G Joulun viinat

• Viestiketjun aloittaja nautiskelija
  • Ensimmäinen viesti
Finttu
Normaalijouluna
baileysia, joulusaunaan karpalokossua, ruokapöydässä on yleensä valkkaria mulla ja punkkua isännällä, jotain hyvää brandyä jossain välissä lasillinen, kahvilikööriä napsun verran.
Juu, en koe olevani jouluna humalassa, enkä alkoholisti.

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tai mitä pahaa vaikka juo viisi lasillista viiniä?
No ei mitään pahaa :D
Niinpä. Tietysti jos ei pysty rajoittamaan juomistaan niin sitten ei kannata ottaa yhtään. Outoa vain että jotkut aina vaan ajattelevat että on vain joko/tai: perseet tai absolutisti. Mutta ne ovat varmaan näitä alkoholistiperheiden lapsia. Mutta emme mekään kaikki ole sellaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viinihän sopii "hirvittävän" hyvin perinteiseen suomalaiseen jouluruokapöytään... ns. kruunaa lanttulaatikon jälkimaun :D
No jos teillä syödään vaan jotain saarioisten "lanttulaatikkoa" joulupöydässä niin siitä vaan. Meillä tarjotaan pikkasen muitakin ruokalajeja. :LOL:

Eikös voitais sopia tätä juttua, että kännääminen ei kuulu jouluun. Ja ne jotka tykkää viinistä ruoan kanssa, saa sitä juoda ilman että täällä tollot käy haukkumaan alkoholisteiksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Viinihän sopii "hirvittävän" hyvin perinteiseen suomalaiseen jouluruokapöytään... ns. kruunaa lanttulaatikon jälkimaun :D
No jos teillä syödään vaan jotain saarioisten "lanttulaatikkoa" joulupöydässä niin siitä vaan. Meillä tarjotaan pikkasen muitakin ruokalajeja. :LOL:

Eikös voitais sopia tätä juttua, että kännääminen ei kuulu jouluun. Ja ne jotka tykkää viinistä ruoan kanssa, saa sitä juoda ilman että täällä tollot käy haukkumaan alkoholisteiksi.
Napsahtiko? =)

Mennään tytön kanssa mun vanhemmille ja siellä on alkusnapsiksi kossu, ruokajuomana saa valita vissy/bisse/viini. Glögiin tulee punaviini ja kossu. Illalla vanhemmat on aina ottanut lasin jotain likööriä. Kuulostaa paljolta, mutta mun vanhemmat on ehdottomia kännäyksen vastustajia, enkä muista yhtään joulua, että olisivat ollet humalassa. Juhlaan kuuluu hyvänmakuiset ruuat ja juomat ja mielestäni vanhempani ovat antaneet meille erittäin hyvän esimerkin alkoholin oikeaan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:

Napsahtiko? =)
Juu, kyllä täytyy myöntää että mulla vähän kiehuu päässä kun joku jaksaa vääntää ja kääntää tätä asiaa ihan päälaelleen.
Sulla on selvästi ongelma alkoholin kanssa, ei normaali ihminen voi olla noin turhauttavan jääräpäinen.
Mä en ole ollut humalassa yli kymmeneen vuoteen, viiniä juon silloin tällöin lasillisen. Ihanko oikeasti olet sitä mieltä että oon alkoholisti? Mahtaa muualla maailmassa lapset voida todella pahoin, kun siellä juodaan viiniä ruokajuomana ihan normaalisti eikä vain jouluna.

Edelleen olen sitä mieltä, että suurin osa suomalaisista on "juntteja", säkin vaan vahvistat tätä mielipidettä. :|

Alkoholi ei missään muodossa kuulu ruokailun yhteyteen. Pidän kyllä oluesta mutta ajatuskin oluesta ruokajuomana, tuntuu yrjöttävältä. Punaviinistä nyt puhumattakaan joka on melkoista skeidaa kaikissa tilanteissa.

Aattoiltana saatetaan vaimon kanssa vetäistä siideri puoliksi. Tai jos oikein örveltämään aletaan niin voidaanpa kiskaista jopa kokonaiset siidukat mieheen.

Hmmm... onhan mulla jääkaapin perukoilla vielä kesästä jääneitä keskikaljatölkkejä kolme kappaletta. Jospa kiskaisen ne keuhkoon oikein asenteella ja alan riehumaan ja ajan perheen pakkaseen (säävaraus). Laitetaan harkintaan.

sosiaaliviranomainen
jouluun ei kuulu viinat eikä kaljat!!!!meidän isä ryyppäs lapsuudessa tarpeeksi,oli v mäistä katella sitä kännissä!onneks mun lasten ei tarvi katella..
Sitten lapsista tulee juoppoja kun ei ole kohtuukäytön mallia kotona nähnyt.

Kultainen keskitie
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkoholi ei missään muodossa kuulu ruokailun yhteyteen. Pidän kyllä oluesta mutta ajatuskin oluesta ruokajuomana, tuntuu yrjöttävältä. Punaviinistä nyt puhumattakaan joka on melkoista skeidaa kaikissa tilanteissa.

Aattoiltana saatetaan vaimon kanssa vetäistä siideri puoliksi. Tai jos oikein örveltämään aletaan niin voidaanpa kiskaista jopa kokonaiset siidukat mieheen.

Hmmm... onhan mulla jääkaapin perukoilla vielä kesästä jääneitä keskikaljatölkkejä kolme kappaletta. Jospa kiskaisen ne keuhkoon oikein asenteella ja alan riehumaan ja ajan perheen pakkaseen (säävaraus). Laitetaan harkintaan.
siis näiden välillä...puolikkaan siiderin / perheen ajamisen pakkaseen välillä ei ole välimuotoa?

Yhteistyössä