G: Kauanko annat muusta ruuasta kieltäytyneen 2-v uhmakon parkua "piiiilllllimehua, annnnna piiiilllimehua"

• Viestiketjun aloittaja pillimehhuu
  • Ensimmäinen viesti
pillimehhuu
Ja miten teillä käy?

A) lapsi huutaa ja pillimehua ei tule ja aikanaan huuto loppuu
B) lapsi huutaa, kunnes annat pillimehun
C) lapsi huutaa, kunnes joku perheestä antaa pillimehua

Ja bonuskysymys:

Kauanko teihdän uhmakkonne jaksaa huutaa pillimehuaan kun oikein tiukalle vääntää?

"vieras"
Meillä on vähän myöhäisherännäinen, eli 4v ja eilen huuti (kylläkin porkkanaa!!), ei syönyt ruokaa ja olisko reilun tunnin jaksanu huutaa...
Mut vaikka seuraavaan ruokaan asti saa huutaa, en anna, jos ei oo syöny ruokaakaan!! JOs mä olen kotona, kukaan muukaan ei anna, jos en oo, niin iskä saattaa heltyä antamaan (huono juttu!)

"vieras"
Niin kauan kuin huutaisi, vastaus A.
Jos kiljuisi iänkaiken, sanoisin että siinähän huudat mutta huudat täällä (keittiössä, olkkarissa, missä nyt sattuisi huutamaankin), mä en jaksa kuunnella eikä mun tarvitse. Menisin johonkin toiseen huoneeseen ja jättäisin sen sinne huutamaan, enkä antaisi seurata perässä.

"mirus"
A, ehdottomasti!

Esikko ei tainnut edes uhmailla juurikaan, ymmärsi ja hyväksyi usein vastaukseni.
Kakkonen huusi parhaimmillaan 3-4 tuntia! :O
Kuopus toivottavasti tulee esikoiseen, nyt vasta 3kk. :)

A

Meillä ei kyllä tuo 3v tajuaisi edes että voisi vaatia jotain muuta kuin tarjolla olevaa ruokaa, leipää ehkä. Saa huutaa ja vaatia niin kauan kuin haluaa. Meillä on tarjolla sitä edellistä ruokaa aina seuraavaan ruokailuun saakka. Nälässä ei siis tarvise olla jos ei itse halua.

"neljän äiti"
A, ehdottomasti. Enkä muutenkaan jaksa noita lahjoa tyyliin "syö ruoka niin saat herkkua". jos ei syö niin ei syö, maistuupahan taas seuraavalla ruualla.kahdetsa minuutista minuutista kahteen tuntiin huutavat lapsesta riippuen.

"Anne"
A)
Lapsi huutakoon niin kauan kuin jaksaa. Jos ruoka ei kelvannut ei saa muutakaan.

Bonuskysymykseen, joskus on ollut kakkua kaapissa ja jaksoikohan tuo jonkun 10-15minuuttia sitä itkeä kun ei saanutkaan jälkkäriä.

"mona"
A, jos ei syö. Mutta saa vielä muuttaa mielensä eli jos menee takaisin syömään niin saa pillimehun.

Päivästä riippuen voi huutaa 5-30minuuttia. Kaipa se huutais kauemminkin mut en kyllä jaksa sitä kuunnella että yritän jotenkin viimeistään siinä vaiheessa harhauttaa muihin juttuihin.

"xXx"
Vaihtoehto A, tietysti. Ja huutakoon niin kauan kun sielu sietää, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Tosin mehujen perään ei meillä huudeta kun ei ole tainnut kuin kerran elämässään maistaa, mutta viimeksi meillä huudettiin tunti d-vitamiinipillerin perään :) Kas kun oli jo aamulla saanut eikä enää voinut antaa, meni sitten hermo ja eipä syönyt päivällistäkään. Kummasti meni iltapala sitten alas.

Linjaton
Olette ihanan linjassapysyviä äitejä kaikki. Niin minäkin yleensä ja varsinkin jos huudolla yritetään jotain saaada mutta voin kyllä myöntää, että joskus annan sellaiselle rauhallisemmalle kitinälle ja narinalle peräksi tai lahjon lasta yms jos olen itse ihan väsy.

Yhteistyössä