G: Kantoliina vai rintereppu?

• Viestiketjun aloittaja kyselen...
  • Ensimmäinen viesti
makuasia
Kantoliina! Jaksaa paremmin kantaa sitten kun lapsi on oikein iso. Meillä nyt 17 kg ja vielä kulkee hyvin koiralenkit matkassa. Ei ikuna rintareppua! Säälittää ne vauvat jotka roikkuu. Lentokentälläkin kone oli myöhässä niin katselin 5 tuntia kun 4 viikon ikäinen roikkui rintarepussa tauotta ja vielä nenä menosuuntaan =( Kokeilis joku aikuinen miltä tuntuu roikkua jalat suoraan maata kohti niin että haarojen välissä on vain alushousujen haarakiila.

vieras
Rintareppu on ihan vihoviimeinen vekotin, ihme että moisia saa edes myydä. Tosi epäergonominen vauvalle.

Kantoliina tai kantoreppu olis mun valintani, meiltä löytyy Tricot Slenin trikooliina ja Manducan kantoreppu. Molempia löydät edullisesti huutiksesta.

vierailija
Kantoliina on paras ihan vastasyntyneelle, mutta osaan kantorepuista on myös saatavana 'vauvatuki' (mandukassa se taitaa olla kiinteänä?).

Rintareppua ei missään nimessä vauvalle! Asento on vauvan kannalta niin epäergonominen kuin vain olla (rintarepuissa vauvan selkä jää väärään asentoon ja jalat roikkuvat suorina - jalkojen tulisi olla ns. sammakkoasennossa, eli reidet/polvet osoittaa suoraan sivuille).

reppuilija
Kantoliina tai kantoreppu - kummasta nyt itse tykkäät. Rintareppu (esim. ne Baby björnit ja muut rimpulat) on ihan vihoviimeinen kapistus. Kantoreppu on ehkä helpompi pukea ja riisua, vaikka kesken kauppareissun. Itse olen Manduca-fani.

ff
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rintareppu on ihan vihoviimeinen vekotin, ihme että moisia saa edes myydä. Tosi epäergonominen vauvalle.

Kantoliina tai kantoreppu olis mun valintani, meiltä löytyy Tricot Slenin trikooliina ja Manducan kantoreppu. Molempia löydät edullisesti huutiksesta.
Käyppäs kuule kurkkaamassa missä hinnoissa Manducat ovat huutiksessa. Kaukana edullisesta.

mä ostin kantoliinan mutta en vaan opi käyttämään :/ en saa sitä tarpeeksi tiukalle niin ettei vauva valu liinan mukana, tai sitten kiristän sen niin että vauva alkaa huutaa kun on siellä puristuksissa :/ :ashamed:
tosi selkeet ohjeetkin tuli mukana, mutta jotenkin se jää aina jostain huonosti. että ehkä joku valmis kantoreppu tmv ois ollu parempi ostos :)

Ihan pienen vauvan kanssa trikoinen liina oli kaikkein paras. Siinä vauva nukkui jopa 4 tuntia putkeen, ja väilllä pystyi jopa imettämään! :) Nyt isompaa vauvaa kantaa mukavasti Manducassa. Harkinnassa on myös kudotun liinan ostaminen, tuo trikoinen tuppaa venymään yli 10 kg:sen lasta kantaessa vähän liikaa.

Manduca
Ehdottomasti kantoliina, tai sitten Manduca. Maksaahan se jonkin verran, mutta Manducalla voi kantaa vielä leikki-ikäistäkin. Voisin kuvitella, että aika näpsäkkää siinä iässä, kun rattaiden raahaaminen mukana on useimmiten turhaa, mutta väsy iskee silti välillä kesken kävelyn. Tai esim. kahden lapsen kanssa, kun painoraja on 3,5-20 kg, voi tilanteen mukaan kantaa vauvaa edessä ja työntää isompaa rattaissa, tai laittaa vauvan vaunuihin ja kantaa isompaa selässä. Saattaa jopa säästyä tuplarattaiden hankinnalta, niin olen itse ajatellut tehdä, kun en esikoistakaan vauvana paljon vaunuissa pitänyt, vaan melkein aina kuljettiin Manducan kanssa.

Rintareppu on epäergonominen sekä kantajalle että lapselle.

Manduca
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mä ostin kantoliinan mutta en vaan opi käyttämään :/ en saa sitä tarpeeksi tiukalle niin ettei vauva valu liinan mukana, tai sitten kiristän sen niin että vauva alkaa huutaa kun on siellä puristuksissa :/ :ashamed:
tosi selkeet ohjeetkin tuli mukana, mutta jotenkin se jää aina jostain huonosti. että ehkä joku valmis kantoreppu tmv ois ollu parempi ostos :)
googlaapa Kantoliinakanava. Siellä pitäisi olla lista liinatukihenkilöistä, jotka neuvovat ja auttavat ilmaiseksi. Sellainen kävi meilläkin opastamassa trikooliinan käytössä, kun lapseni oli noin kuukauden ikäinen, ja myöhemmin kävin selkäsidontoja opettelemassa, joita en tosin ihan kerralla oppinut, ja kun on Manduca, on harjoittelukin vähän jäänyt :ashamed:.

Peesaan ylläolevia, ei rintareppua.

Mulla on sekä Manduca että eripituisia kudottuja liinoja. Jos olisi pakko valita vain yksi, ottaisin pitkän kudotun liinan. Saa sidottua monella tavalla ja toimii vastasyntyneestä taaperoksi.

Trikoinen liina on helppo sitoa vastasyntyneelle, mutta ei kudottukaan vaikea ole. Trikoinen on hiton kuuma kesällä ja pelittää vain vähän aikaa, on siis lopulta aika turha vempele.

Yhteistyössä