G: Kauanko sinulla kesti toipua synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisesta varmaan lähemmäs 2kk, että ei tuntunut enää mitään epparimuistoja tms. Kakkosesta olin muuten kunnossa hyvin nopeasti mutta virtsankarkailua jatkui vuoden verran :/ Kolmosesta näyttää menevän samoilla linjoilla kuin kakkosesta. Hyvässä kunnossa muuten mutta eipä tarvi ihmeempiä ponnistella, kun on housut märkänä :/

Melkein samanlainen kokemus. Toinen olikin paljon helpompi :)

Alkuperäinen kirjoittaja temppu:
Jotain 9kk meni aikaa toipumiseen, meinas masennus iskeä.. lievä varmaan iskikin.. Tuli paljon repeämiä jokapaikkaan, ei kuitenkaan pahimpia. Toisen luokan kait. Sitten eppari leikattiin. Vauva tuli otsatarjonnassa, imukupilla ulos.

Esikoisesta ehkä sen pari viikkoa, eppari tehtiin. Muista olen ollut hyvissä voimissa heti, kävellyt salista osastolle jne. Kilot on karisseet vähitellen, ekasta normaalipainossa ehkä 6 viikossa, muista 2 kk-6kk.

Ensimmäinen synnytys käynnistettiin, kesto 6h ja lopuksi nukutuksessa istukan käsinirroitus. 2 asteen repeämät, en tiedä tikkien määrää, mutta noin pari viikkoa kesti toipuminen kaiken kaikkiaan :)

Toinen synnytys kesti 2h eikä toipumisaikaa. Meni ilman puudutuksia ja olisin heti synnytyksen jälkeen voinut lähteä vauvan kanssa kotiin :) 4 tikkiä laitettiin.

Alapää ei taida olla ihan entisellään ulkonäöltään mutta ihan toimiva värkki vielä :D

no eka kuukausi oli kyllä taistelua. siihen mukaan luettuna kohduntulehtuminen, tikit (repesin ylöspäin eikä niitä ees laskettu)vatsatauti yms. jälkitarkituksen aikaan olin jo ihan hyvässä mallissa. nyt entistäkin parempi ainakin tunnon suhteen :p

Mulla imukuppisynnytyksen jälkeen meni kuukauden verran että alkoi olo olla normaali. Kahtena ekana viikkona en pystyny istua ollenkaa. Toisen synnytyksen jälkeen meni ehkä pari päivää ku oli jo sellainen olo kuin ei olis synnyttänytkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mam87:
n. 1-2vkoa, ei tikkejä, ei leikattu välilihaa.

Ja siis en mitenkään kipeä kyllä ollut, synnytyssalista käppäilin vuodeosastolle, ja olin ihan hyvissä voimissa. Ainut minkä lasken tohon toipumiseen, on sellanen jännä paineen tunne alapäässä kun kävi pissalla.

1. kuukausia, henkisesti vuosia, enkeli rv20
2.38+6 elävä vauva, kuukauden päivät, pikkuisen piti tikata
3. 38+0 elävä vauva, vajaa viikon, ei tullut repeämiä tms, 20min kaikkineen eli nopea synnytys

Yksi synnytys takana, ja mitähän mä sanoisin, oisko pari viikkoa mennyt, että ns. voimaantui. Synnytys kesti 5½h, käynnistettiin, tehtiin eppari ja sen lisäksi repesin, verihukka noin litra. Tikkejä tuli, mutta ei niitä kukaan laske, kun niin paljon laitetaan ja useampaan kerrokseen. Istuminen oli hankalaa pidempään kuin kaksi viikkoa, ompeleita kiristi jne. Sairaalassa joutui oleen sen kolme vuorokautta synnytyksen jälkeen, enkä mä ainakaan ollut oma itseni. Hyvä että kävelemään pystyi jne.

Esikoisesta noin viikko, eppari tehtiin.

Kuopuksesta...vartti? En tiiä, olin elämäni kunnossa jo synnytyssalissa kun poika oli saatu maailmaan ja pääsin suihkuun. Repeämä tuli, 6 tikkiä, ei haitannut istumista tms.

Ekasta fyysisesti noin reilun kuukauden verran, tikkejä oli ratkenneissa häppäreissä 4, mutta henkisesti asiat oli niin uusia ja synnytyksen muistot ja kipu jännitti, joten petipuuhia kokeiltiin vasta 6kk päästä. Tokan synnytyksen jälkeen olin fyysisesti ja henkisesti paljon paremmassa kunnossa heti kun vauva oli maailmassa. En muista miten kauan jälkivuotoa oli, mutta sekin oli aivan kuin tavalliset menkat.

Ekasta synnytyksestä en tainnut ehtiä koskaan kokonaan palautuakaan, kun toka raskaus alkoi vauvan ollessa 8,5kk ikäinen. Tokan synnytyksen jälkeen olin heti täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Yksi synnytys takana. Synnytyksessä tehtiin episiotomia ja sen lisäksi repesin jonkin verran, ompeleita tuli varmaan parikymmentä, vaikkei tarkkaa määrää kuulemma kukaan laskenutkaan. Pari viikkoa meni särkylääkkeitä syödessä ja istuminen tuntui normaalilta ehkä kolmen viikon jälkeen. Seksin harrastamiseen meni reilut pari kuukautta.

Ekasta kesti pari kuukautta, vaikea yli 30 tunnin synnytys. Tokasta olin istuma ja kävelykunnossa noin 5 min synnytyksen jälkeen, ja muuten parissa päivässä, vikasta muuten kunnossa samantien mutta paskamaiset selkäsäryt jäi kiitokseksi.