G: Juoksetteko päin tiiliseinää jos joku vain käskee?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Mä taidan sittenkin olla massalammas, koska mä käyn zumbassa ja bailatinossa, koska mä en halua, että musta tulee läskiporsas ja mä haluan pitää itseni kuosissa. Mä haluan myös omaa aikaa ja mä rakastan tanssimista joten zumba ja bailatino tulivat aika luonnollisina ratkaisuina.

Mä olen massalammas, koska mä menin naimisiin ja mä asun omakotitalossa hyvin paljolti siitä syystä, että mä inhoon seinänaapureita. Nytkin meillä on naapurit aivan liian vieressä, mutta saanpahan soittaa pianoani just silloin, kun lystään ja pestä pyykkiä pitkin öitä, kun ei oo kukaan seinän takana hakkaamassa patteria ja huutamassa hiljaisuutta. Mä otan omaa aikaa aina, kun sitä haluan ja meillä ei koskaan nipoteta toistemme menoista tai olemisesta ollenkaan. Siksi kai tää avioliitto toimiikin.

Kiireestä mä en jaksa välittää, se näkyy meidän kämpässä. Se näkyy siinä, että mä en jaksa stressata siivoomisesta. Mä en jaksa kasvattaa kukkia enkä niittää puutarhaa.

Meidän pojat ei harrasta vielä mitään, koska se ei oo tärkeetä. Niiden työ on päiväkodissa ja me ollaan tarpeeks homeessa sen jälkeen jo, että jaksaisi juosta vielä kaiken maailman pakollisissa harrastuksissa, mutta tämäkin asia tulee muuttumaan, kunhan pojat kasvaa. Nyt me tyydytään "omalla ajalla ja omaan tahtiin"- harrastamiseen. Mä oon massalammas varmaan siinäkin suhteessa, että meidän pojat saa harrastaa tulevaisuudessa, vaikka balettia jos ne sitä itse haluaa.

:xmas:

nn
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En juokse. Oon pienestä asti ajatellut ihan itse tätä maailmanmenoa.
Kaikille ei ole samaa ominaisuutta suotu... onneksi, eihän tämä maailma pyörisi ilman perässä hiihtäjiä ja käskytettäviä.
Oikeasti omilla aivoillaan ajatteleva tai älykäs ihminen ei tunne tarvetta pitää itseään parempana tai asettua "aivottoman massan" yläpuolelle. Aloitus kertoo vain alottajan omasta henkisestä rajoittuneisuudesta sekä mahdollisista psyyken ongelmista.

gen
Mä oon joutunu syömään monia lääkkeitä ja monet uudet lääkkeet jotka on tullu just markkinoille (eli ei oo paljoo tietoo todellisista määristä haittavaikutuksia) ja mulle on kaikista tullu ihan hirveet sivuvaikutukset (JA NIIT ON TUTKITTU KUITENKI VUOSIA) niin sillä perusteella jätin ottamatta sikapiikin, varsinkin ku lääketehdas sanoi ettei ota minkäänlaista vastuuta mahdollisista haittavaikutuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tapakristillisyys, ateismi, ruokavalio, neuvolan/lääkärin suositukset, rokotukset, opiskelu>ammatti>työelämä>rahaa>lapsi>nopea palautuminen työelämään, eläkesäästäminen, epiduraali tai muu kivunlievitys...
Heh. Ollapa joskus tapakristitty, olisi leppoisaa se. Olen kuitenkin monesta eri mieltä: Ruokavalioita on nykyään niin joka lähtöön, vaikka oikeasti kaikki syö vähän sinnepäin omasta mielestään hyvää ja loput suklaata. Ja eläkesäästäminen voi kyllä olla ihan järkevää, vaikka rahastot onkin syvältä. Ja viidentoista tunnin jälkeen se epiduraalikin alkaa kelvata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minun on nyt jotenkin hankalaa liittää tätä mihinkään muuhun yhteyteen. Mikä muu asia voisi olla samanlainen, kuin tämä rokoteasia, josta nyt voisi palstalaisia syyttää lauman mukana menemisestä? Edes pari muuta esimerkkiä.
rippikoulu, armeija(miehet), kihlat, häät, avioliitto, synnytysvalmennus, ristiäiset, ok-talo, kultainen noutaja, mamma+vauvakerhot, farmariauto, vanhempainillat, zumba, sauvakävely, aromipesä, leipäkone, bb, kuivausrumpu, idols, sauvakävely jne.
Vain muutaman esimerkin mainitakseni.
Tapakristillisyys, ateismi, ruokavalio, neuvolan/lääkärin suositukset, rokotukset, opiskelu>ammatti>työelämä>rahaa>lapsi>nopea palautuminen työelämään, eläkesäästäminen, epiduraali tai muu kivunlievitys...

