G: Kamalimmat naapurikokemukset?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi:
Naapurinpoika joka asuu vastapäisessä talossa ja näkee ikkunoista meille suoraan sisälle, keksi että tulee meille aina ku mies duunis. Ei koskenukkaan muhun, luulit että oltiin vaan kavereita. Sit alkoi soitot "hei rakas", myös ns. todistusaineiston hävittäminen, eli kun se joi kaljaa meillä, kysyi pitikö todistusaineisto hävittää ettei mun mies saa tietää, vaikka se tasan ties et tää tyyppi oli meillä. Aloin epäileen et jotain mätää... Jossain vaiheessa kuulin että tää oli levittäny ihan rinta rottingilla juttua kuinka meillä olis suhde. Se huhu tuli ja meni, mut sit se kerran erään naapurinrouvan kotona (hipat) suuteli mua väkisin. Myöhemmin kaiken tän jälkeen, hän uhkas mua mun lasten edessä kännissä, etten saa sekaantua sen elämään ja puristi mua niskasta ja muita asioita vielä myöhemmin...
Ahdistunut olen ollut ja luojan kiitos mulla on maailman ihanin aviomies joka puolustaa ja "suojelee" mua tältä kipeeltä tyypiltä. Silti ollaan aina selvitetty nää jutut ja kavereina ollaan pysytty. Tiedä sit onko sitä vaan niin ottanu päähän kun olen ollut naapuruston ainut nainen joka ei ole langennut hänen ihanuutensa pauloihin (täällä nuolee vanhat akatki maata sen jalkojen alta ja se pn saanut jo yhden avioeron aikaiseksi)
Tuo tilanne on täysin oma vikasi. Ei kaikkia hunsvotteja tarvitse kotiinsa päästä, eikä olla tekemisissä. Vieläkin haluat olla sen kaveri.
Tuolla pojalla niin huonot noi kotiolot, et ku muutti äitinsä luokse, ni hyvin on mennyt elämä sen jälkeen. Eikös huonompiosaisia sais auttaa? Ja ei tilanne todellakaan ollut mun vika, oli 6v tyttö siihen aikaan.
On täällä kyllä ihme porukkaa, ku aina joku aukoo päätään ja yrittää pahoitta toisen mielen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi:
Naapurinpoika joka asuu vastapäisessä talossa ja näkee ikkunoista meille suoraan sisälle, keksi että tulee meille aina ku mies duunis. Ei koskenukkaan muhun, luulit että oltiin vaan kavereita. Sit alkoi soitot "hei rakas", myös ns. todistusaineiston hävittäminen, eli kun se joi kaljaa meillä, kysyi pitikö todistusaineisto hävittää ettei mun mies saa tietää, vaikka se tasan ties et tää tyyppi oli meillä. Aloin epäileen et jotain mätää... Jossain vaiheessa kuulin että tää oli levittäny ihan rinta rottingilla juttua kuinka meillä olis suhde. Se huhu tuli ja meni, mut sit se kerran erään naapurinrouvan kotona (hipat) suuteli mua väkisin. Myöhemmin kaiken tän jälkeen, hän uhkas mua mun lasten edessä kännissä, etten saa sekaantua sen elämään ja puristi mua niskasta ja muita asioita vielä myöhemmin...
Ahdistunut olen ollut ja luojan kiitos mulla on maailman ihanin aviomies joka puolustaa ja "suojelee" mua tältä kipeeltä tyypiltä. Silti ollaan aina selvitetty nää jutut ja kavereina ollaan pysytty. Tiedä sit onko sitä vaan niin ottanu päähän kun olen ollut naapuruston ainut nainen joka ei ole langennut hänen ihanuutensa pauloihin (täällä nuolee vanhat akatki maata sen jalkojen alta ja se pn saanut jo yhden avioeron aikaiseksi)
Tuo tilanne on täysin oma vikasi. Ei kaikkia hunsvotteja tarvitse kotiinsa päästä, eikä olla tekemisissä. Vieläkin haluat olla sen kaveri.
Tuolla pojalla niin huonot noi kotiolot, et ku muutti äitinsä luokse, ni hyvin on mennyt elämä sen jälkeen. Eikös huonompiosaisia sais auttaa? Ja ei tilanne todellakaan ollut mun vika, oli 6v tyttö siihen aikaan.
On täällä kyllä ihme porukkaa, ku aina joku aukoo päätään ja yrittää pahoitta toisen mielen!
Sori, otin väärä linkin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyk rivariasuja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huhhuh mitä kertomuksia kunnan vuokrataloista! :eek:
Missä noista sanotaan että kyseessä on kunnan vuokratalo?
Jokaisessa! :attn:
Mun jutut oli kyll ihan osakekämpistä.. siellä noita naapuri kyttääjiä vasta onkin.
Niin meilläki. Osaketalossa asuttiin vuokralla (sit oli yks asunto meidän lisäksi vuokralla). Meitä vuokralaisia sorsittiin oikein kunnolla. Oman autotallin pihalle ei saanu jättää autoa parkkiin, koska pelastustie on siinä (oli oikeesti 15metriä kauempana). Muut asukkaat kyllä sai jättää autonsa siihen. Kerran illalla vietettiin rauhallista iltaa ja kuultiin ku seinänaapuri laitto postilaatikosta valituksen metelistä. :D Oikeen hiippaili käytävässä. Jälkeenpäin kuulin, et sitä toistaki vuokralaista kiusattiin samalla tavalla.
 
