G: Jos lapsi kuolisi

  • Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti
kyselijä
Arka aihe, tiedän. Mikä näistä vaihtoehdoista olisi vaikein ja helpoin?:

1. Lapsi kuolee jo kohdussa, joudut synnyttämään kuolleen lapsen
2. Lapsi syntyy elävänä, elää vain muutaman tunnin
3. Lapsi syntyy elävänä, elää muutaman kuukauden
4. Lapsi syntyy elävänä, elää pari vuotta
 
nikitön
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
Olen todella, todella pahoillani.
Saako udella et miksi/miten kuoli?
Oma lapsi 9kk niin siksi kauhistuttaa et mikä voipi tulla et yhdenäkin lapsensa menettää.

Voimia sinulle joka tapauksessa, älä vastaa jos et halua.
 
itse elvytetty, esikoinen kuollut
Mitä kauemmin elää sen kauheampaa! En olisi uskonut kun 3kk:n ikäinen esikoiseni kuoli ja näin mulle sanottiin.
Jos minulta kukaan näistä isoista lapsista kuolisi ennen minua, sekoaisin! Ahdistaa ajatuskin!
Jokainen on kamalaa mutta isojen menetys vielä kamalampaa.
Kyllä itketti kun kaksosista toinen kuoli mopo-onnettomuudessa, just ripille päässeet.
Mutta vielä sanon että jokainen tapaus on yhtä kamala kun kohdalle sattuu!
Toivottavasti ei teille!
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4., 3., 2., 1.
Peesi varmaan. Mutta toivottavasti asia ei tule koskaan eteen. Musta tuntuu että siitä en enää selviäisi, oon jo tarpeeksi elämässäni saanut surra ja taistella. Se katkasis kamelin selän. :'(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
Kyllä se siitä. Ei kannata avata näitä alotuksia vähään aikaan, tiedän kokemuksesta että siitä tulee vain paha mieli :( Voimahalit teidän perheelle.

Kokemuksesta vastaan kysymykseen, että tietenkään niitä ei voi laittaa mihinkään järjestykseen. Kaikki tuntuu yhtä pahalta. Ainoostaan jos eka kohta tarkoittaa keskenmenoa, niin sen voin rankata vähemmän järkyttäväksi tapahtumaksi.
 
ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
otan osaa :hug:

ap:lle oman lapsen menetys on aina kauheaa tapahtui se sitten milloin tahansa. ihmettelen siksi syvään miksi laitoit että: vaikein ja helpoin
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
No eihän tuollaista voi edes kysyä, kaikki vaihtoehdot ois aivan yhtä kauheita edes ajatella...
Mun mielestä taas ei todellakaan ole sama asia menettää lasta jonka kanssa on elänyt esim. 2 vuotta kuin et menettäisi sikiön raskausaikana.

Eli helpompaa jos menettää raskausaikana kuin et jos lapsensa kanssa olisi jo saanut elää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
:hug: :hug: :hug: Voimia ja jaksamista ihan hirveesti. Pahalta tuntuu ja ottaisin osaa suruusi jos vaan jotenkin voisin. Pystytkö kertomaan mihin hän kuoli?

