G: Jos sinut raiskattaisiin ja tulisit raskaaksi niin pitäisitkö lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja tässä kuvitteellisessa tilanteessa raiskaaja olisi tuntematon puskaraiskaaja, jota ei saataisi kiinni.

Ja laita vielä ikäsi, lastesi lukumäärä ja siviilisäätysi.

Nyt heitit tosi vaikeen, en olekaan ennen tätä miettinyt. Luulen että omana pitäisin, eihän se lapsen vika olisi. Mutta toisaalta kun en tiedä miten kamalaa se olis, niin paha mennä vannomaan. Aborttiinkaan en pysytyis, se olis varmasti vielä kamalampaa :( tappaa joku :( mutta tekiskö siinä tilanteessa niin kamalasti mieli tappaa joku (se mies) että tekiskin abortin? En luule. Sanotaan siis että pitäisin lapsen.

Ei niin mitään hajua...tää on sen verran iso asia etten osaa kyllä vastata kun ei ole omakohtaista kokemusta.

Periaatteessa olen kyllä äärimmäisen aborttivastainen (varsinkin omalla kohdallani) mutta toisalta en tiedä kykenisinkö tuntemaan sitä sikiötä kohtaan ns. normaaleja tunteita jne.

26v, 2 (3 viikon päästä 3) ja naimisissa.

Nämä on kyllä niin kaukaa haettuja kysymyksiä ettei hyv tosikaan...

Mutta jos näin hetken fiiliksellä miettii niin en pitäisi. Ikää 32v, lapsia 2 ja naimisissa olen.

(tosin kyllä jäin miettimään että jos raiskauksen jälkeen huomaisin olevani raskaana niin ei siinä kyllä isästä varmuutta olisi. Mutta eiköhän tuo ratkeaisi jälkiehkäisyllä )

Vaikea kysymys! Tosin käytän hormonikierukkaa, joten enemmän kuin raskautta pelkäisin tauteja. Tulisi puolen vuoden selibaatti oman miehen kanssa ja sitten voisi kaikki taudit vasta varmaksi testata, ettei niitä ole. Jos en käyttäisi hormonaalista ehkäisyä, niin hakisin välittömästi tapauksen jälkeen jälkiehkäisypillerit.

33v 2 lasta ja en pitäsi, mutta tilanteeseen vaikuttaa toki sekin että ihan muutenkin aikaan saatu raskaus olisi mulle iso terveysriski.
Joten mielummin 2 ja äiti kuin 3 ilman äitiä

En usko että pystyisin pitämään lasta, tosin mahdoton sanoa mitä siinä tilanteessa tosiasiassa ajattelisi. Toivottavasti ei tule eteen..
Kohta (toivottavasti) kaksi lasta ja naimisissa olen, ikää 26v.

En pitäis, en pystyis pitämään. Luulen että jos pitäisin niin näkisin siinä lapsessa sen joka mut raiskas ja tällöin se muistuis mieleen aina ja joka päivä.

23, raskaana ja avoliitossa.

20v sinkku, ei lapsia. En osaa vastata kysymykseen, koska en voi mitenkään tietää/kuvitella, miltä minusta siinä tilanteessa tuntuisi. En ole joutunut kokemaan seksuaalista väkivaltaa. Jos raskaus ja/tai synnytys vaarantaisi henkeni, tekisin varmasti abortin ja myös raiskauksen seurauksena raskaaksi tuleminen kuuluu niihin painaviin syihin, joiden takia voisin abortin tehdä. Mutta mutta, en siis osaa vastata kysymykseen. Ihan kahden vaiheilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
kävisin hakee jälkiehkäsyä, ehkä jopa tupla-annokset. :kieh:

Näinpä, sillon ei tarttis miettiä aborttia tai pitämistä kun mitään vauvanalkuakaan ei koskaan olisi. Ja kaippa nykyisin aina näin tehdäänkin.

Naimisissa, lapset 12,10,3 ja 9kk, kaikki saman miehen kanssa =)

Kyllä varmaankin tekisin, vaikka lasta toivon kipeästi niin pelkäisin että lapsi toisi mieleen aina sen tapahtuman. :x

Ja mitä lapselle kertoisi isompana? Sait alkusi raiskauksesta? :x
Kiva "lahja" lapselle.

Tekisin abortin.
Oma lapseni on ihan isänsä näköinen ja oloinen.

Oma psyyke ei kestäisi sitä, että pitäisin raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen ja joka päivä näkisin lapsen piirteissä raiskaajani ulkonäköä tai miten sen nyt sanoisi, lapsi muistuttaisi minua siitä tilanteesta enkä voisi päästä siitä koskaan yli.

3v lapsi on ja olen avoliitossa, 35v

Yhteistyössä