OnniKeiju
Meijän edellinen kerrostalo oli oikeen kauhujen talo.

Seinänaapurilla oli tapana seistä alasti ikkunassa. Ruukas käydä lenkillä, hakee vinkkupullon ja tulla ikkunaan seisoskelemaan. Todella isoon ikkunaan. Viitisen kertaa soitettiin poliisit sille, ku kyttäs munasillaan lapsia pihalla.

Toinen seinänaapuri aiheutti tulvan koko taloon ku hällä oli ollu patja suihkussa ja pari tuntia se suihku päällä...

Juotiin, tapeltiin, roskattiin...

Naapurin yh mamma sai päähänsä että oon tehny hänestä lastensuojeluilmotuksen ku lapsi huostaanotettiin. Anto kyllä kuulua koko naapurustolle.

Pieni puukostuepisodi.

Nykyinen kerrostalo on aivan mahtava. Jos ei oteta huomioon naapurin setää joka tuntuu vihaavan mua. :D
 
muu
Tässä talossa missä nyt asutaan (ja ei oo kunnan vuokratalo) asuu papparainen joka kyttää kaikkea toimintaa pihalla ja rappukäytävässä. Mm. kuulustelee nuoria ihmisiä siitä asuuko ne talossa vai ei ja jos ei usko niin saattaa seurata ovelle, et näkee meneekö jonhonki asutoon sisään nuoret. Alakerrassa on askarteluhuone niin sitä aivan erityisesti kyttää =) Varsinki pe/la illat se vaanii tossa rappukäytävässä.
Naapuritalossa asuu musta perhe ja niiden lapset leikkii mun lasten kanssa eli saattaa istua tossa pihalla oottelemassa meidän lapsia. No niille se kilju tossa pihalla kitapurjeet liehuen, että ei saa pesityä tollaset tähä pihalle :eek: Oli sitte käyny niiden talon isännöitisjääki hätyyttämässä ja kysymässä, et onko hänellä lupa ajaa ne lapset pois meidän pihalta :eek:

Yks päivä mulla tuli siihe mitta täytee ja haukuin sen tossa pihalla. Huusin sille raivona ja lupasin ottaa poliisiin yhteyttä jos nään tai kuulen sen enää ikinä hätyyttävän lapsia tässä pihalla tai rappiksessa. Nyt tuli mielee, et saiko se jonku laakin ku sitä ei oo pariin viikkoon näkyny tossa ollenkaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Tässä talossa missä nyt asutaan (ja ei oo kunnan vuokratalo) asuu papparainen joka kyttää kaikkea toimintaa pihalla ja rappukäytävässä. Mm. kuulustelee nuoria ihmisiä siitä asuuko ne talossa vai ei ja jos ei usko niin saattaa seurata ovelle, et näkee meneekö jonhonki asutoon sisään nuoret. Alakerrassa on askarteluhuone niin sitä aivan erityisesti kyttää =) Varsinki pe/la illat se vaanii tossa rappukäytävässä.
Naapuritalossa asuu musta perhe ja niiden lapset leikkii mun lasten kanssa eli saattaa istua tossa pihalla oottelemassa meidän lapsia. No niille se kilju tossa pihalla kitapurjeet liehuen, että ei saa pesityä tollaset tähä pihalle :eek: Oli sitte käyny niiden talon isännöitisjääki hätyyttämässä ja kysymässä, et onko hänellä lupa ajaa ne lapset pois meidän pihalta :eek:

