G:Kaksoset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksoset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sama";22436706]No niin se vaan on. Varmasti useammin kaksi on se vaikeampi, mutta löytyy näitä helppoja kaksosia ja ihan tosi kipeitä huutavia vauvoja yksin... Voitteko tosiaan väittää muuta?[/QUOTE]

Koliikki kestää lyhyen ajan, kaksosuus ei lopu.

[QUOTE="sama";22436706]No niin se vaan on. Varmasti useammin kaksi on se vaikeampi, mutta löytyy näitä helppoja kaksosia ja ihan tosi kipeitä huutavia vauvoja yksin... Voitteko tosiaan väittää muuta?[/QUOTE]

Oli miten helppoja kaksosia tai hankalia yksösiä niin koskaan kaksi ei mene siinä kuin yksi! Niin se vain on. Kyllä joskus yksittäisenä hetkenä, yksittäisessä tapauksessa jotkut kaksoset voi tuntua liki yhtä helpolta kuin yksi lapsi mutta että aina? Salli minun tosiaan nauraa!:laugh:

Oli miten helppoja kaksosia tai hankalia yksösiä niin koskaan kaksi ei mene siinä kuin yksi! Niin se vain on. Kyllä joskus yksittäisenä hetkenä, yksittäisessä tapauksessa jotkut kaksoset voi tuntua liki yhtä helpolta kuin yksi lapsi mutta että aina? Salli minun tosiaan nauraa!:laugh:

No olen pahoillani, mutta mulla on kyllä kokemusta molemmista. Koliikin jälkeen voi tulla muita ongelmia taas.

[QUOTE="sama";22436755]No sitten tulee muita ongelmia...jos tulee.
Hyvä se on kaksosädekehää kiillotella, mutta näinkin se voi joskus mennä.[/QUOTE]

Sinä varmaan olet tarkoittanut tätä toista sanontaa " siinä ne kaksi tervettä lasta menee kuin yksi monivammainenkin". Me muut ollaan taas tarkoitettu ettei kaksi mene siinä kuin yksi, siis yleisessä mielessä.

Sinä varmaan olet tarkoittanut tätä toista sanontaa " siinä ne kaksi tervettä lasta menee kuin yksi monivammainenkin". Me muut ollaan taas tarkoitettu ettei kaksi mene siinä kuin yksi, siis yleisessä mielessä.

Niinpä. Mut hei, se on vaan se kaksossädekehä joka sokaisee meidät. :rolleyes: Monivammainen lapsi voi varmastikin olla vaikeampihoitoinen kuin kaksoset. Koliikkivauva taas... Joo, onhan se hetken vaikea kuunnella taukoamatonta itkua, mutta täytyy muistaa, että kaksosten kanssa kuulee itkuakin kaksinkertaisesti. Ai hitto, sädekehä loistaa niin, että silmiä kirvelee.

1. Tunnetko kaksosia? Juu

2. Haluaisitko saada itse? en

3. Tiedätkö mitä on kaksosperheen arki? vähän

4. Luuletko, että kaksoset menee "2 siinä missä yksikin" en luule

5.Tiedätkö millaista on kun perheessä on kaksoset? vaikea,varsinkin jos on muita ongelmia

6. Tiedätkö kaksosten kehityksestä ja keskinäisestä siteestä mitään?
vähän

Serkkuni ja kummityttöni on identtinen kaksonen. Aikuinen jo. Ex-poikaystäväni oli myös identtinen kaksonen ja paras ystäväni oli myös kaksonen.

En missään nimessä haluaisi itse saada kaksosia. Kahden samanikäisen hoitaminen on tuplasti vaikeampaa kuin yhden ja taloudellisestikin tulee paljon kalliimmaksi kuin saada yksi kerrallaan.

On se kuitenkin tuplaonni kaiken rankkuuden keskellä kuitenkin. Kaksosvauvat ovat jotain aivan käsittämättömän ihanaa!! <3. Ja heidän kasvun seuraaminen, yhteiset kaksosten jutut ja metkut ja kaikki. Ehkä rankinta on henkinen puoli, jatkuva arjen rumban pyöritys itkuineen ja iloineen. MUTTA tästä kaksoslapsiperhe-elämästä on ihan turha puhua sellaisten kanssa jotka ei siitä tiedä mitään. Jee, hyvä me monikkoperheet!!!!!!! :) Ihanaa joulun odotusta kaikille kaksosmammoille ketjussa :)

1. Tunnetko kaksosia?

2. Haluaisitko saada itse?

3. Tiedätkö mitä on kaksosperheen arki?

4. Luuletko, että kaksoset menee "2 siinä missä yksikin"

5.Tiedätkö millaista on kun perheessä on kaksoset?

6. Tiedätkö kaksosten kehityksestä ja keskinäisestä siteestä mitääTn?

1.Tunnen muutamat aikuiset hyvin, parit pikkulapsi-iässä olevat pintapuolisesti.

2. Ajatus kutkuttaa, mutta olisi se varmaan aika rankkaa.

3. No yhden tuttavaparin kertomusten perusteella jotain, mutta en kovinkaan paljoa.

4. No ei varmasti mee, onhan niitä kuitenkin 2.

5. No jotain tiedän aikuisten sukulaisteni perheestä, enemmän juuri isompien kaksosten elämästä, kun ollaan vauvoja oltu yhtä aikaa, niin niitä juttuja en niin tiedä.

