G: Hyväksytkö sateenkaariperheet?

• Viestiketjun aloittaja gallupeeraaja
  • Ensimmäinen viesti
Minua kyllä ällöttää nämä kaikki "sateenkaari"sössötykset. Miksi asioita pitää nimetä ja lokeroida ja vielä niin pässeillä nimillä.
Hmmh..he itsekin käyttävät tuota nimitystä, joten sen pässiydessä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään loukkaavaa.

Hyväksyn, minusta olennaisempaa on että vanhempi on vastuunsa tunteva (ja kantava) kuin se, että mitä sukupuolta hän ja hänen kumppaninsa mahtavat olla.

"vieras"
[QUOTE="mä";22437919]Todellakin! Jokainen perhemuoto on tärkeä ja tarpeellinen. Ihan turha on kenenkään nostaa itseään jalustalle ja pitää itseään parempana (kuten yllättävän moni tässäkin ketjussa kuvittelee olevansa toistaan parempi).[/QUOTE]

Ja tässäpä kirjoitti taas yksi itsensä muiden yläpuolelle nostaja, joka suvaitsevaisuudessaan rypee.

"mä"
[QUOTE="vieras";22438103]Ja tässäpä kirjoitti taas yksi itsensä muiden yläpuolelle nostaja, joka suvaitsevaisuudessaan rypee.[/QUOTE]

Jos se, että pidän muita perhemuotoja omani kanssa samanarvoisina, on itsensä yläpuolelle nostamista, niin mikä sitten ei ole?

Meidän kaveripiirissä on sateenkaariperheitä ja lapset voivat niissä hyvin. Ovat tasapainoisia ja onnellisia. Niinkuin missä tahansa perheessä jossa on tasapainoiset vanhemmat huolehtimassa heistä. Eli hyväksyn.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22438085:
Hmmh..he itsekin käyttävät tuota nimitystä, joten sen pässiydessä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään loukkaavaa.

Hyväksyn, minusta olennaisempaa on että vanhempi on vastuunsa tunteva (ja kantava) kuin se, että mitä sukupuolta hän ja hänen kumppaninsa mahtavat olla.
No ei varmaan loukkaava olekaan, mutta pälli nimi jokatapauksessa.

Periaattessa en.
En ymmärrä miksi ihan tieten tahtoen täytyy hankkia lapsia tilanteeseen, jossa lapsilla ei ole äitiä ja isää.
Samoin hedelmöityshoidot lesbopareille hiertävät ajatusmaailmaani.

...kuitenkin, lapsuudenystäväni on sateenkaariperheen toinen äiti, jolla on yksi lapsi avioliitostaan miehen kanssa ja joka synnytti juuri vauvan ollessaan "naimisissa" naisen kanssa.
Hänen onneaan vastaan mulla ei ole mitään. Toki lasten "kohtalo" huolettaa ympäristön suhtautumisen takia.

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja höhlä;22437937:
Naurettava kysymys.
Mun hyväksyntää ei nämä perheet kaipaa, mutta jos näin alkukantaselle ja ahdasmieliselle reitille lähdetään niin joo, hyväksyn, tietenkin.
Veit sanat suustani.
Miksi en "hyväksyisi" sillä hyväksyn muunkinlaiset perheet. Yhden vanhemman perheet, kahden vanhemman perheet, lapselliset ja lapsettomat perheet, uusperheet jnejne. Mikä minä olisin kenenkään perhemuotoa tuomitsemaan...?

En hyväksy, koska raamatussa kielletään ne, ja minä käytän 2000 vuotta vanhaa tarukirjaa pönkittämään omia ennakkoluulojani ja ahdasmielisyyksiäni. Koska olen harras uskovainen. Homot palavat helvetissä, samoin heidän lapsensa. Mutta minä pääsen taivaaseen, koska olen niin nöyrä ja hyvä ihminen.

.o.u
[QUOTE="mä";22437919]Todellakin! Jokainen perhemuoto on tärkeä ja tarpeellinen. Ihan turha on kenenkään nostaa itseään jalustalle ja pitää itseään parempana (kuten yllättävän moni tässäkin ketjussa kuvittelee olevansa toistaan parempi).[/QUOTE]

Aha. No sähän teet pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Vai nostatko SÄ itsesi muiden yläpuolelle omine mielipiteinesi? Täähän oli jonkinlainen kalluppi, eikse jee? Joten kai tällä saa olla aivan omaa mieltä, eikä peesata heitä, jotka on eri mieltä? Heeei? Missäs nyt on se suvaitsevaisuus :O?

Yhteistyössä