Yks päivä mulla tuli siihe mitta täytee ja haukuin sen tossa pihalla. Huusin sille raivona ja lupasin ottaa poliisiin yhteyttä jos nään tai kuulen sen enää ikinä hätyyttävän lapsia tässä pihalla tai rappiksessa. Nyt tuli mielee, et saiko se jonku laakin ku sitä ei oo pariin viikkoon näkyny tossa ollenkaa :LOL:

Luultavasti oppi kerrasta, kannattaa välillä avautua :p
 
Mä olin ennen oikein painajaisnaapuri. Porukka ravas yötäpäivää eestaas, pihalla saatto olla vanhoja käytettyjä neuloja, muksut ei uskaltanu takapihalle jos me istuttiin mun takapihalla. Mun luona tehtiin usein kotietsintöjä, poliisit kävi oikeestaan viikottain.
Yllättäen puolen vuoden jälkeen sain 3:n vuoden asumiskiellon, osakaspäätöksellä vai mikä se liekää.. Aika kauan kuitenki jaksoivat katsella..

Nyt mä olen kyllä oikea unelma naapuri :D

Ja ei, en asu enää siellä missä oli kaikki ongelmat, en olisi kehdannut. Asunto oli sen 3 vuotta vuokralla ja sitten möin sen. Hävettää, mutta ei mennyttä saa muutettua.
 
kun
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myös neuvolatäti kysyi ko. perheestä että asuukohan meidän talossa, kun ei ole puolivuotias vauva käynyt kertaakaan neuvolassa...
Oliskohan nyt neuvolatädiltä unohtunut jotakin?
Aika räikeetä jos on totta. JOs jotain haastattelemista olis niin luulen että se olis esim. poliisi ja/tai sosiaalihenkilöstöä selvittelemässä ls tms ilmotusta. Jos toi pitää paikkansa niin aivan kammottavaa! Kun otetaan huomioon vielä ettei neuvola käynnit ole pakollisiakaan vaan ihan oma valinta käykö vai ei.
lastensuojelu menee vaitiolovelvollisuuden edelle
 
tiikeri
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää ikinä kerrostaloon:
Kerrostalossa asuessani meillä oli naapurissa romaniperhe jonka lapset sylkivät toisten naapureiden päälle, heittivät myös roskapussit rappukäytävään ja pysäköivät auton rappukäytävän oven eteen ja pitivät paikkaa vakituisena parkkipaikkanaan. Ja jos heille uskalsi noista asioista huomauttaa niin perheen mies uhkasi puukolla. Vaimo istui vankilassa ja se mies sanoi vain että heillä on totuttu linnatuomioihin joten voi hyvin alkaa pukkohippasille. :/ :eek:

Toinen naapuri samaisesta rappukäytävästä oli alkoholisti jolle maistui kaikki, lasinpesunesteistä tärpättiin ja haju oli sen mukainen rappukäytävässä. Toi myös kutsui muita deekuja kämppäänsä rellestämään. Siinä asunnossa tapahtui kerran kuolemaan johtanut puukotuskin kun ne juopot tappeli viimeisesta sinol-pisarasta. Asunnossa asuva juoppo kuoli aikanaan asuntoon ja kuolema paljastui vasta sitten kun ruumis alkoi mätänemään ja se haju tunkeutui kaikkialle rappukäytävässä.
Meillä taas romanieukot oli saunan lauteilla löylyssä, kun oli meidän saunavuoro! Ja kun olivat muuttamassa, niin meinasivat viedä mukanaan kaikki kylppärin kalusteet pönttöä ja lavuaaria myöten, mutta joku ehti soittaa virkavaltaa paikalle.. Samoin pesutupavuorolla oli joku jo lätkinyt omat pyykkinsä koneeseen..
 