Ihmisen elämä on liian lyhyt, jos hänen pitää joka asiaan paneutua ja miettiä miten juuri itse tekisi sen. Moneen noihin asioihin kun menee vuosia, ennenkuin tietää mitä tahtoo ja siltikin voi vielä mieli muuttua.

Elämä on paljon helpompaa ja mielekkäämpää, kun paneutuu niihin asioihin, mitkä itseä kiinnostaa ja kehittää niitä. On myös rikkaus luottaa toisiin ihmisiin ja tehdä asioita kuten he ovat ajatelleet parhaakseen.

Kaikille ei ole samaa ominaisuutta suotu... onneksi, eihän tämä maailma pyörisi ilman perässä hiihtäjiä ja käskytettäviä.
Voisin mä juosta jos pääsisin siten Tylypahkaan :xmas:

dg
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Oikeasti omilla aivoillaan ajatteleva tai älykäs ihminen ei tunne tarvetta pitää itseään parempana tai asettua "aivottoman massan" yläpuolelle. Aloitus kertoo vain alottajan omasta henkisestä rajoittuneisuudesta sekä mahdollisista psyyken ongelmista.
Viimeistä lausetta en peesaa, mutta muuten olet oikeassa. Tämän aloituksen perusteella ap vielä etsii itseään ja identiteettiään.

Kiukkuinen itselleen
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
En juokse. Oon pienestä asti ajatellut ihan ite tätä maailmanmenoa.
Liittyykö tämä nyt siihen sikainflurokotukseen?
todennäköisesti... kyllä on palsta täynnä viisaita ja älykkäitä naisia jotka itse ovat aikaanaan jättäneet rokotteen ottamatta ja nyt sitten puukottavat kilpaa niitä siskoja jotka rokotteen ottivat.

Itse otin rokotteen koko perheelle enkä ole tiiliseinää päin juokseva ihminen. ÄO:ni on mensan sisäänpääsyyn oikeuttava, olen akateeminen ja teen vaativaa tutkijatyötä, ja tutkin ja selvitin todella huolellisesti rokotteen hyötyjä ja haittoja kansainvälisiltä lääketieteen foorumeilta ennen päätöksen tekoa. Haluaisin vain tietää että ovatko nämä täydellisen viisaat rokotuksen ottamatta jättäneet äidit tehneet saman vaivan päätöksentekonsa tueksi?

Jos siis joku rokotteen ottamatta jättänyt kouluttamaton palstamamma tulee minulle sanomaan että olen yksinkertainen ja tyhmä, niin kehotan kyllä kurkkaamaan peiliin....

jospas siis jätettäisiin syyllistäminen tällä kertaa väliin ja unohdettaisiin tällaiset "juoksetko aina päin tiiliseinää" -kommentit...

Munkin mielestä "juoksetko päin tiiliseinää" -tyyppiset letkautukset ovat hyvän maun vastaisia. Eniten siitä syystä, että soimaan kyllä itse itseäni riittävästi siitä, että menin sen rokotteen lapsilleni ja itselleni ottamaan.

Mäkin olen akateeminen ja tein samanlaista tausta-analyysiä päätöksentekoni tueksi. Päätöksen tekeminen oli tosi vaikeaa, koska tietoa oli todella vähän saatavilla. Lopulta, myönnän, että menin niinkuin pässi narussa, koska en löytänyt riittävää näyttöä rokotuksen ottamista vastaan ja uhkakuvat vaikuttivat niin suurilta. Perheessäni oli tuohon aikaan pieni vauva, jota halusimme suojata.

Kyllä harmittaa. Nyt en enää ottaisi rokotetta, enkä ota muitakaan ylimääräisiä rokotteita, matkailijan rokotteita lukuunottamatta.

