G: Käytättekö lapsillanne vanhemman sisaruksen kenkiä vai ostatteko aina jokaiselle uudet kengät?

  • Viestiketjun aloittaja spotless mind
  • Ensimmäinen viesti
vieras
uudet ihan jo siksikin että mä oon kasvattanu ton pojan jotenkin kieroon se ei meinaan suostu isosiskonsa vaaleanpunaisia prinsessa vilkkuvalo lenkkareita tai kiiltonahka balleriinoja käyttämään ;)
 
+
2 isommaista poikia ja pienempi perii isomman kaikki kengät jos sattuu osumaan koot kohdilleen.molemmilla pojilla on tukipohjalliset käytössä niin ei kenkä edes muokkaannu jalan mukaan.nuorimmainen on tyttö ja hälle ollaan ostettu uutena kaikki tai sitten hyväkuntoisia kirppikseltä
 
hennes
Alkuperäinen kirjoittaja +:
2 isommaista poikia ja pienempi perii isomman kaikki kengät jos sattuu osumaan koot kohdilleen.molemmilla pojilla on tukipohjalliset käytössä niin ei kenkä edes muokkaannu jalan mukaan.nuorimmainen on tyttö ja hälle ollaan ostettu uutena kaikki tai sitten hyväkuntoisia kirppikseltä
Miksi tukipohjalliset? Kai se kenkä kuitenkin muokkautuu tukipohjallistenkin kanssa vai minkälaiset ne tukipohjalliset teillä on?

 
poikia3
Pääasiassa ostetaan uudet, oikein hyväkuntoiset kengät saatan kierrättää, mutta esikoiselta ja kuopukselta on jäänyt tosi vähän mitään käyttökelposita, juhalkenkiä lukuunottamatta. Ja mun mielestä kenkien pitää olla kuin uudet, että esim. talvikengät kelpaisivat uudelle käyttäjälle.
 
vieras
Yleensä ostan aina uudet jokaiselle, meidän lapset kuluttaa kenkiä niin paljon, että niitä ei voi enää seuraava käyttää, varsinkin lenkkareita kuluttaa, joitakin talvikenkiä voi käyttää jos ne on hyväkuntoisia ja kumppareita kierrätän :)
 
r
Jos ovat kohtuukuntoisia, niin kiertävät meillä lapselta toiselle. Sandaaleista ja lenkkareista ei paljoa kierrätettävää jää, mutta Kuomia, kumppareita, monoja, luistimia ja parempia juhla- ja kävelykenkiä käyttää useampi lapsi.
 
+
Alkuperäinen kirjoittaja hennes:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
2 isommaista poikia ja pienempi perii isomman kaikki kengät jos sattuu osumaan koot kohdilleen.molemmilla pojilla on tukipohjalliset käytössä niin ei kenkä edes muokkaannu jalan mukaan.nuorimmainen on tyttö ja hälle ollaan ostettu uutena kaikki tai sitten hyväkuntoisia kirppikseltä
Miksi tukipohjalliset? Kai se kenkä kuitenkin muokkautuu tukipohjallistenkin kanssa vai minkälaiset ne tukipohjalliset teillä on?
no meil on ainakin ollu ihan uudenveroisia nuo toiselle siirtyneet kengät..ja ei tuo pohjallinen mitenkään muokkaa kenkää.
 
vieras
Kolmoselta neloselle kierrätän koska kolmosen jalka on niin kapea ettei muokkaa kenkää ja tyttö painaa muutenkin tosi vähän. Nelosen kenkiä taas en aio vitoselle kierrättää koska hänellä todella leveä jalka ja aika lättä ja painava tyttö muutenkin, kun taas vitonen näyttää tulevan siroksi kuin kolmonen. :)
 
Olin ajatellut parempia, hyvinä pysyneitä kenkiä. Mutta koko ei natsaa vuodenaikojen suhteen. Eli tyyliin esikoisen jäljiltä olis oikein hyvät ylimääräiset talvikengät, mut koko on 20, joka on nyt käytössä..
 

Yhteistyössä