huoh
Kunnan vuokrataloissa ei ikinä ole ollut häiritseviä naapureita, ihan rauhassa ja hiljaisuudessa asustelin eri asunnoissa yli 10v. Ainoa hirveä naapuri/vuokraisäntäkokemus on tältä keväältä, kun päätettiin vuokrata omakotitalo. Mulla ei ollenkaan hälytyskellot soineet vielä siinä vaiheessa, kun vuokraisäntä halusi tehdä vuokrasopparin heti samantien. Vuokran ja takuuvuokran hän olisi halunnut käteisellä, siihen en sentäs suostunut. Eikä edes silloin hälyttänyt, kun tajusin että vuokranantajat asuvat ihan naapurissa, näköetäisyyden päässä. Muuttovaiheessa joka ikinen kerta kun ajoimme pihaan, vuokraisäntä tuli juttelemaan jotain jonninjoutavaa ja utelemaan asioitamme, työaikoja yms. Meistä myös näytti, että talossa oli käyty, oli kengänjälkiä ja laatikoita siirrelty. Laitoimme oman mielikuvituksen piikkiin...
Muuttopäivän iltana tajusimme että suihkusta ei tule sopivan lämpöistä vettä, eli vain tulikuumaa ja jääkylmää. Koska kello oli yli 22.00 emme viitsineet vuokraisäntää häiritä. Kun seuraavana päivänä mies soitti asiasta ja pyysi korjaamaan pikaisesti, niin vuokraisäntä haukkui hänet valehtelijaksi ja ilmoitti että ei tee asialle mitään jos minä itse en soita. Sitten kun soitin, haistatteli ja sanoi että olemme itse suihkun rikkoneet. Pyysi kuitenkin paikalle putkimiehen, joka totesi että täällähän on vuoto. Mitään anteeksipyyntöä ei tullut.
Seuraavana päivänä kävi myös ilmi, että ulkovaraston oveen ei saa laittaa lukkoa, koska se on heidänkin käytössään, talon ovesta pitää ottaa varmuusketju pois koska "ei sinne kukaan mene", vainoharhaisia olette... Irtisanoin vuokrasopimuksen siltä seisomalta, ja siitäpä alkoi haukkuminen ja uhkailu. Jokaikinen naarmu mitä lattioihin on tullut, maksatetaan meillä, kuukauden irtisanomisaika ei riitä, takuuvuokraa ette varmasti saa takaisin jne. Enpä ole ikinä kuullut keneltäkään yhtä ilkeää ja henkilökohtaista v'ttuilua kuin tältä keski-ikäiseltä ukolta. Oltiin siis tasan 3 yötä tuossa muuten unelmiemme talossa. Otin poliiseihinkin yhteyttä asian takia, ja saimme lopulta kaikessa rauhassa hakea loput tavaramme ilman että ukko tuli sisälle asti aukomaan päätään.
Oikeasti pelottava ja turhauttava kokemus. Ja viimeinen kerta kun vuokraan yksityiseltä mitään.
 
nykyiset
Nykyiset. He nyt ovat sellaisia mitä wt- porukka on. Lapsia riittävä määrä, tavaraa, romua, ääntä, näkyvät ja kuuluvat kello 8-22. Talvet ja kesät. Keväät ja syksyt.

Kadehdin sellaisia, joilla naapurit hiljaisia ja toiset huomioivia.

Olen asunut kaupunkien vuokrataloissa ja opiskeliasunnoissa ja vuokralla omakotitalossa maalla ja asumisoikeusasunnossa jne. mitään ongelmaa ei ole aiemmin ollut. Rauha on annettu muille puolin ja toisin. Tällä kertaa huonompi mäihä.
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Tässä talossa missä nyt asutaan (ja ei oo kunnan vuokratalo) asuu papparainen joka kyttää kaikkea toimintaa pihalla ja rappukäytävässä. Mm. kuulustelee nuoria ihmisiä siitä asuuko ne talossa vai ei ja jos ei usko niin saattaa seurata ovelle, et näkee meneekö jonhonki asutoon sisään nuoret. Alakerrassa on askarteluhuone niin sitä aivan erityisesti kyttää =) Varsinki pe/la illat se vaanii tossa rappukäytävässä.
Naapuritalossa asuu musta perhe ja niiden lapset leikkii mun lasten kanssa eli saattaa istua tossa pihalla oottelemassa meidän lapsia. No niille se kilju tossa pihalla kitapurjeet liehuen, että ei saa pesityä tollaset tähä pihalle :eek: Oli sitte käyny niiden talon isännöitisjääki hätyyttämässä ja kysymässä, et onko hänellä lupa ajaa ne lapset pois meidän pihalta :eek:

