mun pieni päiväsiivous taitaa olla sama kuin muiden viikkosiivous :ashamed: :snotty: :whistle: :o

Se hiukan riippuu, mutta noin yleensä menee pri-kolme tuntia. Viikkosiivoukseen kuuluu
-mattojen tamppaus
-pölyt
-petivaatteiden vaihto
-vessan pesu
-imurointi
-lattioiden pesu
-kaapin ovien pyyhkiminen (jynssäys...)

Sitten vaihtelevasti (joka viikko joku ) sauna, ikkunat (sisältä pyyhin ) , eteisen "lapaskaappien" siivous tms. ärsyttävä puuha...

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Matot pihalle tuultumaan, imurointi, pölyjen pyyhintä, lattian moppaus, sohvien imurointi, vessan ja kylppärin pesu. Joka toinen viikko petivaatteiden vaihto. Menee kyllä aikaa lähes koko päivä, kun en sitä yhtäjaksoisesti tee. Tai joskus jaan kahdelle päivälle.
Sama homma!
Sitäpaitsi musta tuntuu, että ku yhden nurkan saa siivottua, ni toinen on jo sottanen, siitä pitää huolen 2 koiraa, 2 kissaa ja 2 lasta.
Joka päivä minunkin on vähän edes siivottava, muuten on niin sottasta että siistiä ei tule viikossakaan :ashamed:

pari tuntia menee, kun imuroin, pyyhin lattiat ja pölyt ja pesen vessat. En vie joka viikko mattoja ulos mutta eihän se kauaa vie aikaa. Niin ja yleensä ihan ensiksi siivoan keittiön, tiskit ym.

Noin 4-6 tuntia.

Mattojen ja petivaatteiden tamppaus
Keittiön kaappien ovien ja tasojen pyyhkiminen
Lieden pesu
Mikron puhdistaminen
Kahvinkeittimen puhdistaminen
Vessan kaappien ovien, tason ja peilin pyyhkiminen
Vessan seinien pesu
Pöntön ja lavuaarin pesu
Väliovien pyyhkiminen
Tuulikaapin seinien pesu
Imurointi
Pölyjen pyyhkiminen
Lattioiden pesu
Petivaatteiden ja pyyhkeiden vaihtaminen
Jyrsijän häkin perusteellinen pesu
Pesuhuoneen pesu

Meilläkin pidetään paikat suurin piirtein siistinä joka päivä. Ainaista järjestelyä ym, mutta kun perheessä on kolme lasta ja kaksi koiraa, niin kyllä kerran viikossa on siivottava hieman "paremminkin" :)
Suursiivouksia (esim. joulusiivous) emme tee koskaan, koska ylläpitosiivouksella sitä ei tarvitse.

Yhteistyössä