G: Ihanin vuodenaika saada lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja Rv19
  • Ensimmäinen viesti
Omasta kokemuksesta tää kevät aika on pirteempi ja kivempi aika saada lapsi kuin esim.loppu syksystä. Silloin oli todella raskasta, pimeetä ja kaikkea. Kesä tulee pian, eikä tarvii sitten niin paljoo pukea päällekään
 
mii
minä sain omani marraskuussa.
en malta odottaa että kesä tulee ja saan pikkuiseni kanssa lähteä ulos pukematta kymmentä vaatekertaa päälle ja vauva voi istua rattaissa yms. :)
mutta ihaninta että mulla on vauva, sitä odotettiin niin kauan että ihanaa se on silti, tulipa millin hyvänsä :)
 
kevät
Kuopus syntyi huhtikuussa ja minusta se oli ihan paras aika saada vauva. Esikoinen syntyi elokuussa ja minusta se oli vähän kurja aika. Oli tosi tukalaa olla sen ison mahan kanssa kesähelteillä, silloin kyllä olikin kuuma kesä. Typerää oli myös se, kun pienelle vauvalle piti ruveta sullomaan kauheasti vaatteita. Kevät siis ehdottomasti.
 
ehdottomasti
kevät. Mulla on maaliskuun ja elokuun lapset. Kevät oli paljon ihanampi, mennään kesää ja valoa kohti. On ittekkin virkeempi kun on valosaa. Ei tartte topata lasta vaatteisiin ja ennen kaikkea imetys helppoa ulkonakin kun on lämpimämpää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja å:
MARRASKUU=). Talvivauva on ihana asia. Musta oli mukava kun seuraavana kesänä vauva oli jo iso. Paljon helpompi kesähelteillä. Ei tartte varoa niin paljon aurinkoa=)
Peesi. Meillä jouluvauva ja kevätvauva. Molemmilla ollu alussa omat kikkailunsa. Kevätvauvan kanssa ne kikkailut pilasi koko kesän. Oli h...tin kuuma kesä, vauva ei nukkunu sisällä ja ulkona vaunuissa oli liian kuuma :( :( Jouluvauvalle oli helppo opettaa illan merkitys kun tuli pimeää. Ja seuraavana kesänä leikki jo helposti maassa eikä tarvinnu hautua vaunuissa/rintarepussa.
 
vieras
niin ja tosiaan elokuu ei ollut kiva LA senkään takia, kun karseeta olla ison mahan kanssa koko kesä, ja sitä turvotuksen määrää..kun taas maaliskuun lapsen kanssa ei ollu sitä turvotustakaan.
 
vieras
Maalis-huhtikuu. Kesällä pääsee jo liikkeelle vauvan kanssa eikä loppuraskauteen tule hellekelejä.

Omat lapset on syntyneet touko-kesäkuussa ja kesät on menneet pitkälti sisätiloissa.
 
minä
Meillä on talvivauva ja mielestäni se oli ihan passeli ajankohta :). Ekat pari kuukautta meni muutenkin siinä uutta ihmistä ihmetellessä, etten edes tiennyt oliko päivä vai yö saatika sitten minkälainen ilma ulkona oli. Ja sitten kevään tullessa saattoi nauttia täysiä lapsesta ja kevään / kesän iloista.
 
kevät
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja tosiaan elokuu ei ollut kiva LA senkään takia, kun karseeta olla ison mahan kanssa koko kesä, ja sitä turvotuksen määrää..kun taas maaliskuun lapsen kanssa ei ollu sitä turvotustakaan.
Samaa mieltä. Minulla myös vauvat syntyneet keväällä ja syksyllä (elokuun lopussa) ja kesä oli kamala kun oli niin tukalaa ja turvotus oli ihan kamalaa. Loppukesän olin pääasiassa sisällä tuulettimen vieressä. Illalla vasta uskaltauduin vähän ulos kun oli hieman viileämpää.
 
IhanaValo
Keväästä tykkäsin, esikoinen syntyi huhtikuussa..tosin kun sairaalasta lähettiin kotiin niin sinä päivänä tuli lunta. =)
Kuopus syntyi marraskuussa, ei sekään paha ollut.
 
Syyskuu 2005 oli lämmin joten heti pääsin vauvan kanssa ulos.
Muista vuodenajoista ei kokemusta niin vastaan että syksyllä oli ihana saada vauva.
Kesällä ei ollu vielä mahaa juurikaan ja töissä olin.
Elokuussa jäin äitiyslomalle ja nautin viimeisistä lämpimistä päivistä ja laitoin vauvantavaroita valmiiksi.
Jos sais itse valita ja päättää niin touko-kesäkuussa ois kiva saada toinen.
 
Rv19
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
alkuvuosi/kevät. toisaalta kesällä on kiva olla raskaana :D mutta vauvan kanssa helppoa kesällä.
Niin sitä mäkin tässä mietin, että kivempi olla kesällä rehellisesti raskaana kuin sen synnytyksenjälkeisen rellon kanssa. :D Lisäksi ajattelen sitten jo sitä seuraavaa kesää, kun loppukesästä syntynyt vauva alkaa seuraavana kesänä kovasti jo pönkeämään pystyyn ja ottaa ehkä jo ensiaskeleitakin. :heart:

 

Yhteistyössä