Yks päivä mulla tuli siihe mitta täytee ja haukuin sen tossa pihalla. Huusin sille raivona ja lupasin ottaa poliisiin yhteyttä jos nään tai kuulen sen enää ikinä hätyyttävän lapsia tässä pihalla tai rappiksessa. Nyt tuli mielee, et saiko se jonku laakin ku sitä ei oo pariin viikkoon näkyny tossa ollenkaa :LOL:
oi kamala,meidän talossa asustaa tuolle miehelle sopiva mummo, ihan samanlaista toimintaa mutta lisäksi ajaa vielä omankin pihan lapset pois leikkimästä pihalta
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja nykyiset:
Nykyiset. He nyt ovat sellaisia mitä wt- porukka on. Lapsia riittävä määrä, tavaraa, romua, ääntä, näkyvät ja kuuluvat kello 8-22. Talvet ja kesät. Keväät ja syksyt.

Kadehdin sellaisia, joilla naapurit hiljaisia ja toiset huomioivia.

Olen asunut kaupunkien vuokrataloissa ja opiskeliasunnoissa ja vuokralla omakotitalossa maalla ja asumisoikeusasunnossa jne. mitään ongelmaa ei ole aiemmin ollut. Rauha on annettu muille puolin ja toisin. Tällä kertaa huonompi mäihä.
Mä ymmärrän sua ihan täysin. Vähän kaikenlaisissa kämpissä asuttu ympäri Suomea ja muutakin maailmaa eikä mitään ongelmia ole ollut. Paitsi nyt. Kerroinkin tämän naapureille ja luulen että ehkä meni jakeluun. Ainakin toivon : )
 
Meillä oli edellisessä paikassa tosi huono äänieristykset. Asuttiin vanhassa puutalossa ja seinän takanan tietty sitten se taloyhtiön häirikköporukka.
He oli teettäneet ties mitä remontteja sinne mm. kattoikkunaa ja muuta "pientä" ilman rakennuslupia ja niistä tuli sitten ongelmia kun alko vesi tuleen sisään.
Perheen äiti lähti kaks kertaa vuodessa lasten kans reissuun. Isä jätettiin kotiin ja heti ekana iltana se raahas lähipubin kantisporukan kotiinsa, mistä seuras kivat tupakankäryt ja melua tottakai. Sit yleensä pari päivää sen jälkeen kun hiljeni, joku yleisavaimen omistaja kävi tarkistaan, että oliko se äijä hengissä: useemman kerran haettiin sit ambulanssilla.
Yks kerta kun rouva taas lähti reissuun mä olin jo varautunu siihen mesomiseen ja ihmettelin ku siel oliki hiljasta. Setä oli menny riehuun veitsen kans lähipubiin ja poliisit korjanneet talteen.

Että näin ihan arvostetulla ja jopa kalliilla asuinalueella :kieh: Ei se omistusasunto oo mikään tae siitä, että omistajat ois selväpäisiä...

Nää naapurit lakkas tervehtimästä meitä kun soitettiin poliisit heidän teinityttönsä ryyppybileiden vuoks - ei ollu iso menetys :saint:
 
nykyiset
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja nykyiset:
Nykyiset. He nyt ovat sellaisia mitä wt- porukka on. Lapsia riittävä määrä, tavaraa, romua, ääntä, näkyvät ja kuuluvat kello 8-22. Talvet ja kesät. Keväät ja syksyt.

Kadehdin sellaisia, joilla naapurit hiljaisia ja toiset huomioivia.

