G: Imetystyyny, turhake vai must-ostos?

• Viestiketjun aloittaja 39+2
  • Ensimmäinen viesti
Kahden lapsen äiti vm. -87
Mulla ei ollut esikoisen aikaan ja nyt kun sain toisen lapsen, niin hommasin ja hyväksi havaitsin. :)

Eipä tuo 10e ole paha hinta maksaa ja voithan vaikka kysyä jos saat ensin kokeilla sitä?

"nanna81"
Mä tykkäsin, en tosin olisi ehkä itse ostanut, mutta sain eräältä tutulta. Meillä vauva joi myös korviketta, ja myös isänsä käytti tuota tyynyä vauvaa juottaessaan samoin kun minä. Sillä sai vauvan hyvään asentoon ilman, että heti puutui kädet.

"joku"
Kyllä mulle ainakin oli tarpeellinen. Vauva syntyi sectiolla niin sen päälle oli hyvä asetella ettei painanut haavaa ja muutenkin kätevä ainakin aluksi jossain vaiheessa sitten jäi käytöstä pois mut kyllä mun mielestä 10e:n hintaan viittii ostaa. Ja on mun mielestä huomattavasti parempi asetella kun mikään normi tyyny tai ainakin meidän tyynyt sellasia et vauva valui pois. Toki käytin sitä usein vähän erilailla kun miten se oli tarkoitettu.

hoi
Mikäli sinulla on taipumusta niska-hartia-seudun jumittamiseen, niin suosittelen. Jämähdin hartioistani lukkoon jo sairaalassa esikoisen imetyksen kanssa. Hoitaja huomasi sen ja suositteli minulle tyynyä. Sairaalassa sain kokeilla monenlaisia malleja ja omani löysin. Toinen lapseni olikin sitten puoli kiloa isompi, täysiaikainen, jäntevämpi ja itsekin tietty varmempi otteistaan, niin tyynyn käyttö jäi vähemmälle.

10euroa ei ole paljon.

...
Ihan älyttömän hyvä ostos! Mulla oli sellanen isompi "pötkylä" ja oli kyllä niin käyttökelpoinen sekä imettäessä että lapsen "pesänä" meidän sängyssä ja nyt tyynymä muuten vaan.

"vieras"
Turha sain ilmaiseksi kaverilta enkä tykänny. Se hiosti vauvaa ja minua sekä liisäksi ne täyte piti rahinaa kun vaihto asentoa. En tykänny :x Meillä tais olla joku Pikku-Piia merkkinen jos en ihan väärin muista.

"viima"
suihkutissinä syötän mieluiten kyljellään. vauva ei niin helposti huku maitoon.
imetystyyny oli ihan kätevä kun sitä kerran kokeilin istualteen syöttäessäni. yleensä jos istun niin poika on vain sylis, saatan jollain tyynyl kättä tukea.

mut ei tuo kallis ole joten ehkä ostaisin

kahden lapsen äippä
Itse käytin ekan kanssa tosi paljon, mutta tokan kanssa ehkä kuitenkin vähemmän. Riippuu myös paljon vauvasta ja imetysasennosta tuleeko käytettyä. Mun mielestä oli kivempi käyttää puhdasta, vauvan omaa, imetystyynyä kuin kaikkien käyttämää sohvatyynyä. Ja koska maitoa kuitenkin valui tyynylle, imetystyynyn päällinen oli myös helpompi pestä.

Lisäksi käytin imetystyynyä noin puolivuotiaan vauvan tukena, kun harjoitteli istumaan. Eli tyyny on helppo laittaa vauvan selän taakse ja se suojaa kolahduksilta kun vauva kuitenkin horjahtaa sivulle tai taaksepäin.

Suosittelen kokeilemaan!

"Piika-äiti"
Minulle imetystyyny on ollut aivan valtavan iso imetysapu.

Ystäväni on hyvin pienirintainen ja hän sanoi, että jos on niin pienet rinnat kuin hänellä, pitäisi olla kolme tyynyä päällekkäin, jotta niistä olisi mitään iloa.

Ja siinä 5-7-kuisena (?), kun vauva ei istu oikein, niin se imetystyyny muotoutuu vauvan tarpeen mukaan "tuoliksi". Ja nyt kun 3-vuotias rakentaa majoja päivittäin, niin imetystyyny on aivan varmasti siellä majassa pienen villilinnun pesänä. Meillä se on ollut hyvä hankinta.

Esikoiselle ostin aikanani huonon imetystyynyn ja se oli melkoisen turha. Tai no, mies tykkäsi kyllä käyttää sitä tyynynään mutta imetyskäyttö jäi varsin lyhyeksi. Kahdelle seuraavalle en ole imetystyynyä enää hankkinut, mutta jos siis alunperin olisin ostanut erilaisen tyynyn niin varmaan sitä olisi käytetty paljon ja hyväksi havaittu. Mutta siis tosissaan ilmankin pärjää kyllä.

Yhteistyössä