G: Hyväksytkö sateenkaariperheet?

• Viestiketjun aloittaja gallupeeraaja
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Todellakin! Jokainen perhemuoto on tärkeä ja tarpeellinen. Ihan turha on kenenkään nostaa itseään jalustalle ja pitää itseään parempana (kuten yllättävän moni tässäkin ketjussa kuvittelee olevansa toistaan parempi).

......
Hyväksyn. Olen suvaitsevainen ja uskon, että lapset voivat kasvaa ihan tasapainoisiksi ja normaaliksi aikuisiksi kahden samaa sukupuolta olevan vanhemman kanssa, kun on vain rakastavaiset vanhemmat. Ongelma on vain lähinnä ihmisten asenteissa ja suhtautumisessa kun ajatellaan että lapset mukamas kärsisivät ja niitä koulussa kiusattaisiin..

"rainbow"
Kyllä hyväksyn, ja itsekin elän sellaisessa. Vanhin lapsista on pian 17 vuotta, eikä merkkejä henkisistä kärsimyksistä ole ainakaan vielä ilmennyt, missähän vaiheessa ne sitten ilmenee, jotta osaisi varautua?

En todellakaan. Lapset siellä kärsii ja lapsen etua pitäisi ajatella ensisijaisesti. Näissä perheissä ei tajuta sitä miten lapsi kärsii henkisesti.
ai miten niin kärsii? hohhoija. tunnen kyllä ihmisiä jotka itse ovat homoseksuaalien kasvattamia ja aivan yhtä tasapainoisia ja kunnon kansalaisia ovat kun muutkin ihmiset. ! mitä väliä sillä on että mitä sukupuolta ne vanhemmat on??

mä kyllä hyväksyn,jokaisella on oikeus lapseen ja perheeseen,rakasti sitten samaa sukupuolta tai ei. PISTE

"niin"
[QUOTE="mä";22437919]Todellakin! Jokainen perhemuoto on tärkeä ja tarpeellinen. Ihan turha on kenenkään nostaa itseään jalustalle ja pitää itseään parempana (kuten yllättävän moni tässäkin ketjussa kuvittelee olevansa toistaan parempi).[/QUOTE]

Anteeksi vain, mutta millä tavalla tässä sinua ennen vastanneista on itsensä nostanut jalustalle ja pitää itseään parempana? Itse en sellaista tässä näe vaikka kuinka katson rivien välistäkin.

En tunne kuin yhden sateenkaariperheen. Perheeseen kuulu kaksi äitiä ja teiniikäinen poika ja aikuinen tytär. Tytär tietää isänsä mutta ei ole tämän kanssa tekemisissä säännöllisesti koska ei koe isän kuuluvan perheeseensä. Pojan elämässä isä on läsnä yhteishuoltajuuden kautta. Molemmat ovat ihan tavallisia ihmisiä kuten vanhempansakin. Sosiaalisia ja mukavia. Kyllä hyväksyn heidät ihan kuin muutkin enkä ole havainnut mitään siihen viittaavaa että lapset kärsisivät mitenkään. Hyväksyn myös yksinhuoltaja perheet.

"ihminen"
Hyväksyn, jopa KANNATAN.
Vaikka itse elänkin heterosuhteessa (naisena, on aina pistävää nähdä muunlaisiakin perhemalleja.
Perinteinen ydinperhemalli on mielestäni helposti hyvin jäykkä ja suvaitsematon sekä osittain naista alistava.
Uskon, että sateenkaariperheissä kasvaa keskimääräistä suvaitsevaisempia ja avoimempia ihmisolentoja, ja että sateenkaariperheissä lapsi on usein halutumpi ja suunnitellumpi kuin monissa heteropeheissä, koska lapsi pitää melko monimutkaisesti hankkia.

Ja teilaus alkakoot.:)

"mä"
[QUOTE="niin";22438000]Anteeksi vain, mutta millä tavalla tässä sinua ennen vastanneista on itsensä nostanut jalustalle ja pitää itseään parempana? Itse en sellaista tässä näe vaikka kuinka katson rivien välistäkin.[/QUOTE]

Oman perhemuodon ainoana oikeana pitäminen on itsensä jalustalle nostamista. Kenelläkään ei ole vara sanoa, ettei esim. sateenkaariperheet ole hyväksyttäviä perheitä.

[QUOTE="ihminen";22438003]Hyväksyn, jopa KANNATAN.
Vaikka itse elänkin heterosuhteessa (naisena, on aina pistävää nähdä muunlaisiakin perhemalleja.
Perinteinen ydinperhemalli on mielestäni helposti hyvin jäykkä ja suvaitsematon sekä osittain naista alistava.
Uskon, että sateenkaariperheissä kasvaa keskimääräistä suvaitsevaisempia ja avoimempia ihmisolentoja, ja että sateenkaariperheissä lapsi on usein halutumpi ja suunnitellumpi kuin monissa heteropeheissä, koska lapsi pitää melko monimutkaisesti hankkia.

Ja teilaus alkakoot.:)[/QUOTE]

Minä en mitenkään erityisesti kannata tätä perhemuotoa heteroparisuhteen edelle enkä toisinpäin. Enkä koe että ydinperhe olisi mitenkään ideana sen jäykempi tai myöskään naista alistava, se riippuu ihan niistä ihmisistä jotka perheessä ovat. Ne kaksi ihmistä jotka tunnen ovat molemmat mukavia ja normaaleja ihmisiä mutta eivät sen avoimempia tai suvaitsevampia kuin muutkaan ystäväni keskimäärin. Ihan tavallisia vain.

Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu :D Ihan kun vaihtoehtona olisi kieltää sateenkaariperheet tai jotain.

En ole itsekään hetero, meidänkin perheen voisi siis hyvin laskea sateenkaariperheeksi... :LOL: Kuulun Sateenkaariperheet ry:hyn joten mitä ilmeisimmin hyväksyn tämän perhemuodon.

Yhteistyössä