Olen asunut kaupunkien vuokrataloissa ja opiskeliasunnoissa ja vuokralla omakotitalossa maalla ja asumisoikeusasunnossa jne. mitään ongelmaa ei ole aiemmin ollut. Rauha on annettu muille puolin ja toisin. Tällä kertaa huonompi mäihä.
Mä ymmärrän sua ihan täysin. Vähän kaikenlaisissa kämpissä asuttu ympäri Suomea ja muutakin maailmaa eikä mitään ongelmia ole ollut. Paitsi nyt. Kerroinkin tämän naapureille ja luulen että ehkä meni jakeluun. Ainakin toivon : )

Juu. eivät ole todellakaan unelmanaapurit. Hajuton, mauton ja näkymätön olisi se unelmanaapuri, hiljainen ja toisia kunnioittava. Vaan nyt on vastakohta.
Onhan niitä kersoja kai kiva tehdä mutta omien silmien alla niitä eivät jaksa pitää.
 
Aika ajoin nyppii se, että yläkerran 10-12 v (en muista tarkkaa ikää ) lapsi riehuu hullun lailla. Siis siten, että meillä helisee astiat kaapeissa ja kattolaastit suurinpiirtein rapisee. Nytkin sieltä kuuluu kaamea mekkala. LUULISI että tuon ikäinen tajuaa kun sille sanoo että vittu nyt pää kiinni, mutta ei :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Silloin kun esikoisemme oli vielä aivan pieni vauva - kuutisen vuotta sitten - asuimme rivitalossa ja naapuriimme muutti erittäin alkoholisoitunut täti- ihminen. Heti muuton jälkeen alkoi naapurissa..miten sen sanois...elämää nähneen ja kokeneen kaveripiirin ramppaaminen, lähinnä miespuolisia kaappeja, jotka sitten pitivätkin semmoista sosiaalista suhdetta yllä, että meillä astiakaapissa helisivät astiat enkä todellakaan uskaltanut nukuttaa vauvaa pihallamme...Varoituksia sateli tädille kyllä. Isännöitsijä kävi kerran juttelemassa ja täti skarppaskin eloaan - hetkeksi. Viimeinen niitti oli se, kun keskellä kirkasta päivää tämän tätisen luo oli seuruetta änkeemässä sekä etu-oven että takapihan oven suunnalta sen tuhannen tulimaisen tärpättitipan voimalla. Parimetristä heiluvaa ukkoa kun tuli rajapensasaidan läpi, koikkelehtivat meidänkin pihassa, soittivat meidänkin ovikelloa kun täti ei sitten heti heille ovea aukaissut...Ja minä itekseni kotona vauvan kanssa, mies maailmalla :(. Ja sitten takapihan jengi keksi mennä läpi oven. Ryske oli melkoinen, meteli naapurissa kova ja erittäin pelottava...Itse pääsin mutkien kautta pakenemaan paikalta vauvamme kera evakkoon kolmeksi päiväksi...ja takaisin tullessamme asuntoa oltiin tyhjentämässä...
just. ällöttää tuollainen, että kukaan ei yritä auttaa tuota naista. valituksia tehdään kun on selvästi avun tarpeessa. oksettava olet. vauvoineen päivinneen.
Miten tuollaista ihmistä voi käytännössä oikeasti auttaa? Ei Suomessa ketään voi toimittaa pakkohoitoon pelkän alkoholiongelman perusteella, koska tuskin tuo nainen kuitenkaan on suoranaisesti vaaraksi muille ihmisille.
 
Naapurin mies ilmestyi ovelle ja kysyi etta onko mies kotona. Olihan se ja huutelin etta tule tanne, naapuri kyselee. Mies meni ja naapurin mies alkoi huutamaan ja kiroilemaan naamapunaisena etta 'hakkaan sun *&^*%* pojan seuraavan kerran kun hanet *&$#@*$ naen!!! Han on tehnyt XYZ minun pojalleni (15v pojista kyse) ja nyt toiset pojat koulussa uhkaavat #$&%^!@ tappaa minun pojan. Mina hakkaan teidan *(&%&^$ pojan sellaiseen kuntoon ettette hanta enaa tunnista.'