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja itse elvytetty:
Mitä kauemmin elää sen kauheampaa! En olisi uskonut kun 3kk:n ikäinen esikoiseni kuoli ja näin mulle sanottiin.
Jos minulta kukaan näistä isoista lapsista kuolisi ennen minua, sekoaisin! Ahdistaa ajatuskin!
Jokainen on kamalaa mutta isojen menetys vielä kamalampaa.
Kyllä itketti kun kaksosista toinen kuoli mopo-onnettomuudessa, just ripille päässeet.
Mutta vielä sanon että jokainen tapaus on yhtä kamala kun kohdalle sattuu!
Toivottavasti ei teille!
jonka löysin sängystä kuolleena :( Kyllä uskon, että oli sitten 3kk tai vanhempi, niin aina yhtä järkyttävä traumaattinen kokoemus vanhemmille se on :( Minulla myös vanhempi lapsi, sekoaisin myös jos hänelle jotain tapahtuisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
Kamalasti voimia sinulle, se on ihan käsittämätöntä, voin sanoa että osaksi tiedän.
Itseltä kuollut 3kk:n ikäinen esikoinen ja se jo oli kamalaa. Mitä isompi lapsi on, sen kamalampaa ja pahempi selvitä!
En osaa sanoa kuinka paljon voimia sulle haluan antaa :heart: . niin paljon kuin pystyn.
Vaikka se on kauheaa, käsittämämätöntä, väärin, niin kyllä siitä sinäkin ajan kanssa selviät.
Aikaa menee loppuelämä mutta ei aina niin vaikeaa! :hug
En osaa kirjoittaa mitä haluaisin sinulle sanoa kun itselläkin kyyneleet silmissä ja itkettää!
Olette rohkeitta kun voitte kertoa!
Itselläni meni vuosia kun kerroin kellekään muuten olisin alkanut itkeä. Enkä edelleenkään kerro kuin harvoille ja valituille!
Täällä teidän ihanassa seurassa kerroin ensimmäisen kerran ja sain itkettävän paljon myötatuntoa!
Kyllä täälläkin osataan vaikka aina ei uskoisi!
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
:hug: :hug: :hug: Voimia ja jaksamista ihan hirveesti. Pahalta tuntuu ja ottaisin osaa suruusi jos vaan jotenkin voisin. Pystytkö kertomaan mihin hän kuoli?
n Lapsi löytyi illalla kuolleena yhdeksän aikaan, oli ollut flunssainen ja edellisyönä käytetty lääkärissä josta lähettivät kotiin vaikka pojalla 40c kuume :( Istui sitterissä, johon nukahti ja nostin meidän sänkyyn nukkumaan. Siitä oli jotenkin tipahtanut sängyn väliin :( Luulin, että tukehtunut tai jotain kun löytyi lattialta, mutta ruumiinavauksssa todettiin maksan rasvarappeuma ja aineenvaihduntasairaus joka tälläisiissä tapauksissa ilmenee vain joko lapsen äkillisesti mennessä koomaan tai äkkikuolemana niinkuin meillä :( Helpotti vähän, kun ei tarvi koko ajan itseä syyttää :´´(
Pidän kyllä itseä syyllisenä vieläkin, kun lapsen sängylle laitoin, vaikka ei ehkä ollutkaan kuoleman syy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja itse elvytetty:
Mitä kauemmin elää sen kauheampaa! En olisi uskonut kun 3kk:n ikäinen esikoiseni kuoli ja näin mulle sanottiin.
Jos minulta kukaan näistä isoista lapsista kuolisi ennen minua, sekoaisin! Ahdistaa ajatuskin!
Jokainen on kamalaa mutta isojen menetys vielä kamalampaa.
Kyllä itketti kun kaksosista toinen kuoli mopo-onnettomuudessa, just ripille päässeet.
Mutta vielä sanon että jokainen tapaus on yhtä kamala kun kohdalle sattuu!
Toivottavasti ei teille!
jonka löysin sängystä kuolleena :( Kyllä uskon, että oli sitten 3kk tai vanhempi, niin aina yhtä järkyttävä traumaattinen kokoemus vanhemmille se on :( Minulla myös vanhempi lapsi, sekoaisin myös jos hänelle jotain tapahtuisi.
Mistäs tiesit että löytyi sängystä kuolleena?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
:hug: :hug: :hug: Voimia ja jaksamista ihan hirveesti. Pahalta tuntuu ja ottaisin osaa suruusi jos vaan jotenkin voisin. Pystytkö kertomaan mihin hän kuoli?
n Lapsi löytyi illalla kuolleena yhdeksän aikaan, oli ollut flunssainen ja edellisyönä käytetty lääkärissä josta lähettivät kotiin vaikka pojalla 40c kuume :( Istui sitterissä, johon nukahti ja nostin meidän sänkyyn nukkumaan. Siitä oli jotenkin tipahtanut sängyn väliin :( Luulin, että tukehtunut tai jotain kun löytyi lattialta, mutta ruumiinavauksssa todettiin maksan rasvarappeuma ja aineenvaihduntasairaus joka tälläisiissä tapauksissa ilmenee vain joko lapsen äkillisesti mennessä koomaan tai äkkikuolemana niinkuin meillä :( Helpotti vähän, kun ei tarvi koko ajan itseä syyttää :´´(
Pidän kyllä itseä syyllisenä vieläkin, kun lapsen sängylle laitoin, vaikka ei ehkä ollutkaan kuoleman syy.
:'( :'( :'( Tulee niin paska ja nolo olo itselle, kun lukee tällaista ja itse kehtaakin valittaa aivan mitättömistä asioista, kuten huonosti nukutuista öistä. Pitäisi tajuta olla onnellinen, kun kuitenkin saa rakastaa ja hoitaa tervettä lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EnnaH:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Ette voi tietää miltä tuntuu:
Multa kuoli juuri vajaa 7kk ikäinen :´´( Ja ihan äkkiarvaamatta.
:hug: :hug: :hug: Voimia ja jaksamista ihan hirveesti. Pahalta tuntuu ja ottaisin osaa suruusi jos vaan jotenkin voisin. Pystytkö kertomaan mihin hän kuoli?
n Lapsi löytyi illalla kuolleena yhdeksän aikaan, oli ollut flunssainen ja edellisyönä käytetty lääkärissä josta lähettivät kotiin vaikka pojalla 40c kuume :( Istui sitterissä, johon nukahti ja nostin meidän sänkyyn nukkumaan. Siitä oli jotenkin tipahtanut sängyn väliin :( Luulin, että tukehtunut tai jotain kun löytyi lattialta, mutta ruumiinavauksssa todettiin maksan rasvarappeuma ja aineenvaihduntasairaus joka tälläisiissä tapauksissa ilmenee vain joko lapsen äkillisesti mennessä koomaan tai äkkikuolemana niinkuin meillä :( Helpotti vähän, kun ei tarvi koko ajan itseä syyttää :´´(
Pidän kyllä itseä syyllisenä vieläkin, kun lapsen sängylle laitoin, vaikka ei ehkä ollutkaan kuoleman syy.
:'( :'( :'( Tulee niin paska ja nolo olo itselle, kun lukee tällaista ja itse kehtaakin valittaa aivan mitättömistä asioista, kuten huonosti nukutuista öistä. Pitäisi tajuta olla onnellinen, kun kuitenkin saa rakastaa ja hoitaa tervettä lasta.
Jokainen elää sitä hetkeä mikä on! Eihän kukaan ajattele että lapseni kuolee, mitä tässä valitan!
Mutta kun lapsi on kuollut , arvot muutttuvat, tosin minäkin olen olen joskus yöllä tuskaillut että taasko!
Elämäähän tämä! Onneksi ei tiedetä mitä huomenna tapahtuu1
Pitää elää parhaiten tätä päivää niin ei kaduta!
 

Yhteistyössä