G: Juoksetteko päin tiiliseinää jos joku vain käskee?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
En juokse. Oon pienestä asti ajatellut ihan itse tätä maailmanmenoa.
Kaikille ei ole samaa ominaisuutta suotu... onneksi, eihän tämä maailma pyörisi ilman perässä hiihtäjiä ja käskytettäviä.

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En juokse. Oon pienestä asti ajatellut ihan ite tätä maailmanmenoa.
Kaikille ei ole samaa ominaisuutta suotu... onneksi, eihän tämä maailma pyörisi ilman perässä hiihtäjiä ja käskytettäviä.
Liittyykö tämä nyt siihen sikainflurokotukseen?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tavisstjerna:
Entäpä jos joku vaikka hypnotisoi sinut, ettei siinä mitään tiiliseinää ole. Harhaa vain, jota ylläpidetään massojen kurissa pitämiseksi.
Niin, massathan on hypnotisoitu tavallaan.. elinkaava on annettu valmiiksi. Nähtävästi en ole hypnotisoitavissa.

kiukkuinen
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
En juokse. Oon pienestä asti ajatellut ihan ite tätä maailmanmenoa.
Liittyykö tämä nyt siihen sikainflurokotukseen?
todennäköisesti... kyllä on palsta täynnä viisaita ja älykkäitä naisia jotka itse ovat aikaanaan jättäneet rokotteen ottamatta ja nyt sitten puukottavat kilpaa niitä siskoja jotka rokotteen ottivat.

Itse otin rokotteen koko perheelle enkä ole tiiliseinää päin juokseva ihminen. ÄO:ni on mensan sisäänpääsyyn oikeuttava, olen akateeminen ja teen vaativaa tutkijatyötä, ja tutkin ja selvitin todella huolellisesti rokotteen hyötyjä ja haittoja kansainvälisiltä lääketieteen foorumeilta ennen päätöksen tekoa. Haluaisin vain tietää että ovatko nämä täydellisen viisaat rokotuksen ottamatta jättäneet äidit tehneet saman vaivan päätöksentekonsa tueksi?

Jos siis joku rokotteen ottamatta jättänyt kouluttamaton palstamamma tulee minulle sanomaan että olen yksinkertainen ja tyhmä, niin kehotan kyllä kurkkaamaan peiliin....

jospas siis jätettäisiin syyllistäminen tällä kertaa väliin ja unohdettaisiin tällaiset "juoksetko aina päin tiiliseinää" -kommentit...

En enää ilman että tutkin asiaa. Otan selvää mitä mahdollisia seurauksia on kun juoksee tiiliseinää päin, mitä seurauksia on jos en juokse ja miksi ihmeessä sitä päin pitäisi juosta.
Mutta vielä reilu 5 vuotta sitten olisin juossut jos auktoriteettia omaava ihminen olisi pyytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jehnny Tightlips:
Kaikki kumartaa johonkin suuntaan ja pyllistää toiseen.
Ei oo pakko. Voi pitää päänsä pystyssä ja elää just niinku ite haluaa.
Toki, ja suurin osa, etten sanoisi jopa massat, uskovatkin näin tekevänsä. (En varmaan tee tässä poikkeusta). Mutta käytännön elämän sujumisen kannalta joissakin asioissa täytyy mennä kaavan mukaan. Jos jostain kohdasta rankasti kyseenalaistaa, toisessa menee sieltä, missä aita on matalin.

todennäköisesti... kyllä on palsta täynnä viisaita ja älykkäitä naisia jotka itse ovat aikaanaan jättäneet rokotteen ottamatta ja nyt sitten puukottavat kilpaa niitä siskoja jotka rokotteen ottivat.

Itse otin rokotteen koko perheelle enkä ole tiiliseinää päin juokseva ihminen. ÄO:ni on mensan sisäänpääsyyn oikeuttava, olen akateeminen ja teen vaativaa tutkijatyötä, ja tutkin ja selvitin todella huolellisesti rokotteen hyötyjä ja haittoja kansainvälisiltä lääketieteen foorumeilta ennen päätöksen tekoa. Haluaisin vain tietää että ovatko nämä täydellisen viisaat rokotuksen ottamatta jättäneet äidit tehneet saman vaivan päätöksentekonsa tueksi?