6. No jotain just näistä sukulaisista, ja mitä nyt alan kirjallisuudesta olen lukenut, kun lastenhoitoalalla olen.

1. Tunnetko kaksosia?
-juu

2. Haluaisitko saada itse?
-EN

3. Tiedätkö mitä on kaksosperheen arki?
-Sen mitä muiden arjesta nyt tietää

4. Luuletko, että kaksoset menee "2 siinä missä yksikin"
-en

5.Tiedätkö millaista on kun perheessä on kaksoset?
-En omakohtaisesti (halleluja)

6. Tiedätkö kaksosten kehityksestä ja keskinäisestä siteestä mitään?
-ei ole niin kiinnostanut

1. Tunnetko kaksosia? Kyllä, muutaman parin

2. Haluaisitko saada itse? meillä on 8v. kaksoset

3. Tiedätkö mitä on kaksosperheen arki? kyllä tiedän

4. Luuletko, että kaksoset menee "2 siinä missä yksikin" ei todellakaan mene, varsinkaan vauva aikana

5.Tiedätkö millaista on kun perheessä on kaksoset? tiedän

6. Tiedätkö kaksosten kehityksestä ja keskinäisestä siteestä mitään? luulisin tietäväni

1. Tunnetko kaksosia? Tunnen, siskoni ja velipuoleni ovat kaksosia. (siis kahdet kaksoset)

2. Haluaisitko saada itse? Haluaisin, mutta en saa.

3. Tiedätkö mitä on kaksosperheen arki? Tiedän, olen elänyt sitä koko lapsuuteni. :D

4. Luuletko, että kaksoset menee "2 siinä missä yksikin". En

5.Tiedätkö millaista on kun perheessä on kaksoset? Tiedän :D

6. Tiedätkö kaksosten kehityksestä ja keskinäisestä siteestä mitään? Tiedän, olen seurannut sitä nyt 25 vuotta. :D

kaksosten äitinä ihmettelen tuota 'kiistaa' minkäläiset lapset ovat helppoja tai vaikeita...

Onhan selvää että kaksi vauvaa ei mene siinä kuin yksikin. Meillä oli helpot vauvat. Kuitenkin alkuun esim. imetys ja vaipan vaihtoon meni 1h/lapsi. Kun toinen oli valmis niin toisen vuoro alkoi. Siihen hurahti siis 2h. Ja tämä toistui taas parin tunnin päästä kun ensimmäinen aloitti uuden kierroksen. Sitten helpotti kun kasvoivat. Jos siihen olisi liitetty keskosuus, koliikki tai jokin muu hankaluus niin...

Mutta en silti yhtän aliarvioi monivammaisia, koliikki vauvoja jne. Kaikkien hoito on niin yksilöllistä. Kaksosten kohdallakin on yleensä se että helpottuu kun kasvavat. Varsinkin jos ovat perusterveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22437390:
kaksosten äitinä ihmettelen tuota 'kiistaa' minkäläiset lapset ovat helppoja tai vaikeita...

Onhan selvää että kaksi vauvaa ei mene siinä kuin yksikin. Meillä oli helpot vauvat. Kuitenkin alkuun esim. imetys ja vaipan vaihtoon meni 1h/lapsi. Kun toinen oli valmis niin toisen vuoro alkoi. Siihen hurahti siis 2h. Ja tämä toistui taas parin tunnin päästä kun ensimmäinen aloitti uuden kierroksen. Sitten helpotti kun kasvoivat. Jos siihen olisi liitetty keskosuus, koliikki tai jokin muu hankaluus niin...

Mutta en silti yhtän aliarvioi monivammaisia, koliikki vauvoja jne. Kaikkien hoito on niin yksilöllistä. Kaksosten kohdallakin on yleensä se että helpottuu kun kasvavat. Varsinkin jos ovat perusterveitä.

Näin se menee, meillä identtiset pojat. Syntyivät keskosina, ensimmäset 3kk kotiinpääsyn jälkeen koliikkia, ja yövalvomista, joka ikinen yö. Olisin varmaan lyönyt nyrkillä naamaan, jos joku olisi tullut selostamaan kuinka ihanaa on että kaksosista on seuraa toisilleen niin äiti pääsee helpommalla..

Nyt on jo helppoa, ja pojat leikkii myös keskenään, mutta siinä vaiheessa kun yhden lapsen äiti lopettaa iltarutiinit, niin minä aloitan ne alusta, kun kaksoset elää sitä samaa vaihetta, niin toiselle ei voi vielä sanoa että menepäs pertti kokeilemaan saatko itse yökkärit päälle, jos ikä ei riitä niin äiti ja isi tekee, tuplatyön.

Itse en missään tapauksessa väheksy yhden lapsen äitejä, minä saatan kokea tämän ihan yhtä raskaana, kuin yksösäiti kokee oman arkensa, turha kai sitä on vertailla. Rankkaa on ajoittain kaikilla äideillä. Mutta käytännöasioihin menee kahden kanssa enemmän aikaa, ja siitä ei mihinkään pääse

Yhteistyössä