(Me oltiin oltu viikko poissa matkoilla jotta tiedettiin ettei ollut meidan pojasta kyse).

Naapuri myohemmin soitteli ja pyysi anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Silloin kun esikoisemme oli vielä aivan pieni vauva - kuutisen vuotta sitten - asuimme rivitalossa ja naapuriimme muutti erittäin alkoholisoitunut täti- ihminen. Heti muuton jälkeen alkoi naapurissa..miten sen sanois...elämää nähneen ja kokeneen kaveripiirin ramppaaminen, lähinnä miespuolisia kaappeja, jotka sitten pitivätkin semmoista sosiaalista suhdetta yllä, että meillä astiakaapissa helisivät astiat enkä todellakaan uskaltanut nukuttaa vauvaa pihallamme...Varoituksia sateli tädille kyllä. Isännöitsijä kävi kerran juttelemassa ja täti skarppaskin eloaan - hetkeksi. Viimeinen niitti oli se, kun keskellä kirkasta päivää tämän tätisen luo oli seuruetta änkeemässä sekä etu-oven että takapihan oven suunnalta sen tuhannen tulimaisen tärpättitipan voimalla. Parimetristä heiluvaa ukkoa kun tuli rajapensasaidan läpi, koikkelehtivat meidänkin pihassa, soittivat meidänkin ovikelloa kun täti ei sitten heti heille ovea aukaissut...Ja minä itekseni kotona vauvan kanssa, mies maailmalla :(. Ja sitten takapihan jengi keksi mennä läpi oven. Ryske oli melkoinen, meteli naapurissa kova ja erittäin pelottava...Itse pääsin mutkien kautta pakenemaan paikalta vauvamme kera evakkoon kolmeksi päiväksi...ja takaisin tullessamme asuntoa oltiin tyhjentämässä...
just. ällöttää tuollainen, että kukaan ei yritä auttaa tuota naista. valituksia tehdään kun on selvästi avun tarpeessa. oksettava olet. vauvoineen päivinneen.
Miten tuollaista ihmistä voi käytännössä oikeasti auttaa? Ei Suomessa ketään voi toimittaa pakkohoitoon pelkän alkoholiongelman perusteella, koska tuskin tuo nainen kuitenkaan on suoranaisesti vaaraksi muille ihmisille.
No, jos meininki on jo mennyt noin överiksi niin tuskinpa täti ottaa avosylin apua vastaan...ei minun mielestä ole enää naapurien asia auttaa jos poliisit ovat kerenneet puuttua useastikin tilanteisiin.
Tietysti, jos joku olisi todella niin taitava ja hyväsydäminen niin miksei voisi yrittää auttaa lähimmäistään.
 
Meillä oli ekassa yhteisessä asunnossa oikein mukavaa porukkaa talo täynnä, rauhallista vaikka olikin opiskelija-auntosäätiön. Sitten meidän seinänaapuri muutti ja tilalle tulikin oikein mielenkiintoinen poika. Se oli vissiin joku bändityyppi koska ihan joka päivä kuului monta tuntia hirveetä mölyä sieltä. Siis oikeesti kuin kissaa olisi kidutettu. Kerran menin kolemn tunnin jälkeen kysyyn oisko mahdollista olla hiukan hiljempaa kun koitan lukee tenttiin -korvatuplat korvissa- ja meuhka kuuluu siitäki läpi. Se haukku mut ja oli muuten kirjottanut sinne kerrostalokyttääjien sivuillekin jotain ettei saa edes musiikkia soittaa. :D Yhtenä sunnuntaiaamuna se alko soittaa suoraan meiän makkarin seinän vieressä sitä Levottomat tuulet -biisiä, ja soitti sitä tunnin putkeen. Mä en vieläkään kykene kuuntelemaan sitä.