Jos siis joku rokotteen ottamatta jättänyt kouluttamaton palstamamma tulee minulle sanomaan että olen yksinkertainen ja tyhmä, niin kehotan kyllä kurkkaamaan peiliin....

jospas siis jätettäisiin syyllistäminen tällä kertaa väliin ja unohdettaisiin tällaiset "juoksetko aina päin tiiliseinää" -kommentit...[/quote]

Eli vähän niin kuin sinä sillä erotuksella että otit rokotuksen, eikö vain?
:D

Niin, massathan on hypnotisoitu tavallaan.. elinkaava on annettu valmiiksi. Nähtävästi en ole hypnotisoitavissa.
Sininen vai punainen pilleri? Tai pienessä joukkopsykoosissa kaiken aikaa. Syntymäsellaisessa parhaimmillaan, kait. Toisaalta ihminen tarvitsee tietyn elinkaavan. Hyvä elämä vaatii oikeastaan aika paljon valmistakin, ettei kaikkea tarvitse kaikessa ihan alkutekijöistään lähtea kasaamaan. Sellainen ihminen vähän on: Yhteisöllinen. Ja yhteisöt tarvitsevat tiiliseiniäkin. Mikään ei ole niin yksiselitteistä ja helppoa. Valinnanvaraakin on oltava enemmän, kuin päättää minkävärisen hammasharjan haluaa.

Tässä ja nyt jääkin mielenkiintoisimmaksi kysymykseksi lähinnä tuo Lunaticin hypnotisoitavuus....tic....tac....tic...tac...tic.... :saint:

-
En juokse. Oon pienestä asti ajatellut ihan itse tätä maailmanmenoa.
Älä jaksa jauhaa Luna.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jehnny Tightlips:
Kaikki kumartaa johonkin suuntaan ja pyllistää toiseen.
Ei oo pakko. Voi pitää päänsä pystyssä ja elää just niinku ite haluaa.
Ei se sitä tarkoittanut, vaan sitä että aina löytyy asioita joiden mukaan teet asiat ja aina on asioita joita et allekirjoita.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tavisstjerna:
Sininen vai punainen pilleri? Tai pienessä joukkopsykoosissa kaiken aikaa. Syntymäsellaisessa parhaimmillaan, kait. Toisaalta ihminen tarvitsee tietyn elinkaavan. Hyvä elämä vaatii oikeastaan aika paljon valmistakin, ettei kaikkea tarvitse kaikessa ihan alkutekijöistään lähtea kasaamaan. Sellainen ihminen vähän on: Yhteisöllinen. Ja yhteistö tarvitsevat tiiliseiniäkin. MIkään ei ole niin yksiselitteistä ja helppoa. Valinnan varaakin on oltava enemmän, kuin päättää minkävärisen hammasharjan haluaa.

Tässä ja nyt jääkin mielenkiintoisimmaksi kysymykseksi lähinnä tuo Lunaticin hypnotisoitavuus....tic....tac....tic...tac...tic.... :saint:

:D Tottakai tottakai, ei sitä kaikkea voi itse tehdä. Puhuin nyt ihan näistä näkyvimmistä elämänvalinnoista mihin voi itse vaikuttaa. Yhteiskunnan orjiahan tässä kaikki ollaan, mutta joissain asioissa on vielä valinnan vapaus... silti suuriosa ei sitä käytä vaan jättäytyy virran imuun.

pimpelipompeli.. tik..tak.. my... ass... :xmas:

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
En enää ilman että tutkin asiaa. Otan selvää mitä mahdollisia seurauksia on kun juoksee tiiliseinää päin, mitä seurauksia on jos en juokse ja miksi ihmeessä sitä päin pitäisi juosta.
Mutta vielä reilu 5 vuotta sitten olisin juossut jos auktoriteettia omaava ihminen olisi pyytänyt.
:flower: Kasvua ja kehitystä on siis havaittavissa.

Yhteistyössä