Kiukkuinen itselleen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minun on nyt jotenkin hankalaa liittää tätä mihinkään muuhun yhteyteen. Mikä muu asia voisi olla samanlainen, kuin tämä rokoteasia, josta nyt voisi palstalaisia syyttää lauman mukana menemisestä? Edes pari muuta esimerkkiä.
rippikoulu, armeija(miehet), kihlat, häät, avioliitto, synnytysvalmennus, ristiäiset, ok-talo, kultainen noutaja, mamma+vauvakerhot, farmariauto, vanhempainillat, zumba, sauvakävely, aromipesä, leipäkone, bb, kuivausrumpu, idols, sauvakävely jne.
Vain muutaman esimerkin mainitakseni.
No melkein olen listasi mukaan laumasielu, tosin rakensimme ensin avomieheni kanssa talon, sitten menimme kihloihin, sen jälkeen saimme ensimmäisen lapsen. Seuraavaksi menimme vihille ja saimme toisen lapsen.

No ei meillä ole kultaista noutajaa, aromipesää eikä leipäkonetta, vaikka muuten tunnistan itseni listasta.

Minusta on ihanaa olla akateeminen, (hups, miksi ei koulutusta ollut lueteltu listassa?), keskiluokkainen tavis.

vieras
Haluaisin vielä kysyä Lunaticilta, missä menee sen massalaumaisuuden raja. Jos hän ei tunne ketään tällaista henkilöä IRL, niin mitä näiden tuttujen pitäisi sitten tehdä, että Lunatic luokittelisi heidät massalampaiksi? Jos Lunatic sallii itselleen massavalintoja, miten pitkälle voi mennä, ettei kuitenkaan ole tällainen ajattelematon massalammas? Eli mikä se "massalammaskaava" loppujen lopuksi on? Missä mennään sen rajan yli?

Lunatic
Vai kertoisko ihan vaan tylsyydestä ja että huvitin itseäni kiusimalla vähän palstalaisia.
Ei tullu mieleen vai, tosikko.

Tuskin, mutta loppupelissä nuokin on niitä juttuja joita määrittelee joku muu kuin me itse. Eli teet niin tai näin, teet aina jonkun mielestä väärinpäin ja hän sitten voi itse nimetä syyt sille miksi toimit noin typerästi, kuka sinut on siihen ympäripuhunut jne.

Muistan yläasteelta monta ikävää tilannetta. Yksi parhaista kavereistani oli luokan ns. erilainen sielu, siis hän joka oli usein vastaan yleistä mielipidettä, kyseenalaisti kaikkea jne. Monesti jouduttiin sitten äänestämään tai asettumaan joissain erimielisyyksissä omalle puolellemme. Jos silloin olin samaa mieltä kaverini kanssa, luokka tuomitsi minut siitä että olin hänen narussaan kuljetettava hölmö jolle toinen pystyi sanelemaan kaiken. Jos taas olin luokan yleisen mielipiteen kannalla, kaverini (ja monien muidenkin) mielestä olin vain massan mukana kulkeva tahdoton tyyppi jolla ei ole omaa mielipidettä mistään. Loppupelissä yksi ja sama mitä mieltä olin tai millä perustelin oman näkemykseni, lupputuloksena olin aina juoksemassa tiiliseinää päin jonkun toisen käskystä...

mouh
Vai kertoisko ihan vaan tylsyydestä ja että huvitin itseäni kiusimalla vähän palstalaisia.
Ei tullu mieleen vai, tosikko.

Jos on tylsää,keksi jotain muuta tekemistä.Vai onko liian vaikeaa?
Ja tuohan on se "viimeinen kortti" : puolustella itseään lyömällä kaikki leikiksi, "huvitin vain itseäni".

Alkuperäinen kirjoittaja passer-by:
epiduraali tai muu kivunlievitys...
Ekskyys mii. Oletkohan sä koskaan synnyttänyt? Siis todellakin, itsehän otin epiduraalin vain ja juurikin ainoastaan sen takia, että kaikki muutkin ottaa. :headwall:

:LOL:
No sanotaan sitte niin että "mä otan sitte kaikki maholliset kivunlievitykset". :D Tai ylipäätään suositaan ennemmin lääketieteellistä synnytystä kuin luomusynnytystä.
Noo en mä oikeesti tiedä kuinka yleistä se on, kunhan heitin. :)

Yhteistyössä