Tää poju asui siinä aikansa ja sit siihen tuli uus perhe. Olivat muutaman päivän asuneet kun yks torstai-ilta alko kuuluu Frederikin Titanic aivan täysillä klo 21. Mä koitin kattoo Teho-osastoa, mut siitä ei tullu mitään, meillä ei yksinkertaisesti kuulunu mitään muuta kun se musiikki. Naapurit kävi hakkaamassa ovee, ei avannu. Lopulta poliisit tuli paikalle, eikä se avannu niillekään vaikka huusivat täällä on poliisi, avatkaa! Sitten viimeinkin paikalle saatiin huoltoyhtiön äijä ku avas oven, ja musiikki loppu. Ei muuten mitään mut sitte poliisit alko huutaa "Pistä se puukko pois, PUUKKO POIS!" Jep, seuraavaks suihkuttivat pippurisumutteella äijän tainnoksiin ja sumutetta tuli oven saumoista meillekin niin et eteisessä ei voinu olla.

Seuraavat naapurit oli ihan ihmismoisia siinä kämpässä.

Alakerran naapuri kerran hakkas vaimonsa ja tappo koiransa baarista tullessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Näitä kokemuksia kun lukee niin alkaa jo ihan hävettämään kun stressaa noista rapussa kiljuvista penskoista... :ashamed:
Eihän ne ole mitään verrattuna bilettäjiin sun muihin hulluihin.
Mietin just ihan samaa!
Meen naapurit on outoja, lapsilla ei mitään vuorokausirytmiä: 4 ja 6-vuotiaat lapset pihalla leikkimässä puolenyön aikoihin erittäin kovaäänisesti kiljuen, lapset hereillä viel 2 aikaa yöllä ja pattereita kolistellaan/huudetaan.
Siellä imuroidaan puolenyön aikaan, lapset leikkii taloyhtiön piha-alueella siperian huskyn kanssa, se koira karkailee joka päivä niiden pihasta kun ei oo aidattu pihaa (mikä järki on sillon pitää koiraa vapaana??!)...

Mutta kuitenkin oon iloinen ettei ne o mitää narkkareit, alkoholisteja tai lastensa pahoinpitelijöitä/heitteillejättäjiä. Lapsista kyllä huolehditaan, mutta tosiaan vuorokausrytmi ym. asiat vähän on hukassa tällä perheellä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Meillä oli ekassa yhteisessä asunnossa oikein mukavaa porukkaa talo täynnä, rauhallista vaikka olikin opiskelija-auntosäätiön. Sitten meidän seinänaapuri muutti ja tilalle tulikin oikein mielenkiintoinen poika. Se oli vissiin joku bändityyppi koska ihan joka päivä kuului monta tuntia hirveetä mölyä sieltä. Siis oikeesti kuin kissaa olisi kidutettu. Kerran menin kolemn tunnin jälkeen kysyyn oisko mahdollista olla hiukan hiljempaa kun koitan lukee tenttiin -korvatuplat korvissa- ja meuhka kuuluu siitäki läpi. Se haukku mut ja oli muuten kirjottanut sinne kerrostalokyttääjien sivuillekin jotain ettei saa edes musiikkia soittaa. :D Yhtenä sunnuntaiaamuna se alko soittaa suoraan meiän makkarin seinän vieressä sitä Levottomat tuulet -biisiä, ja soitti sitä tunnin putkeen. Mä en vieläkään kykene kuuntelemaan sitä.

Tää poju asui siinä aikansa ja sit siihen tuli uus perhe. Olivat muutaman päivän asuneet kun yks torstai-ilta alko kuuluu Frederikin Titanic aivan täysillä klo 21. Mä koitin kattoo Teho-osastoa, mut siitä ei tullu mitään, meillä ei yksinkertaisesti kuulunu mitään muuta kun se musiikki. Naapurit kävi hakkaamassa ovee, ei avannu. Lopulta poliisit tuli paikalle, eikä se avannu niillekään vaikka huusivat täällä on poliisi, avatkaa! Sitten viimeinkin paikalle saatiin huoltoyhtiön äijä ku avas oven, ja musiikki loppu. Ei muuten mitään mut sitte poliisit alko huutaa "Pistä se puukko pois, PUUKKO POIS!" Jep, seuraavaks suihkuttivat pippurisumutteella äijän tainnoksiin ja sumutetta tuli oven saumoista meillekin niin et eteisessä ei voinu olla.

Seuraavat naapurit oli ihan ihmismoisia siinä kämpässä.

Alakerran naapuri kerran hakkas vaimonsa ja tappo koiransa baarista tullessa.
Lisäääh!
 

Yhteistyössä